e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: e-DEPO opgelicht ?
Nu iedereen zijn inleg+intrest terug opvraagt, wat nog een aantal maanden gaat verder gaan; zie ik het nog gebeuren dat de Roverheid het INTRESTmax van 2,50% bruto weer gaat afschaffen of minstens verhogen
Zeker met het tegenvallend resultaat van de huidige Staatsbons en de politieke onenigheid om een nieuw 'vanpeteghemmeke' te lanceren in maart 2024 (een Staatsbon op 1j).
Zeker met het tegenvallend resultaat van de huidige Staatsbons en de politieke onenigheid om een nieuw 'vanpeteghemmeke' te lanceren in maart 2024 (een Staatsbon op 1j).
-
- Verbannen Gebruiker
De overheid wil af van spaarders op e-depo. Dat hebben ze al gezegd. Daarom hebben ze de rente verlaagd.spaarfreakje schreef: ↑6 december 2023, 15:01 Nu iedereen zijn inleg+intrest terug opvraagt, wat nog een aantal maanden gaat verder gaan; zie ik het nog gebeuren dat de Roverheid het INTRESTmax van 2,50% bruto weer gaat afschaffen of minstens verhogen
De reden is kinderlijk simpel: e-depo kan opgevraagd worden. Obligaties niet.
Ik dacht dat iedereen dat ondertussen begreep
Ze halen elk jaar 60 miljard op door obligaties uit te geven. Dat is geen probleem want ze hebben een AA rating.
Hebben ze 70 of 80 nodig: ook geen probleem.
De Van Peteghem-bond was pure verkiezingspropaganda. Was voor niets nodig.
Denken dat de overheid e-depo of staatsbonnen nodig heeft? Denk nog maar eens
De oeso heeft het nog gezegd: lezen, begrijpend lezen, wiskunde en wetenschappen gaat bijna in de hele oeso achteruit. Dan kan het niet anders dan dat de financiele kennis ook achteruitgaat
Welke dure aankoop ga je doen jong?jnn1 schreef: ↑5 december 2023, 22:27 Ik heb vrijdag 1 december een dossiertje van 500€ opgevraagd om te testen Is bij mij ook vandaag op mijn rekening aangekomen. Heb er nog één van december, maar die laat ik staan tot begin mei. Heb het geld dan nodig voor een dure aankoop. In de tussentijd toch nog een leuke rente…
Jamesken schreef: ↑6 december 2023, 15:36Welke dure aankoop ga je doen jong?jnn1 schreef: ↑5 december 2023, 22:27 Ik heb vrijdag 1 december een dossiertje van 500€ opgevraagd om te testen Is bij mij ook vandaag op mijn rekening aangekomen. Heb er nog één van december, maar die laat ik staan tot begin mei. Heb het geld dan nodig voor een dure aankoop. In de tussentijd toch nog een leuke rente…
Misschien een Duracell-mobiel? . Zijn zeer in trek.
Een appartement…
Een appartement…
Tevreden?
Of misschien een Bugatti. Altijd van gedroomd…
Ik heb in 1 dossier gestort in december '22 en januari '23. Kan ik de storting van december '22 dan al afhalen begin januari met behoud van rente om dan in februari het dossier af te sluiten? Misschien voor zekerheid toch maar best in januari nog niks opvragen.
- Vincent2018
- Full Member
Heb dossiers opgevraagd waar ze de betaling het jaar dervoor op 30ste van de maand ontvingen en alles is correct uitbetaald. Zie de datum van ontvangst betaling van e-depo in dossier en bij opvraging zie je ook de verworven intresten verschijnen. Bij de niet vervallen dossiers van januari en februari 2024 zie ik die verworven intresten NIET staan.... ( korter dan 1 jaar )
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar op 29 dec is mijn storting geregistreerd.
Vanaf welke datum kan ik alles afhalen zonder risico op verlies rente?
30 december of ten vroegste 1 januari?
En hoelang moet je wachten op uw kapitaal?
Dank voor alle info!
Dank voor alle info!
Grappig om te zien hoe iedereen die zich een jaar geleden haastte om geld op de e-DEPO te zetten, zich nu haast om het er weer af te halen. Het kan verkeren zei Bredero.
1 januari 2024, de intrestberekening werkt met volle maanden en begon pas te lopen vanaf 1 januari 2023.Brugse Leeuw schreef: ↑18 december 2023, 22:13 Vorig jaar op 29 dec is mijn storting geregistreerd.
Dank voor alle info!
Grappig dat velen blijkbaar zo snel mogelijk hun geld willen opvragen en omwille van 1 of 2 dagen ongeduld mogelijk hun intresten mislopen…