Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zou er iets aan de hand zijn met TINC ? Tweede dag op rij dat ze een klop(je) krijgen met volumes die vandaag 10 keer meer zijn dan normaal.
Stijging rente ?
https://www.beursduivel.be/Nieuws/78689 ... drijf.aspx
Dit is het enige wat ik onmiddellijk kan terugvinden.
Lijkt me eerder goed nieuws op lange termijn.
Misschien het moment om wat bij te kopen
Dit is het enige wat ik onmiddellijk kan terugvinden.
Lijkt me eerder goed nieuws op lange termijn.
Misschien het moment om wat bij te kopen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat denken jullie op dit moment van Bayer?
De obligaties van Bayer zijn al uit het dal geklommen. Het aandeel? Op korte termijn zie ik de koers niet snel oplopen. Lange(re) termijnen houden me niet bezig.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Misschien goed, misschien niet.
Maar serieus: Teveel onzekerheid om iets zinnig over te zeggen (dat is toch hoe ik het zie)
Never buy into a lawsuit. Die rechtszaken rond Roundup hebben al miljarden gekost en er is geen einde in zicht. Als het bedrijf al cashflow kan genereren ben je het kwijt aan Roundup-schikkingen of 26% Duitse + 30% BE RV op het veel te gulle dividend.
Overname Monsanto kostte 63 miljard, bijna dubbel zoveel als Bayer in zijn geheel vandaag waard is. Schulden zijn enorm. Cashflows zijn laag.
Enige deels geloofwaardige case is dat Bayer als sum-of-the-parts veel meer waard is dan nu. Dan is de vraag: geloof jij dat het management (dat zich intussen matig geschikt tot redelijk incompetent heeft getoond) Bayer gaat opsplitsen of bedrijfsdelen zal verkopen aan een goeie prijs?
Imo een duidelijke value trap.
Mogelijk mijn eerste aankoop van 2024 zal worden: Reliance
Net beginnen te bekijken, ik zit nog niet in India...
En zelfs in die regio van de wereld zit ik nog niet, we kunnen er dus maar wel bij varen
Net beginnen te bekijken, ik zit nog niet in India...
En zelfs in die regio van de wereld zit ik nog niet, we kunnen er dus maar wel bij varen
Eerste jaren deed Tinc om de haverklap kapitaalverhogingen,nu blijft het op dat vlak redelijk stil.... Terwijl ze toch nog steeds investeren... Aandeel is sowieso goedkoop en superdefensief...
Boekjaar is met 6 maanden verlengd zodat het tot 31 december loopt.
TINC beoogt voor het huidige verlengde boekjaar een bruto uitkering van minimaal € 0,84 per aandeel. De
uitkering zal in principe plaatsvinden in mei 2024.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat is jullie mening over atenor, umicore en albemarle?