Onderhoud auto
Re: Onderhoud auto
Ik dacht dat het hier nog niet echt geschreven werd, maar een tip voor het besparen op onderhoud van de auto, zonder die laatste tekort te doen, is je stukken te bestellen online.
Een dik jaar geleden kocht ik ruitenwisserbladen voor de auto en ik haalde die bij Midas.
Wat voor een setje van 2 daar 50 euro kostte is online maar 18 euro.
Een luchtfilter eveneens aan minder dan de helft van de prijs.
Dubbele winst : betaal alleen voor de stukken en steek het arbeidsloon volledig in je zak. Auto 5 vraagt voor het plaatsen van een luchtfilter 12 euro, voor een oliefilter 15 euro.
Verzendkost vanuit NL was laag.
Ik heb besteld bij 123autoparts maar er zijn veel andere spelers te vinden op het internet.
Onlangs prijs gevraagd bij AUTO 5 voor olieverversing omdat ik geen zin meer heb om onder de auto te gaan liggen.
Dat was nog duurder geworden dan vroeger. Misschien zijn er prijsafspraken in de sector of positioneert iedereen zijn prijs hoog zodat de winst voor elke speler hoog blijft.
Een dik jaar geleden kocht ik ruitenwisserbladen voor de auto en ik haalde die bij Midas.
Wat voor een setje van 2 daar 50 euro kostte is online maar 18 euro.
Een luchtfilter eveneens aan minder dan de helft van de prijs.
Dubbele winst : betaal alleen voor de stukken en steek het arbeidsloon volledig in je zak. Auto 5 vraagt voor het plaatsen van een luchtfilter 12 euro, voor een oliefilter 15 euro.
Verzendkost vanuit NL was laag.
Ik heb besteld bij 123autoparts maar er zijn veel andere spelers te vinden op het internet.
Onlangs prijs gevraagd bij AUTO 5 voor olieverversing omdat ik geen zin meer heb om onder de auto te gaan liggen.
Dat was nog duurder geworden dan vroeger. Misschien zijn er prijsafspraken in de sector of positioneert iedereen zijn prijs hoog zodat de winst voor elke speler hoog blijft.
Waar heb je die ruitenwissers gekocht?
Ik koop ze ook altijd online, maar als ik ze niet minstens per 2 sets bestel (bvb voor mijn eigen auto + die van mijn ouders) dan verlies ik het voordeel op de verzendkosten. Ik koop wel enkel Bosch, want dat zijn de enige deftige wissers. Die goedkope rommel is... goedkope rommel.
Ik koop ze ook altijd online, maar als ik ze niet minstens per 2 sets bestel (bvb voor mijn eigen auto + die van mijn ouders) dan verlies ik het voordeel op de verzendkosten. Ik koop wel enkel Bosch, want dat zijn de enige deftige wissers. Die goedkope rommel is... goedkope rommel.
Ik heb ze bij 123autoparts besteld in NL. Die hadden alles wat ik nodig had. Bij de anderen ontbrak er altijd wel iets (en moest ik bij 2 leveranciers terecht) want het was voor een auto waar de linkse wisser extra lang is en de rechter wisser extra kort.
Ineens ook een luchtfilter besteld bij 3 wisserbladen (allen met verschillende afmetingen). Verzendkost was 3,95 euro.. 1 euro winst afgegeven per onderdeel
Ze verzenden pas gratis vanaf 70 euro en daar kwam ik echt niet aan deze keer.
Het maakt niet uit want het was voor de auto van mijn zus en die betaalt die rekening graag, in vergelijking met wat ze in de garage of bij MIdas betaalde.
Ik koop zelf ook altijd Bosch als het enigzins mogelijk is; Ik heb daar ook meer vertrouwen in dan in een stuk van een onbekende naam. Denso of Valeo zal ook wel niet slecht zijn , maar net als jij toch liever Bosch.
Ineens ook een luchtfilter besteld bij 3 wisserbladen (allen met verschillende afmetingen). Verzendkost was 3,95 euro.. 1 euro winst afgegeven per onderdeel
Ze verzenden pas gratis vanaf 70 euro en daar kwam ik echt niet aan deze keer.
Het maakt niet uit want het was voor de auto van mijn zus en die betaalt die rekening graag, in vergelijking met wat ze in de garage of bij MIdas betaalde.
Ik koop zelf ook altijd Bosch als het enigzins mogelijk is; Ik heb daar ook meer vertrouwen in dan in een stuk van een onbekende naam. Denso of Valeo zal ook wel niet slecht zijn , maar net als jij toch liever Bosch.
Weer een lopende rekening die ik kan afvinken, tezamen met de verhoogde dieseltaks, jaarlijks stijgende verkeersbelasting, wederkerende technische keuring, belasting en taksen op verzekering en andere belastingen.
Vreesde eerst dat je een diesel niet meer aan de straatstenen zou kwijt geraken maar binnen de week was ie weg.
Weer iets waar geen omkijken meer naar is.
Allee alleen nog door de keuring geraken zonder al te veel kosten en tijdverlies. Net twee weken te laat.
Vreesde eerst dat je een diesel niet meer aan de straatstenen zou kwijt geraken maar binnen de week was ie weg.
Weer iets waar geen omkijken meer naar is.
Allee alleen nog door de keuring geraken zonder al te veel kosten en tijdverlies. Net twee weken te laat.
Idem hier. Kocht luchtfilter online voor 9$, kostte mij 30$ bij de garage inclusief installatie.
Remblokjes en remschijven kan je ook makkelijk zelf. Je moet enkel wat kracht hebben.
Remblokjes en remschijven kan je ook makkelijk zelf. Je moet enkel wat kracht hebben.
[quote=sintorama post_id=344647 time=1523345737 user_id=6053]
[/quote ]Als je zeer goede ruitenwissers hebt(OUD SYSTEEM);kan je gewoon de rubbers vervangen, oude rubbers daaruit, nieuwe op maat snijden, nieuwe daarin, vastzetten met bijgeleverde fitting. Ik doe dit reeds meer dan 40 j.
[/quote ]Als je zeer goede ruitenwissers hebt(OUD SYSTEEM);kan je gewoon de rubbers vervangen, oude rubbers daaruit, nieuwe op maat snijden, nieuwe daarin, vastzetten met bijgeleverde fitting. Ik doe dit reeds meer dan 40 j.
Heeft er iemand nog een voorbeeld van onderhoudsprijzen voor een auto ?
Ik betaalde deze week 309 euro voor een eerste onderhoud voor een Toyota (geen hybride).
Dat was een klein onderhoud en als ik het goed heb, heb ik nu een jaar gratis pechverhelping in Europa.
Ik betaalde deze week 309 euro voor een eerste onderhoud voor een Toyota (geen hybride).
Dat was een klein onderhoud en als ik het goed heb, heb ik nu een jaar gratis pechverhelping in Europa.
Bij mijn Mazda dealer heb ik dit jaar een 290 euro betaald voor een groot onderhoud. Maar de prijzen gaan serieus omhoog de laatste maanden.
Ik zie bij sommige merken al uurlonen van 125-150 euro en meer. Vooral bij Duitse "premium"-merken is dit een trend. Het gaat niet lang duren of deze inflatie zal je ook in de premie van je autoverzekering voelen.
Ik zie bij sommige merken al uurlonen van 125-150 euro en meer. Vooral bij Duitse "premium"-merken is dit een trend. Het gaat niet lang duren of deze inflatie zal je ook in de premie van je autoverzekering voelen.
Tesla model 3 , geen verplicht periodiek bij een veel te dure stealer nodig om de 4 jaar garantie te behouden. Enkel om de 2 jaar remvloeistof service en die mag overal gebeuren.
Premium is gewoon geldklopperij bij Duitse wagens.
Premium is gewoon geldklopperij bij Duitse wagens.
BMW 7, Premium, bij dealer, oktober 2023:
- remvloeistof
- airco
- alle lucht en pollenfilters
- sluiting schuifdak herstellen
- gasdrukveren motorkap vervangen ( is blijkbaar een nieuwe, strikte regel ivm aanrijding zwakke weggebruiker)
405€
Daarmee zit ik op een jaarlijks gemiddelde van 315€. De 7 legt iets meer dan 10k kilometer per jaar af.
- remvloeistof
- airco
- alle lucht en pollenfilters
- sluiting schuifdak herstellen
- gasdrukveren motorkap vervangen ( is blijkbaar een nieuwe, strikte regel ivm aanrijding zwakke weggebruiker)
405€
Daarmee zit ik op een jaarlijks gemiddelde van 315€. De 7 legt iets meer dan 10k kilometer per jaar af.
Wow Pukkie, dat is wel goedkoop. Welke dealer is dat? Ik betaal meer voor mijn Peugeot. Rond de 550 euro recent voor groot onderhoud. Laagste factuur voor klein onderhoud is een kleine 200 euro maar meestal eerder tussen 200-300.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb zo een BMW
4 jaar garantie en levenslange pechverhelping in heel Europa, als ik om de 2 jaar onderhoud bij BMW laat doen.
Wagen van 100.000 euro.
400 euro om de 2 jaar. Dat is 0,2% kosten per jaar. Dat is de jaarlijkse kost van een ETF
400 euro blijft duur voor een eenvoudige olieverversing met olie die je online voor een fractie van de stealerprijs kan kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Na 4 jaar krijg ik nog 25.000 euro van BMW wanneer ik daar mijn nieuwe koop. Zij verkopen mijn auto dan als Premium tweedehands voor 40.000 (BTW inc).
Ik lig niet wakker van die 400 euro.
Ik loop graag in nieuwe kleren en rijd graag met een nieuwe wagen
Mijn buur rijdt met een witte Dacia Sandero , net zo premium dus als een Audi , en krijgt na 4 jaar / 16.000 km nog 7.000 euro van zijn voertuig dat nieuw 11.000 kostte. Minder waardeverlies per jaar dus dan een zogenaamd premium BMW of Opel.