De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Hopelijk, ik heb gisteren nog een pluk bijgekocht.
En het is gebeurd.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 december 2023, 20:52 Sinterklaas brengt morgen een fantastisch cadeau.
We krijgen morgen een nieuwe ATH voor IWDA
Persoonlijk heb ik de voorbije dagen een aantal deelbewijzen moeten verkopen omdat de positie te groot werd; oa de aankoop die ik deed in oktober.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
B7H4long schreef: ↑6 december 2023, 09:32En het is gebeurd.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 december 2023, 20:52 Sinterklaas brengt morgen een fantastisch cadeau.
We krijgen morgen een nieuwe ATH voor IWDA
Persoonlijk heb ik de voorbije dagen een aantal deelbewijzen moeten verkopen omdat de positie te groot werd; oa de aankoop die ik deed in oktober.
Mijn obligaties zijn ook flink gestegen de voorbije weken, meer dan 4% in 6 weken voor mijn portefeuille als geheel (mix kort, middel en lang).
Dat verandert niets aan mijn rendement op vervaldag (ik houd alles bij tot vervaldag), maar het illustreert hoe fel de rentevoeten naar beneden gedonderd zijn.
November was buitengewoon gunstig voor zowel aandelen als obligaties. En december start ook sterk. Er zal al veel moeten gebeuren voor 2023 om niet in de boeken te gaan als een topjaar. Indexbeleggers realiseerden zonder enige kennis van zaken, zonder enige handeling een double-digit groei.
Vooral zonder enige kennis van zaken, want mocht je kennis hebben zou je zien dat dat gewoon herstel was van het jaar ervoor...
Het feit dat hier gepost wordt als er een ATH wordt gehaald, zegt veel hoe uitzonderlijk het is. (wat normaal is in een berenmarkt)