e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: e-DEPO opgelicht ?
12 volledige kalendermaanden
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dus gestort eind januari is terugbetaling? 01 februari? Of eind januari? Vind het ingewikkeld...
1 februari…12 volledige maanden dus. Toch niet zo ingewikkeld ?
-
- Verbannen Gebruiker
Niet zeker
Als het geld vertrokken is op 30 of 31 januari, maar slechts op 1 of 2 februari aangekomen is bij e-depo, moet je wachten tot maart
Als het geld vertrokken is op 30 of 31 januari, maar slechts op 1 of 2 februari aangekomen is bij e-depo, moet je wachten tot maart
Is niet juist. De e-Depo is geen spaarrekening. Als belastingplichtige heb je de keuze om de interesten waarop je RV betaalde in de personenbelasting aan te geven of niet. De betaalde RV stelt je vrij van de aangifte plicht maar als je denkt met het progressief tarief meer voordeel te doen kan je ze aangeven. De bruto interesten (= betaalde RV/percentage) geeft je dan bij de niet verplicht aan te geven roerend inkomen overeenkomstig het ingehouden percentage aan. Voor e-Depo dus bij die aan 30% (codes 1160/2160).
Lees de toelichting personenbelasting op "Vak VII - INKOMSTEN VAN KAPITALEN EN ROERENDE GOEDEREN" hier https://financien.belgium.be/nl/particu ... oelichting
Zie ook belasting op rente voor mensen met een laag inkomen voor welke gevallen het progressief tarief toch voordeliger is dan de toepassing van het afzonderlijk tarief van 15% of 30%: belasting-op-rente-voor-mensen-met-een- ... 33-15.html