Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ja, die wegen niets.
Trouwens zijn al die regerings- en EU vluchten niet asociaal?
En steeds die verhuizingen met 100 Vrachtwagens en tig vluchten van Brussel naar Straatsburg en terug Ook niet onnodig en asociaal?
Trouwens al die door ons belastinggeld gesubsidieerde chartervluchten zijn n.m.m. ook asociaal.
Laten ze eerst eens het goede voorbeeld geven
Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 21:53 Toerisme is geen economische (basis)waarde...
Dat heel veel mensen leven van inkomsten uit toerisme weet ik ook wel, maar je kan het product toerisme niet opeten.
Het is een daginvulling, maar de wereld kan perfect zonder toerisme, de wereld blijft perfect draaien zonder.
Dat mensen ervan leven is een ZEER zwakke argumentatie, er zijn heel veel mensen die leven van inkomsten uit steenkool, dus volgens jouw argument, mogen we dus ook niet stoppen met steenkool.
Want wat zouden die mensen anders moeten doen?
En als die toeristen nu eens allemaal in eigen land blijven, dan wordt er:
- veel minder gevlogen
- besparen we een hoop belastinggeld
- verdienen de hotels, restaurants, in eigen land er ook goed aan.
Ik ga voor oplossingen. Iedereen een schuldgevoel aanpraten lost niets op (driekwart van de mensen gaat wel eens op vakantie naar het buitenland). We kunnen de klimaatcrisis en de milieuvervuiling oplossen, als de wil er echt zou zijn.JOKER247 schreef: ↑19 december 2023, 23:31Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 21:53 Toerisme is geen economische (basis)waarde...
Dat heel veel mensen leven van inkomsten uit toerisme weet ik ook wel, maar je kan het product toerisme niet opeten.
Het is een daginvulling, maar de wereld kan perfect zonder toerisme, de wereld blijft perfect draaien zonder.
Dat mensen ervan leven is een ZEER zwakke argumentatie, er zijn heel veel mensen die leven van inkomsten uit steenkool, dus volgens jouw argument, mogen we dus ook niet stoppen met steenkool.
- veel minder gevlogen
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Maar die is er niet bij degenen die het voor het zeggen hebben.Spaarplan schreef: ↑19 december 2023, 23:47Ik ga voor oplossingen. Iedereen een schuldgevoel aanpraten lost niets op (driekwart van de mensen gaat wel eens op vakantie naar het buitenland). We kunnen de klimaatcrisis en de milieuvervuiling oplossen, als de wil er echt zou zijn.JOKER247 schreef: ↑19 december 2023, 23:31
Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.
- veel minder gevlogen
Gaan betogen voor het klimaat lijkt mij ook niet echt milieuvriendelijk .
Co 2 taks betalen ook niet want voor dit geld dien je arbeid te verrichten waardoor er weer meer CO2 wordt uitgestoten .
Zich ergens aan vastplakken zal moeilijk gaan met milieuvriendelijke harsen
Dat hout stoken komt er nog zo slecht niet uit
Laten we dan meteen ook het autocartoerisme en de autovakanties afschaffen. Ook dat is goed voor het milieuJOKER247 schreef: ↑19 december 2023, 23:31Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 21:53 Toerisme is geen economische (basis)waarde...
- veel minder gevlogen
Waar ik me in de ganse discussie aan stoor, is het belerend toontje en de wil om anderen te verplichten iets te doen of te laten. Ben je tegen vliegen? Stop dan zelf met het vliegtuig te nemen maar laten anderen hun gang gaan …
Ben je tegen de auto? Neem de fiets maar laat anderen kiezen hoe ze zich willen verplaatsen …
Ben je tegen vlees? Word vegetariër maar laat anderen met rust …
Beetje typisch voor de nieuwe woke generatie en het begint stilaan besmettelijk te worden want meer en meer mensen beginnen met het belerende vingertje te zwaaien.
Ze kunnen allemaal vierkant mijn ..... kussen met hun vingertjes. Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen. Dat is ondertussen duidelijk te zien aan de neergaande curve van Groen.
Mijn ecologische voetafdruk is waarschijnlijk vele malen kleiner dan die van al die roeptoeters. Ik ga namelijk wel elke dag met mijn fiets naar het werk, ja ook gisteren in de gietende regen en vandaag in de halve storm, enzovoorts.
Vroeg of laat zal het besef wel komen zeker, al vrees ik er voor dat ze ondertussen zo ver heen zijn dat er geen lievemoederen meer aan is
Ze kunnen allemaal vierkant mijn ..... kussen met hun vingertjes. Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen. Dat is ondertussen duidelijk te zien aan de neergaande curve van Groen.
Mijn ecologische voetafdruk is waarschijnlijk vele malen kleiner dan die van al die roeptoeters. Ik ga namelijk wel elke dag met mijn fiets naar het werk, ja ook gisteren in de gietende regen en vandaag in de halve storm, enzovoorts.
Vroeg of laat zal het besef wel komen zeker, al vrees ik er voor dat ze ondertussen zo ver heen zijn dat er geen lievemoederen meer aan is
Het is een grove leugen dat vluchten voor 90% betaald worden door lokale overheden.JOKER247 schreef: ↑19 december 2023, 23:31Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 21:53 Toerisme is geen economische (basis)waarde...
- veel minder gevlogen
Zaventem wordt zeker niet gesubsidieerd.
Het grootste voordeel voor luchtvaartmaatschappijen is dat kerosine niet wordt belast. Maar dat is geen subsidie.
Volgens de groenen is dat wel belastingen. Maar als je de groenen moet geloven is er subsidie zolang je geen loodzware belasting moet betalen. De groenen zijn de kampioenen in het zwaar belasten van mensen onder het mom van milieubezorgdheid. Op benzine en diesel is er meer dan 100% belasting. Zonder belastingen zou diesel en benzine amper 0,5€/liter kosten.
Het autoverkeer kan zeker verminderd worden door minder te werken of meer verplicht thuiswerk. Reizen door Europa , buiten Europa is niet nodig , kan voor een groot deel met de , eventueel electrische , fiets. Ook het afschaffen van onnodige commerciele kitsch evenementen waar de massa met de auto naar toe trekt (kerstmarkten ed.) helpt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Tomorrowland bijvoorbeeld ... dat zal de "jeugd" niet graag horen ... er zullen ook wel een paar klimaatklevers en klimaatbetogers tussen lopen vermoed ik
Eens horen hoe de reactie zou zijn als de smartphone en alle zomerfestivals zouden afgelast worden wegens te milieuvervuilend ?
Kun jij me dan ook uitleggen hoe die lage kosten maatschappijen voor gemiddeld 10% van de prijs kunnen vliegen en winst maken?Tissik9 schreef: ↑20 december 2023, 07:38Het is een grove leugen dat vluchten voor 90% betaald worden door lokale overheden.JOKER247 schreef: ↑19 december 2023, 23:31
Sterker nog die toeristen vliegen met vluchten die voor 90% betaald worden door de plaatselijke overheden.
- veel minder gevlogen
Zaventem wordt zeker niet gesubsidieerd.
Het grootste voordeel voor luchtvaartmaatschappijen is dat kerosine niet wordt belast. Maar dat is geen subsidie.
Volgens de groenen is dat wel belastingen. Maar als je de groenen moet geloven is er subsidie zolang je geen loodzware belasting moet betalen. De groenen zijn de kampioenen in het zwaar belasten van mensen onder het mom van milieubezorgdheid. Op benzine en diesel is er meer dan 100% belasting. Zonder belastingen zou diesel en benzine amper 0,5€/liter kosten.
Zie jij de Croo al op de electrische fiets naar Amerika gaan. En Biden naar Europa peddelen?Brembos schreef: ↑20 december 2023, 08:26 Het autoverkeer kan zeker verminderd worden door minder te werken of meer verplicht thuiswerk. Reizen door Europa , buiten Europa is niet nodig , kan voor een groot deel met de , eventueel electrische , fiets. Ook het afschaffen van onnodige commerciele kitsch evenementen waar de massa met de auto naar toe trekt (kerstmarkten ed.) helpt.
Ook het beeld van Michel op de elektrische fiets met helmpje op naar Ukraïne vind ik verfrissend en maakt mijn dag al helemaal goed.
Misschien kan Ursula van der Leyen achterop meerijden, dat spaart een tweede electrische fiets uit.
Top, bedankt voor je selectiviteit en het over sommige houtkachels te hebben, de mijne is nog maar het tweede jaar in gebruik, is scoor dus excellent volgens bovenstaande. Wel spijtig dat je individuen viseert en bv geen verbod op open haarden predikt. Maar ja, het is zoals die betogers hé, met een smartphone in de hand en kledij made in Bangladesh staan roepen dat men iets moet doen tegen milieu vervuiling en het uitbuiten van kinderen
Trouwens de verkoop van slechte houtkachels of open haarden zal men ooit wel eens verbieden, een verbod op het gebruik zal er nog niet te snel komen, laat staan dat het gehandhaafd kan worden. Er moet dus een of andere beloning aan het vervangen van een milieu onvriendelijke verwarming gekoppeld worden opdat die toestellen snel en ook effectief vervangen worden. Ik verblijf in afwachting daarvan, de kans dat een of andere klimaatroeper die zijn jaarlijkse vliegreis claimt, mij op andere gedachten brengt is onbestaande
‘Per seconde stoot een opstijgend vliegtuig 100.000.000.000.000.000 ultrafijnstofdeeltjes uit. Dat is evenveel als de uitstoot van één miljoen vrachtwagens.’
Amai! Heb je ze geteld?vortex schreef: ↑20 december 2023, 09:58Top, bedankt voor je selectiviteit en het over sommige houtkachels te hebben, de mijne is nog maar het tweede jaar in gebruik, is scoor dus excellent volgens bovenstaande. Wel spijtig dat je individuen viseert en bv geen verbod op open haarden predikt. Maar ja, het is zoals die betogers hé, met een smartphone in de hand en kledij made in Bangladesh staan roepen dat men iets moet doen tegen milieu vervuiling en het uitbuiten van kinderen
Trouwens de verkoop van slechte houtkachels of open haarden zal men ooit wel eens verbieden, een verbod op het gebruik zal er nog niet te snel komen, laat staan dat het gehandhaafd kan worden. Er moet dus een of andere beloning aan het vervangen van een milieu onvriendelijke verwarming gekoppeld worden opdat die toestellen snel en ook effectief vervangen worden. Ik verblijf in afwachting daarvan, de kans dat een of andere klimaatroeper die zijn jaarlijkse vliegreis claimt, mij op andere gedachten brengt is onbestaande
‘Per seconde stoot een opstijgend vliegtuig 100.000.000.000.000.000 ultrafijnstofdeeltjes uit. Dat is evenveel als de uitstoot van één miljoen vrachtwagens.’