Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ja, zo een functie u blijkbaar niet bekent.JOKER247 schreef: ↑20 december 2023, 11:52
Ahhh, mooi woord teamcoach. Hoeft dus weinig tussenbeide te komen. Werkt hij/zij dan wel genoeg om wat te verdienen en later een pensioen te krijgen?
Misschien beter een influencer nemen?
Of een master of masters die een avondcursus van 2 weken op de Karel de Grote Hogeschool heeft gevolgd?
Madame schreef: ↑20 december 2023, 12:43Ja, zo een functie u blijkbaar niet bekent.JOKER247 schreef: ↑20 december 2023, 11:52
Ahhh, mooi woord teamcoach. Hoeft dus weinig tussenbeide te komen. Werkt hij/zij dan wel genoeg om wat te verdienen en later een pensioen te krijgen?
Of een master of masters die een avondcursus van 2 weken op de Karel de Grote Hogeschool heeft gevolgd?
Ach vandaag de dag heeft zelfs de grootste onnozelaar die niets bijdraagt aan de samenleving een mooie titel.Madame schreef: ↑20 december 2023, 12:43Ja, zo een functie u blijkbaar niet bekent.JOKER247 schreef: ↑20 december 2023, 11:52
-
- Full Member
- Contacteer:
Er wordt er dus één duurbetaald om hetgene wat hij zou moeten doen te laten doen door de minderbetaalden en hij krijgt daar op het einde van het jaar waarschijnlijk ook nog een dikke bonus voor. De stress is voor de anderen.
Ik ben momenteel ook in zo'n "situatie" verzeild geraakt, de leidinggevende die niks doet (een perfecte clean desk, waar nooit een blaadje op ligt zelfs niet per toeval) duwt alle verantwoordelijkheid door en rust intussen op haar lauweren, komt de laatste toe op het werk en vertrekt als eerste. De ene na de andere collega staat op de rand van een break-down, het ongenoegen is heel groot en het schip vaart stuurloos rond. Die "leiding" verlaat dan het (intussen gezonken) schip om elders weer een schip te laten zinken ... de opvarenden liggen ondertussen op de bodem van de zee ...
Die team-coach heeft nog wel wat anders te doen, hoor.Abatoetnie schreef: ↑20 december 2023, 14:17
Ik ben momenteel ook in zo'n "situatie" verzeild geraakt, de leidinggevende die niks doet (een perfecte clean desk, waar nooit een blaadje op ligt zelfs niet per toeval) duwt alle verantwoordelijkheid door en rust intussen op haar lauweren, komt de laatste toe op het werk en vertrekt als eerste. De ene na de andere collega staat op de rand van een break-down, het ongenoegen is heel groot en het schip vaart stuurloos rond. Die "leiding" verlaat dan het (intussen gezonken) schip om elders weer een schip te laten zinken ... de opvarenden liggen ondertussen op de bodem van de zee ...
In een ploegenstelsel van 24 op 24/h moet de coach er geen kantjes aflopen.
Maar blijkbaar is zelf verantwoordelijkheid nemen niet aan iedereen besteed.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een paar antwoorden hiervoor staat er een bericht van iemand die verwijst naar het gegeven dat hun afdeling twee jaar zonder problemen heeft gedraaid zonder een "leidinggevende" ... meer verantwoordelijkheid kunnen ze toch niet nemen zeker ?
Waarmee bewezen werd dat al die duurbetaalde "coaches" voor niks nodig zijn !
Indianenverhalen, als je het mij vraagt. Wie neemt de verantwoordelijkheid op zich als er iets misloopt?Abatoetnie schreef: ↑20 december 2023, 18:37Een paar antwoorden hiervoor staat er een bericht van iemand die verwijst naar het gegeven dat hun afdeling twee jaar zonder problemen heeft gedraaid zonder een "leidinggevende" ... meer verantwoordelijkheid kunnen ze toch niet nemen zeker ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Al zeker geen leidinggevenden, ze vinden altijd wel een loonslaaf om de schuld op te steken ... en als het hun toch te warm wordt onder hun voeten zijn ze weg ... op naar de volgende dikbetaalde "coach"job.Sammy2 schreef: ↑21 december 2023, 20:49Indianenverhalen, als je het mij vraagt. Wie neemt de verantwoordelijkheid op zich als er iets misloopt?Abatoetnie schreef: ↑20 december 2023, 18:37
Een paar antwoorden hiervoor staat er een bericht van iemand die verwijst naar het gegeven dat hun afdeling twee jaar zonder problemen heeft gedraaid zonder een "leidinggevende" ... meer verantwoordelijkheid kunnen ze toch niet nemen zeker ?
Flauwe kul. Vakbondsafgevaardigde zeker? Geen enkele werknemer, arbeider, neemt verantwoordelijkheid op. Geloof me. En zeker niet in de "ambtenarij"...Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 21:15Al zeker geen leidinggevenden, ze vinden altijd wel een loonslaaf om de schuld op te steken ... en als het hun toch te warm wordt onder hun voeten zijn ze weg ... op naar de volgende dikbetaalde "coach"job.
Ik heb altijd mijn goesting gedaan en nooit geen ‘leidinggevende’ nodig gehad. Het begrip ‘baas’ is niet meer van deze tijd. Zeg gewoon collega tegen die mensen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Baas zeker ? Ik denk dat de merendeel van de gewone werknemers meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan veel "bazen".Sammy2 schreef: ↑21 december 2023, 21:19Flauwe kul. Vakbondsafgevaardigde zeker? Geen enkele werknemer, arbeider, neemt verantwoordelijkheid op. Geloof me. En zeker niet in de "ambtenarij"...Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 21:15
Al zeker geen leidinggevenden, ze vinden altijd wel een loonslaaf om de schuld op te steken ... en als het hun toch te warm wordt onder hun voeten zijn ze weg ... op naar de volgende dikbetaalde "coach"job.
Bazen schuiven de "schuld" af op een lager geplaatste en nemen maar hun verantwoordelijkheid als het echt niet anders meer kan en meestal worden ze dan nog "bedankt" met een mooie uitstapvergoeding.
En vakbondsafgevaardigde ? Nee, ben sinds gisteren pas in de vakbond, ik dacht dat ik ze voor iets kon gebruiken maar ik merk dat ook zij niks kunnen inbrengen tegen toxisch "leiderschap".
Vakbondslid sinds gisteren? Geloof ik je meteen. Werknemers; arbeiders of bedienden, die hun bedrijf recht houden? Nonsens! Mijn waarneming: winkels, in de voedingssector, die moeten kortstondig sluiten, omdat er geen personeel beschikbaar is op de dag zelf. Het personeel beslist zelf om de winkel te sluiten, omdat er geen "collega's zijn om het filiaal open te houden. "Chefs" die moeten aantreden om "personeel" te vervangen omdat deze niet verschijnen. En maar kakken op de "bazen". Ik hoop dat de winkels gesloten blijven, voor een weekje, opdat iedereen beseft dat zonder "werknemers" de boel niet draait!Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 22:25Baas zeker ? Ik denk dat de merendeel van de gewone werknemers meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan veel "bazen".
Bazen schuiven de "schuld" af op een lager geplaatste en nemen maar hun verantwoordelijkheid als het echt niet anders meer kan en meestal worden ze dan nog "bedankt" met een mooie uitstapvergoeding.
En vakbondsafgevaardigde ? Nee, ben sinds gisteren pas in de vakbond, ik dacht dat ik ze voor iets kon gebruiken maar ik merk dat ook zij niks kunnen inbrengen tegen toxisch "leiderschap".
-
- Full Member
- Contacteer:
Geloof wat je wil of niet wil. Interesseert me eerlijk geen barst. Ik sta er niet voor bekend te liegen ! Ik ben hier vaak te eerlijk trouwens.
Ik ben sinds gisteren bij de vakbond en had vandaag al mijn eerste "onderhoud" zoals ik al zei "toxisch leiderschap", ik had de vakbond nooit nodig en had nooit gedacht ooit lid te moeten worden van een vakbond.
Er bestaan goede bazen maar die staan niet "boven" hun personeel maar "tussen" hun personeel. Bazen die "boven" hun personeel staan hebben dit blijkbaar nodig om zichzelf meer te wanen dan een andere en die moeten dan niet verschieten dat hun personeel op een dag "foert" zeggen. Je oogst wat je zaait !
Weet je wat het mooiste en meest indrukwekkende compliment is van een "ondergeschikte" naar een chef toe? Niet dat je een goede "chef" bent; maar wel dat je "gerespecteerd" wordt; door jou optreden, présence, kennis en natuurlijk ook respect voor jouw personeel.Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 23:40Geloof wat je wil of niet wil. Interesseert me eerlijk geen barst. Ik sta er niet voor bekend te liegen ! Ik ben hier vaak te eerlijk trouwens.
Ik ben sinds gisteren bij de vakbond en had vandaag al mijn eerste "onderhoud" zoals ik al zei "toxisch leiderschap", ik had de vakbond nooit nodig en had nooit gedacht ooit lid te moeten worden van een vakbond.
Er bestaan goede bazen maar die staan niet "boven" hun personeel maar "tussen" hun personeel. Bazen die "boven" hun personeel staan hebben dit blijkbaar nodig om zichzelf meer te wanen dan een andere en die moeten dan niet verschieten dat hun personeel op een dag "foert" zeggen. Je oogst wat je zaait !