Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Heb veel geluk gehad met mijn timing van aankoop van Adyen. Onlangs ook 60% verkocht. Zowel de eerste afstraffing als nu de stijging gaan me te hard in vergelijking met de cijfers. Ze staan nu op een koers die ik pas binnen een paar jaar in gedachten had.
Blijf het wel een mooi bedrijf vinden en hou daarom 40% aan.
Blijf het wel een mooi bedrijf vinden en hou daarom 40% aan.
Never catch a falling knife.. Maar ondanks dit was Adyen toch een no brainer om aan te kopen.
Ik hou toch nog even alles bij aangezien ik er echt nog wel in geloof dat deze binnen een maand op 1500€ gaan raken. Daarna is het echt gokken.. verkopen of mogelijkd nog een boost richting 2000€ na hun volgende cijfers van februari..
Ik hou toch nog even alles bij aangezien ik er echt nog wel in geloof dat deze binnen een maand op 1500€ gaan raken. Daarna is het echt gokken.. verkopen of mogelijkd nog een boost richting 2000€ na hun volgende cijfers van februari..
Beste,
Ik hou al een tijdje Pfizer in het oog. YTD minus 44%. Lijkt mij wel een goed aankoopmoment nu.
Ik hou al een tijdje Pfizer in het oog. YTD minus 44%. Lijkt mij wel een goed aankoopmoment nu.
Zou ik voorzichtig mee zijn. Corona is wat voorbij.
Ze staan qua koers ook weer gewoon op zelfde punt als voor corona.
Ze staan qua koers ook weer gewoon op zelfde punt als voor corona.
Wat mij vooral tegenhoudt is het feit dat je dit aandeel in 2013 al aan dezelfde prijs kon kopen. Als corona niet had geweest hing het nog steeds rond die waarde. Er zijn dan andere aandelen die interessanter zijn.
Eerste pakketje aangekocht - 26$
Webinar: Tien Belgische Kooptips
Nico Inberg interviewt Stefaan Casteleyn over zijn Belgische favoriete aandelen.
Stefaan is werkzaam als vermogensbeheerder en is tevens één van de Pro's bij ProBeleggen.
Stefaan heeft tien Belgische koopwaardige aandelen geselecteerd die één voor één besproken worden:
- Wat doet het bedrijf
- Waarom is het koopwaardig
- En de grafiek
YouTubeLink van het Webinar
Timestamps:
0:00-1:20 Agenda
1:20-04:20 Introductie Stefaan
04:20-06:10 BEL 20
06:10-11:00 De Rente
11:00-14:45 Overnamekandidaten?
14:45-16:16 ProBeleggen
16:16-19:14 EVS
19:14-21:20 Melexis
21:2-25:40 X-Fab
25:40-30:20 Solvay
30:20-35:00 D'Ieteren
35:00-40:40 Ageas
40:40-44:42 IBA
44:42-48:42 DEME
48:42-54:02 Econocom
54:02-59:14 Tubize
59:14-01:01:00 De drie overnamekandidaten
Nico Inberg interviewt Stefaan Casteleyn over zijn Belgische favoriete aandelen.
Stefaan is werkzaam als vermogensbeheerder en is tevens één van de Pro's bij ProBeleggen.
Stefaan heeft tien Belgische koopwaardige aandelen geselecteerd die één voor één besproken worden:
- Wat doet het bedrijf
- Waarom is het koopwaardig
- En de grafiek
YouTubeLink van het Webinar
Timestamps:
0:00-1:20 Agenda
1:20-04:20 Introductie Stefaan
04:20-06:10 BEL 20
06:10-11:00 De Rente
11:00-14:45 Overnamekandidaten?
14:45-16:16 ProBeleggen
16:16-19:14 EVS
19:14-21:20 Melexis
21:2-25:40 X-Fab
25:40-30:20 Solvay
30:20-35:00 D'Ieteren
35:00-40:40 Ageas
40:40-44:42 IBA
44:42-48:42 DEME
48:42-54:02 Econocom
54:02-59:14 Tubize
59:14-01:01:00 De drie overnamekandidaten
KBC heeft zijn boodschappenlijstje voor 2024 ook klaar. Ze zijn ook zo eerlijk om toe te geven dat hun lijstje van 2023 een rendement van 5% opleverde. Tov IWDA een enorme underperformance, maar ze vergelijken met de BEL-20 want dan is het resultaat wel goed.
Het gaat toch ook om BENE-aandelen. Dus op zich geen vreemde benchmarkt toch?sintorama schreef: ↑14 december 2023, 16:36 KBC heeft zijn boodschappenlijstje voor 2024 ook klaar. Ze zijn ook zo eerlijk om toe te geven dat hun lijstje van 2023 een rendement van 5% opleverde. Tov IWDA een enorme underperformance, maar ze vergelijken met de BEL-20 want dan is het resultaat wel goed.
Andere jaren deed hun lijstje het wel relatief goed dacht iK.
Iemand lid van VFB die hier kan delen welke aandelen getipt worden tijdens hun "Week van de tips" ?
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
Lid wel, maar zelfs dan moet je bijbetalen om aan die webinars te mogen deelnemen.
Ik laat het dit jaar ook schieten... want het is even heel druk op het werk, met dagelijkse overuren, door de overstap naar een nieuw systeem.
Geen tijd om naar al die webinars te kijken .
Dus als iemand de tips wilt delen, graag .
Geen tijd om naar al die webinars te kijken .
Dus als iemand de tips wilt delen, graag .
Als overname RTL Nederland doorgaat is het aandeel imo zeer interessant momenteel. DPG zou €1,1 miljard betalen, is ~20% van de huidige market cap in cash. In het verleden keerde RTL altijd speciaal dividend uit bij dergelijke inkomsten. Met een stabiel dividend zit je ook al aan 7% netto rendement (10% als je RV terugtrekt).
Als je de overnameprijs van RTL Nederland vergelijkt met de waardering van de overgebleven activiteiten bij RTL, tja. Koers staat nauwelijks boven all time lows dus downside risico is na deze meevaller vrij beperkt imo.
Bedacht me ook dat een delisting nu wel een reëlere optie is. Bertelsmann bezit al 75% van de aandelen, met een redelijk groot familiaal belang. Met plots zo'n berg cash voorhanden houden ze die misschien liever zelf dan het uit te keren aan ondankbare aandeelhouders.
Als je de overnameprijs van RTL Nederland vergelijkt met de waardering van de overgebleven activiteiten bij RTL, tja. Koers staat nauwelijks boven all time lows dus downside risico is na deze meevaller vrij beperkt imo.
Bedacht me ook dat een delisting nu wel een reëlere optie is. Bertelsmann bezit al 75% van de aandelen, met een redelijk groot familiaal belang. Met plots zo'n berg cash voorhanden houden ze die misschien liever zelf dan het uit te keren aan ondankbare aandeelhouders.
Ik volg Verder zit alles ook tegenwoordig achter een betaalmuur.
Interessante beleggingspiste: het witte goud(zelf bedachte naam): suiker
Ik beleg er al een tijdje in met zeer goede resultaten, maar gezien blijkbaar de oogsten in India voor de volgende jaren ook op niks gaan trekken, is het misschien wel interessant voor de lange termijn ook.
En bovendien is de wereld toch verslaafd aan suiker, dus succes verzekerd.
Ik dacht eerder dat het maar 1 jaar zou duren, maar dankzij El Nino en de opwarming van de aarde, denk ik dat we wel nog meer plezier kunnen beleven aan suiker.
Ik beleg er al een tijdje in met zeer goede resultaten, maar gezien blijkbaar de oogsten in India voor de volgende jaren ook op niks gaan trekken, is het misschien wel interessant voor de lange termijn ook.
En bovendien is de wereld toch verslaafd aan suiker, dus succes verzekerd.
https://www.reuters.com/markets/commodi ... 023-12-19/Reuters' calculations based on the survey showed output could fall this crop year and next, in line with traders' internal forecasts. Consumption is expected to rise over the same period.
Ik dacht eerder dat het maar 1 jaar zou duren, maar dankzij El Nino en de opwarming van de aarde, denk ik dat we wel nog meer plezier kunnen beleven aan suiker.