Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Dat zou me niet eens verbazen.Gg70 schreef: ↑12 december 2023, 20:24Vermoedelijk de enige optie(subsidies en belastigskortingen... afschaffen )om overheidsschuld terug te dringen.(ik heb eens opgevangen dat dat op alle niveaus tesamen om 158 miljard € gaat.).JOKER247 schreef: ↑12 december 2023, 14:52 Ook leuk voor de mensen (belastingbetalers):
Ruin 1/3 van de Vlaamse begroting gaat op aan subsidies. 18,8 miljard van de 51 miljard.
Hoe zou dat bij de Waalse, Brusselse en Federale overheid zijn denkt u? Ehhhh groeiende staatsschuld....
Dan de gemeenten:
- Wat te denken van een feestje met eten en drinken voor 2000 ambtenaren het komende weekend in een Vlaamse stad? Trouwens niet het
eerste dit jaar.
- Een elektrische fiets voor alle ambtenaren betaald door de gemeente in een plaats in Vlaanderen.
En ga zo maar door,. De budgetten moeten nog gauw even op anders krijgen ze volgend jaar niet nog meer.
- Ook de mutualiteiten weten van wanten. Wat denk u van een plan voor een weekje vakantiepark incl. eten en drinken voor 5.000
medewerkers?
Nee, dat is allemaal gewoon interpretatie van jou. En je kent mij totaal niet
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk eerlijkgezegd dat je zelf ook een paar "issues" hebt.
Wie niet. Zeg het maar. Ik sta er voor open als dat zo is.Abatoetnie schreef: ↑13 december 2023, 00:09Ik denk eerlijkgezegd dat je zelf ook een paar "issues" hebt.
Nee, ook dat niet. Ik ben eerder cynisch dan naïef. Maar ik vind wel dat je moet blijven proberen om het juist te doen. En ik ga vooral anderen niet met BS laten wegkomen om "uit te leggen" dat fout/ onrechtvaardig eigenlijk juist is. En meestal geraken die dan inderdaad niet verder dan wat ad hominems en "zoek het zelf op, want ik zit hier maar wat te zeveren ".
Beste mver,mver schreef: ↑13 december 2023, 11:04Nee, ook dat niet. Ik ben eerder cynisch dan naïef. Maar ik vind wel dat je moet blijven proberen om het juist te doen. En ik ga vooral anderen niet met BS laten wegkomen om "uit te leggen" dat fout/ onrechtvaardig eigenlijk juist is. En meestal geraken die dan inderdaad niet verder dan wat ad hominems en "zoek het zelf op, want ik zit hier maar wat te zeveren ".
nee dat zijn geen ad honimens. Ik vind je een idealist. En daar is zeker niets op tegen, het is positief.
Maar helaas werkt het in de hedendaagse wereld niet zo. Willen we wat bereiken op het vlak van inkomensverdeling, sociaal vangnet etc.,
dan zullen we wel realistisch moeten zijn,
Als belasting verlagingen helpen om de staat een groter inkomen te verschaffen, dan lijkt me dat prima, mits de staat deze extra middelen juist gebruikt.
Dat rijke mensen dan in dat land komen wonen, is alleen maar beter voor de economie van dat land.
Ik denk dat we niet jaloers moeten zijn op de rijken die in dat land dan procentueel minder belasting betalen, maar juist blij moeten zijn dat ze bijdragen aan de middelen van de staat om de middenklassen, economie en sociale voorzieningen te verbeteren.
Dat is n.m.m. realistisch.
Het punt is echter of de regering en politici van dat land de juiste instelling hebben. En daar ontbreekt het vaak aan. Dat is n.m.m. het criterium.
Nog altijd niks dan veronderstellingen en niks onderbouwing. Om eerlijk te zijn vind ik jou eigenlijk wat naïef dat je al die excuses gewoon voor waarheid slikt. Maar agree to disagree zal hier de enige mogelijkheid zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja dat het anders zou moeten is vrijwel iedereen het over eens. Maar nu even praktisch: hoe wil je dat bereiken????EarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2023, 17:58Al goed dat de overgrote meerderheid (de Vlaamse, op dit forum én in't algemeen, denk ik toch) vindt "dat het anders moet".
Dan zijn we het daar toch op z'n minst over eens.
Maar de 2 protagonisten hebben allebei wel een heel uiteenlopende mening over “de dingen anders doen”.EarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2023, 17:58Al goed dat de overgrote meerderheid (de Vlaamse, op dit forum én in't algemeen, denk ik toch) vindt "dat het anders moet".
Voor de ene betekent dat (nog) meer belastingen heffen, voor de ander net minder belastingen en snijden in de uitgaven …
m-peeters schreef: ↑13 december 2023, 20:24Maar de 2 protagonisten hebben allebei wel een heel uiteenlopende mening over “de dingen anders doen”.EarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2023, 17:58
Al goed dat de overgrote meerderheid (de Vlaamse, op dit forum én in't algemeen, denk ik toch) vindt "dat het anders moet".
Voor de ene betekent dat (nog) meer belastingen heffen, voor de ander net minder belastingen en snijden in de uitgaven …
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
En voor mij is het dan nog heel anders.
MEt de huidige middelen veel effectiever en efficiënter beleid voeren. Daar valt toch ook iets voor te zeggen?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
En toch ga ik wel akkoord met Joker om tabula rasa te doen met subsidies. Gewoon allemaal afschaffen. Geeft veel te veel aanleiding tot gelobby, vriendjespolitiek, corruptie, verspilling, inefficiëntie ...