IPT - ALLIANZ tak 23
IPT - ALLIANZ tak 23
Hoi,
Ik ben al 5 jaar een IPT aan het opbouwen bij ALLIANZ. Omdat ik er niet echt naar omkeek en het later eventueel voor vastgoed wilde gebruiken heb ik toen een tak 21 genomen.
Nu dat ik wat meer over beleggen aan het lezen ben, wilde ik eventueel overstappen naar een tak 23 fonds dat de wereldwijde economie wat meer volgt.
Dit is het voorstel van Allianz binnen hun beschikbare opties: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... F00001540X
Wat is jullie mening daarover? Ik wens een fonds dat volledig of grotendeels vergelijkbaar is met een tracker die de S&P 500, MSCI WORLD, of FTSE All-World volgt.
Ik heb ook de optie van mijn reserves van de afgelopen 5 jaar van de tak 21 over te zetten naar deze tak 23 met een kost van 5%.
Ik ben halverwege de 30 en moet dus nog lang werken en pensioen opbouwen :p
Alvast dank,
Ik ben al 5 jaar een IPT aan het opbouwen bij ALLIANZ. Omdat ik er niet echt naar omkeek en het later eventueel voor vastgoed wilde gebruiken heb ik toen een tak 21 genomen.
Nu dat ik wat meer over beleggen aan het lezen ben, wilde ik eventueel overstappen naar een tak 23 fonds dat de wereldwijde economie wat meer volgt.
Dit is het voorstel van Allianz binnen hun beschikbare opties: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... F00001540X
Wat is jullie mening daarover? Ik wens een fonds dat volledig of grotendeels vergelijkbaar is met een tracker die de S&P 500, MSCI WORLD, of FTSE All-World volgt.
Ik heb ook de optie van mijn reserves van de afgelopen 5 jaar van de tak 21 over te zetten naar deze tak 23 met een kost van 5%.
Ik ben halverwege de 30 en moet dus nog lang werken en pensioen opbouwen :p
Alvast dank,
Re: IPT - ALLIANZ tak 23
Niemand die hier zijn weg al wat in kent?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vooreerst: wil je jouw IPT binnen dit en een paar jaar nog inzetten voor aankoop van vastgoed?
Zo ja, imo dan best huidige situatie behouden.
Zo ja, imo dan best huidige situatie behouden.
Ik wil IPT wel behouden maar omzetten naar tak 23 variant. Dat Kan ook nog gebruikt worden voor vastgoed. Ik zie optie vastgoed niet voor meteen maar voor +10 jaar.
Dan zou ik ook overzetten naar tak 23 formule. Risico/rendementsverhouding kan dan voordelig uitpakken.
Wel letten op de jaarlijkse fees. Aangegeven formule kost 1,65% op eerste zicht.
Ook daar je huiswerk voor maken.
Ben enkel niet zo thuis in de beschikbare fondsen van Allianz. Ben eigenlijk op zoek naar fonds dat de wereldeconomie tracked...
is er iemand die me een beetje wegwijs kan maken in het tak23 fonds-aanbod van allianz?