De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Hopelijk, ik heb gisteren nog een pluk bijgekocht.
En het is gebeurd.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 december 2023, 20:52 Sinterklaas brengt morgen een fantastisch cadeau.
We krijgen morgen een nieuwe ATH voor IWDA
Persoonlijk heb ik de voorbije dagen een aantal deelbewijzen moeten verkopen omdat de positie te groot werd; oa de aankoop die ik deed in oktober.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
B7H4long schreef: ↑6 december 2023, 09:32En het is gebeurd.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 december 2023, 20:52 Sinterklaas brengt morgen een fantastisch cadeau.
We krijgen morgen een nieuwe ATH voor IWDA
Persoonlijk heb ik de voorbije dagen een aantal deelbewijzen moeten verkopen omdat de positie te groot werd; oa de aankoop die ik deed in oktober.
Mijn obligaties zijn ook flink gestegen de voorbije weken, meer dan 4% in 6 weken voor mijn portefeuille als geheel (mix kort, middel en lang).
Dat verandert niets aan mijn rendement op vervaldag (ik houd alles bij tot vervaldag), maar het illustreert hoe fel de rentevoeten naar beneden gedonderd zijn.
November was buitengewoon gunstig voor zowel aandelen als obligaties. En december start ook sterk. Er zal al veel moeten gebeuren voor 2023 om niet in de boeken te gaan als een topjaar. Indexbeleggers realiseerden zonder enige kennis van zaken, zonder enige handeling een double-digit groei.
Vooral zonder enige kennis van zaken, want mocht je kennis hebben zou je zien dat dat gewoon herstel was van het jaar ervoor...
Het feit dat hier gepost wordt als er een ATH wordt gehaald, zegt veel hoe uitzonderlijk het is. (wat normaal is in een berenmarkt)
Ik zit al aan 50ste ATH dit jaar, ofzoiets, by the way
Bij mij was het geen herstel van vorig jaar maar ECHTE groei.
Het feit dat hier gepost wordt als er een ATH wordt gehaald, zegt veel hoe uitzonderlijk het is. (wat normaal is in een berenmarkt)
-
- Verbannen Gebruiker
Zonder enige (vereiste) kennis van basis resultatenrekening- of balanslezen dan.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 december 2023, 12:31 Onjuist. We hebben juist meer kennis van zaken dan de meeste individuele aandelenbeleggers.
Als indexbelegger moet je wel de principes van kwantumtechnologie kennen.
-
- Verbannen Gebruiker
De forse daling van de rentevoeten is niet alleen te merken bij de sterk lagere rendementen op obligaties.
Belfius Insurance laat de gewaarborgde rente op zijn Belfius Capital Safe op 9 december 2023 van 3,25% naar 2,55% zakken.
Belfius Insurance laat de gewaarborgde rente op zijn Belfius Capital Safe op 9 december 2023 van 3,25% naar 2,55% zakken.
I.d.d.nog weinig interessante obligaties bij Bolero's selectie,heb dan maar order gezet voorhuisjetuintjefiets schreef: ↑8 december 2023, 20:50 De forse daling van de rentevoeten is niet alleen te merken bij de sterk lagere rendementen op obligaties.
kortlopend (begin 2025) Frans staatspapier....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sta op 11.98% geannualiseerd rendement met mijn iwda. Voor de duidelijkheid dat is inclusief het jaar er voor.Aerolla schreef: ↑6 december 2023, 12:25 Vooral zonder enige kennis van zaken, want mocht je kennis hebben zou je zien dat dat gewoon herstel was van het jaar ervoor...
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Verbannen Gebruiker
De hier vermelde zijn allemaal bij Bolero te koop:Gg70 schreef: ↑8 december 2023, 22:00I.d.d.nog weinig interessante obligaties bij Bolero's selectie,heb dan maar order gezet voorhuisjetuintjefiets schreef: ↑8 december 2023, 20:50 De forse daling van de rentevoeten is niet alleen te merken bij de sterk lagere rendementen op obligaties.
kortlopend (begin 2025) Frans staatspapier....
De obligatie tot 2050 heb ik nog niet gekocht maar. Dat is voor over 15 jaar, wanneer er bijna geen obligaties meer zullen zijn met zeer lage coupon
-
- Verbannen Gebruiker
De beurs verliest weer zijn verstand.
Wil je miljardair worden:
- sticht een bedrijf
- kies een naam met AI erin
- maak een mooie powerpoint met de fantastische dingen die je zult realiseren
- voorzie enkele 100.000 euro voor wervelende maar zeer exclusieve roadshows
- beloof dat de eerste realisaties er binnen enkele maanden zullen zijn
En voila.
Mistral AI is de volgende in het rijtje. Is 2 miljard waard.
En telt ondertussen al 22 werknemers.
Ze gaan het vuur aan de schenen leggen van OpenAI dat bijna 800 werknemers heeft en 8 jaar geleden opgericht is.
According to the latest available data, there are 57,933 artificial intelligence companies. A large percentage of AI companies and startups are based in the United States)
Die gaan allemaal minimum 1 miljard dollar waard worden (hoe kan het anders) maar gemiddeld 10 miljard dollar
Binnenkort 580.000 miljard waard dus, als de verwachtingen van de beleggers gehaald worden.
De huidige beurswaarde van alle beurzen is 110.000 miljard. Met die 580.000 erbij, stevenen we dus af op een ver-7-voudiging.
Zoveelste Ponzi scheme in de maak
Wil je miljardair worden:
- sticht een bedrijf
- kies een naam met AI erin
- maak een mooie powerpoint met de fantastische dingen die je zult realiseren
- voorzie enkele 100.000 euro voor wervelende maar zeer exclusieve roadshows
- beloof dat de eerste realisaties er binnen enkele maanden zullen zijn
En voila.
Mistral AI is de volgende in het rijtje. Is 2 miljard waard.
En telt ondertussen al 22 werknemers.
Ze gaan het vuur aan de schenen leggen van OpenAI dat bijna 800 werknemers heeft en 8 jaar geleden opgericht is.
According to the latest available data, there are 57,933 artificial intelligence companies. A large percentage of AI companies and startups are based in the United States)
Die gaan allemaal minimum 1 miljard dollar waard worden (hoe kan het anders) maar gemiddeld 10 miljard dollar
Binnenkort 580.000 miljard waard dus, als de verwachtingen van de beleggers gehaald worden.
De huidige beurswaarde van alle beurzen is 110.000 miljard. Met die 580.000 erbij, stevenen we dus af op een ver-7-voudiging.
Zoveelste Ponzi scheme in de maak
All-time high voor de Nasdaq.
Wat denken jullie van Argenx? Een koopkans na de pandoering vandaag?