e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: e-DEPO opgelicht ?
Ik denk het te laten staan. Na het eerste jaar kan je maandelijks opvragen met behoud van rente, en 1,75% voor geld dat altijd beschikbaar is, is nog niet zo slecht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als we niet opgelicht waren, zou niemand nu opvragen. De bruto intrest voor december zou trouwens nog steeds 3,60% (netto 2,52%) moeten bedragen via de OLO 1j (als dat max er niet was dus)! [EDIT]
De meeste intekenaars voelen zich opgelicht, anders blijf je.
De meeste spaarders bij de grootbanken daarentegen voelen zich niet opgelicht, want ze blijven er wel.
De onbetrouwbaarheid van de Roverheid zal haar ten gronde richten
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 20 december 2023, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonet een kleine aanvullende intrestbetaling op mijn rekening ontvangen, met als vermelding "ONTBREKENDE INTREST".
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel straf dat ze die eenvoudige maandintresten niet van de eerste keer goed hebben.
Dalend onderwijsniveau overal zichtbaar
Dalend onderwijsniveau overal zichtbaar
Ik laat mijn geld staan. Het is een goed rentend spaarboekje. En als het niet meer goed is of er doet zich een opportuniteit aan dan kun je er direct aan. Waarom zou je je geld afhalen? Om het bij de KBC te parkeren aan 0,5%?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Als je je geld allicht niet nodig hebt binnen het jaar (maar die optie toch nog wil openhouden, dus geen termijnrekeningen), zijn er alleszins genoeg alternatieven.
Even voor de zekerheid.
Om de terugbetaling aan te vragen kijken jullie dan naar de datum van het bewaargevingsbewijs zodat het geld er zeker langer dan 1 jaar opstaat?
En waar moet de betaalde RV op de belastingaangifte worden ingevuld ?
Om de terugbetaling aan te vragen kijken jullie dan naar de datum van het bewaargevingsbewijs zodat het geld er zeker langer dan 1 jaar opstaat?
En waar moet de betaalde RV op de belastingaangifte worden ingevuld ?
Nergens. RV op interest op spaarrekeningen kun je niet terugvorderen.
Het moet er 12 volle kalender maanden op staan, bv 10/12/2022 tot 1/1/2024 is OK; 10/12/2022 tot 23/12/2023 is niet OK
RV wordt automatisch afgehouden en is niet aftrekbaar (tenzij je inkomsten lager zijn dan de vrijstelling van de eerste schijf)
Bedankt voor de snelle info.
Dacht dat de rv voor de E-depo een uitzondering was, niet dus.
Geld 24/01/2023 gestort zal dus nog wachten zijn tot 01/02/2024 of af te halen.
Dacht dat de rv voor de E-depo een uitzondering was, niet dus.
Geld 24/01/2023 gestort zal dus nog wachten zijn tot 01/02/2024 of af te halen.
Ik heb voor dit jaar +/- 7.000 euro bruto beroepsinkomsten , ik mag dus nog +/- 4.000 interesten/dividenden inbrengen waarvan ik de RV kan recupereren. Ik veronderstel dat je dan wel voldoende detail moet meegeven en niet zomaar een bedrag invullen…?
Terugvordering van RV op dividenden is beperkt tot 800 euro aan dividenden. Een bedrag invullen is voldoende.
Men vraagt alleszins gewoon om een bedrag, niet om toelichting daarvan. Ik zou uiteraard wel bewijsstukken bijhouden.
Kijk niet enkel naar de beroepsinkomsten, het gaat over het belastbaar inkomen, dus ook uitkeringen, pensioenen, enz..
Bewijs stukken kun je mee sturen of beschikbaar houden.
7.000 euro niet aan dividenden/interesten gerelateerde inkomsten