Onderhoud auto
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Onderhoud auto
Dat is zo. Wie met een luxueuze wagen wil rijden, wil een nieuwe. Bijna niemand wil met een luxueuze BMW, Mercedes, Porsche, ... rijden als hij niet nieuw is. Dus keldert de waarde pijlsnel.
Maar wie dergelijke wagen koopt, rekent niet in waardeverlies. 25.000 euro per jaar om met een wagen te rijden die ik tof vind? Graag.
A&M ( voorheen Centrauto), Malle. Maar ook bij Sneyers en Meeusen krijg ik deze prijzen.
@ HTF: Een nieuwe 745e kostte 4 jaar geleden rond de 110k euro. Nu worden die Premium niet onder de 60k verkocht ( enkele lelijke kleuren combo's en hoge kilometerstanden niet te na gesproken). Maak van je jaarlijkse afschrijving 15k ipv 25k, en ik geloof je op je woord. Freude am fahren. A propos, ik koop nooit een nieuwe 7. Ik ben dus 'bijna niemand'.
-
- Verbannen Gebruiker
De mijne is maar een 5. Maar personalized tot en met (kleur, wielen, leren bekleding,...) .
98.000 nieuw (ik overdreef toen ik zei 100.000), waarvan 36.000 euro opties.
Dan gaat de waarde snel naar beneden.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 22 december 2023, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
In mijn buurt is een garage waar men alle merken onderhoud en herstellingen doet . Ik zou daar willen gaan met mijn Toyota omdat dat op wandelafstand is van waar ik woon.Maar is dit te vertrouwen een garage waar men alle merken doet ?
Hoe oud is je toyota ?
Bij een officiële dealer ineens een jaar garantie er "gratis" bij als de auto minder dan 10 jaar oud is.
Mij stoort het vooral dat ik die service zelf kan doen voor minder dan 50 euro. Bij de dealer betaal ik er 309.
Ik doe weinig kilometers. Ik vermoed volgend jaar rond de 7000. Dan is het zuur geld, naar mijn mening.
Bij een officiële dealer ineens een jaar garantie er "gratis" bij als de auto minder dan 10 jaar oud is.
Mij stoort het vooral dat ik die service zelf kan doen voor minder dan 50 euro. Bij de dealer betaal ik er 309.
Ik doe weinig kilometers. Ik vermoed volgend jaar rond de 7000. Dan is het zuur geld, naar mijn mening.
Die zijn vaak beter en hebben ook vaak nog echte monteurs, i.p.v. stekker er in, computer uitlezen en meteen allerlei nieuwe onderdelen bestellen omdat ze geen andere oplossing weten c.q. mogen voorstellen.
Hahaha, 36.000 aan opties. Daar moet ik toch echt om lachen. Een statusbakkie dus.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 16:56De mijne is maar een 5. Maar personalized tot en met (kleur, wielen, leren bekleding,...) .
-
- Verbannen Gebruiker
De Belgische Toyota dealers hebben een prima reputatie. Geen reden om elders te gaan. Over de garage bij jou om de hoek kan ik niet oordelen.
Ola, ge hebt u goed laten gaan met die 5-reeks. Opties worden amper 'vergoed' bij herverkoop, dat klopt. Hopelijk heb je een hybride, dan betaal je tenminste geen DIV of verkeersbelasting. Een must als Gidser zou ik bijna zeggen.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 16:56De mijne is maar een 5. Maar personalized tot en met (kleur, wielen, leren bekleding,...) .
-
- Verbannen Gebruiker
En 4 jaar geleden zou je buur amper 3000 euro gekregen hebben bij inruil.
- de prijzen van 2de handswagens zijn enorm gestegen
- een wagen van 16k euro kan geen afschrijvingen van 15k euro per jaar hebben
- iemand die met een BMW 5 of 7 rijdt, denkt er nog niet aan om met een Dacia te rijden. Dat heet doelpubliek.
- waarom zou je een Dacia na 16k kilometer en 4 jaar oud verkopen? Lijkt me ook een zotte uitgave.
Maar hoeveel keer gaan we deze 'discussie' nog voeren?
Het woord patserbak heb ik niet genoemd, slechts statusbak(kie).huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 17:22Het is geen patserbak, als je dat bedoelt. Niets opvallends. Alleen "mooi" al kun je niet specifieren waarom
Maar goed, als jij graag altijd een nieuwe auto en nieuwe kleren wilt, dan moet je dat doen.
Als je 100.000 of meer per jaar rijdt, is steeds een nieuwe (en comfortabele) auto te begrijpen. Maar naar mijn mening moet je dan economisch gezien geen BMW nemen en zeker geen hybride.
Maar nogmaals als je het fijn vindt "be mij guest"'. Ik vind het alleen zo totaal in tegenstelling tot de manier waarop je je in beleggen verdiept.
Hahaha