Splitsing Solvay
TIP
Re: Splitsing Solvay
Dat is zover ik weet normaal voor ze. Houd ze goed in de gaten in dit geval. Ze willen nog wel eens een vergissing in hun voordeel maken.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 16:27 Merci voor de reacties. Is nu duidelijker.
In de optie is geen handel momenteel.
Saxo heeft zoals gewoonlijk nog niet gereageerd op mijn vragen.
Bij Medirect lijkt het ook allemaal niet duidelijk
Ik heb nog steeds enkel Solvay met het originele aantal
Heb nu dus groot verlies
Ik heb nog steeds enkel Solvay met het originele aantal
Heb nu dus groot verlies
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar nee, gewoon wat geduld hebben.
Origineel aantal Solvay is normaal, je zal datzelfde aantal Syensqo aandelen nog krijgen.
Waarde verdeling Solvay/Syensqo is ongeveer 25%/75% , als je je aankoopprijs zou willen (her)bepalen bv.
Ik heb vandaag alvast wat Solvay bijgekocht.
Welke invloed kan die splitsing hebben op Solvac - de monopolistische holding - ? Normaal gezien geen invloed ?
Inderdaad geen, lees hun persbericht van 14/11 https://www.solvac.be/actualites/communiques-de-presse/
Hogere waardering van component Syensqo waarschijnlijk in de toekomst. Component Solvay 2.0 zal voor het dividend zorgen.
Uit De Standaard vandaag:
De som van het Syensqo-aandeel en van Solvay week amper af van de allerlaatste slotnotering van het oude Solvay vrijdagavond. Voorlopig blijft één plus één dus gelijk aan twee. Nochtans was het streefdoel van de top van Solvay, en zeker ook van Ilham Kadri, dat de twee bedrijven apart meer waard zouden zijn.
Syensqo profileert zich in tegenstelling tot Solvay als een groeibedrijf. Het is qua omzet en personeel trouwens meerdere maten groter dan de activiteiten die verdergezet worden onder de vlag van Solvay. Syensqo heeft een omzet van 8 miljard euro tegenover 5 miljard euro voor Solvay. En met 13.000 werknemers is Syensqo ook goed voor 60 procent van het werknemersbestand van Solvay voor de splitsing.
Ik krijg van Medirect dit bericht weten de naam niet en zou pas op 14/12 beschikbaar zijn? Kan dit? : "Beste klant,
Graag willen wij uw aandacht vragen voor de volgende corporate action.
Identificatiecodes van het effect:
ISIN: BE0003470755
Naam effect: Solvay SA
Voorwaarden:
Er vindt een transfer plaats van de aandelen van de dochteronderneming naar de aandeelhouders van de moedermaatschappij met behoud van het oorspronkelijke bedrijf. Een Spin-off is een vorm van verkoop, wat meestal resulteert in een onafhankelijk bedrijf of een bestaand bedrijf.
Voor iedere X aandelen in bezit: 1
Ontvangt u het volgend aantal aandelen van de spin-off: 1
Gelieve er nota van de nemen dat de rechten die voortvloeien uit deze corporate actie mogelijk onderhevig zijn aan Belgische roerende voorheffing en tevens mogelijk onderhevig zijn aan de buitenlandse roerende voorheffing. Indien van toepassing, dan zal deze belasting worden afgehouden van uw Geldrekening, berekend op de waarde van de nieuwe spin-off aandelen.
ISIN spin-off: BE0974464977
Naam spin-off: Nog aan te kondigen
Belangrijke data:
Datum aanspraak: 11/12/2023
Verwachte datum betaling spin-off: 14/12/2023
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over deze corporate action, dan kunt u ons een beveiligd bericht sturen via onze website of onze Klantendienst bellen op het nummer 02 518 0000.
Gelieve onze sectie ‘Veelgestelde vragen’ door te nemen voor verdere informatie omtrent Corporate Actions: https://www.medirect.be/nl-be/support/f ... te_actions
Deze samenvatting vormt geen juridisch of fiscaal advies. Beleggers dienen hun eigen belastingadviseurs te raadplegen over de fiscale gevolgen van de aankoop, het bezit en de verkoop van effecten, rekening houdende met hun eigen specifieke omstandigheden.
Vragen of opmerkingen voor deze corporate action worden enkel verwerkt als ze worden ontvangen als antwoord op dit bericht.
Vanwege markt- of operationele beperkingen kan tot drie werkdagen duren voordat de effecten of cash zichtbaar zijn in uw portefeuille.
Geachte is het niet zo dat ik automatisch vanaf 11/12 de helft aandelen Solvay blijven en de andere helft nieuwe aandelen? Waarom pas op 14/12 en wordt elk aandeel van Solvay een nieuw aandeel?
Graag dringend juist zetten en waar blijft mijn dividend van Proximus?
Voor de belegger betekent de operatie dat één aandeel Solvay - ter waarde van 112,35 euro vrijdagavond - twee aandelen geworden is: één aandeel Syensqo met als referentiekoers 83,25 euro en één aandeel Solvay met als startwaarde 29,1 euro. Dat laatste cijfer is de som van het 'oude' Solvay minus de referentiekoers van Syensqo."
Graag willen wij uw aandacht vragen voor de volgende corporate action.
Identificatiecodes van het effect:
ISIN: BE0003470755
Naam effect: Solvay SA
Voorwaarden:
Er vindt een transfer plaats van de aandelen van de dochteronderneming naar de aandeelhouders van de moedermaatschappij met behoud van het oorspronkelijke bedrijf. Een Spin-off is een vorm van verkoop, wat meestal resulteert in een onafhankelijk bedrijf of een bestaand bedrijf.
Voor iedere X aandelen in bezit: 1
Ontvangt u het volgend aantal aandelen van de spin-off: 1
Gelieve er nota van de nemen dat de rechten die voortvloeien uit deze corporate actie mogelijk onderhevig zijn aan Belgische roerende voorheffing en tevens mogelijk onderhevig zijn aan de buitenlandse roerende voorheffing. Indien van toepassing, dan zal deze belasting worden afgehouden van uw Geldrekening, berekend op de waarde van de nieuwe spin-off aandelen.
ISIN spin-off: BE0974464977
Naam spin-off: Nog aan te kondigen
Belangrijke data:
Datum aanspraak: 11/12/2023
Verwachte datum betaling spin-off: 14/12/2023
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over deze corporate action, dan kunt u ons een beveiligd bericht sturen via onze website of onze Klantendienst bellen op het nummer 02 518 0000.
Gelieve onze sectie ‘Veelgestelde vragen’ door te nemen voor verdere informatie omtrent Corporate Actions: https://www.medirect.be/nl-be/support/f ... te_actions
Deze samenvatting vormt geen juridisch of fiscaal advies. Beleggers dienen hun eigen belastingadviseurs te raadplegen over de fiscale gevolgen van de aankoop, het bezit en de verkoop van effecten, rekening houdende met hun eigen specifieke omstandigheden.
Vragen of opmerkingen voor deze corporate action worden enkel verwerkt als ze worden ontvangen als antwoord op dit bericht.
Vanwege markt- of operationele beperkingen kan tot drie werkdagen duren voordat de effecten of cash zichtbaar zijn in uw portefeuille.
Geachte is het niet zo dat ik automatisch vanaf 11/12 de helft aandelen Solvay blijven en de andere helft nieuwe aandelen? Waarom pas op 14/12 en wordt elk aandeel van Solvay een nieuw aandeel?
Graag dringend juist zetten en waar blijft mijn dividend van Proximus?
Voor de belegger betekent de operatie dat één aandeel Solvay - ter waarde van 112,35 euro vrijdagavond - twee aandelen geworden is: één aandeel Syensqo met als referentiekoers 83,25 euro en één aandeel Solvay met als startwaarde 29,1 euro. Dat laatste cijfer is de som van het 'oude' Solvay minus de referentiekoers van Syensqo."
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ook al een boze mail verstuurd ivm MD bericht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Spread bij opties Bxl is meestal vrij hoog, maar bij Solvay is die nu toch echt enorm.
Ik heb onlangs nog eens een put geschreven. Momenteel op 50% winst. Maar die spread...
Ik heb onlangs nog eens een put geschreven. Momenteel op 50% winst. Maar die spread...