De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Strikt genomen, door je geld niet uit te geven, verlaag je de inflatie, just saying
Maar als alleen jij het doet, zal het effect wel meevallen
Eén Vlaming op twee kan niet maandelijks sparen. Dan zit lop nog af te geven op spaarders die een rendement onder de inflatie hebben en te dom zijn om de realiteit te zien.
Ik wil gerust besparingstips bezorgen aan die 1 op 2 Vlamingen zodat ze het gat in hun hand kunnen dichten. Gratis zelfs (tijdelijke aanbieding tot 15 januari).
Ik heb een nieuwjaarscadeau voor lop gevonden.
Inflatie is vooral een probleem bij diegenen die geen 'goederen' bezitten die de inflatie bijhouden of kloppen. Zoals bvb vastgoed. Als je 2 deftige woningen bezit, zullen deze de laatste 10 jaar enorm in waarde zijn gestegen. Een netto loon van 3000+ euro helpt natuurlijk ook wat.
Ben je huurder met een bescheiden inkomen dan is een hoge inflatie een aanslag op je vermogen, want die bestaat allicht enkel uit cash.
Geen idee waarom een discussie zolang moet duren.
Ben je huurder met een bescheiden inkomen dan is een hoge inflatie een aanslag op je vermogen, want die bestaat allicht enkel uit cash.
Geen idee waarom een discussie zolang moet duren.
Inflatie is vooral een probleem voor mensen die boven hun stand leven. Lonen, pensioenen en zo meer worden immers geïndexeerd.
Fout! Geld is een probleem voor mensen die boven hun stand leven. Indexering van lonen hebben een verschillende impact, afhankelijk van de grootte van het inkomen natuurlijk.
Tgo, die indexatie stelt toch helemaal niks voor ivgl met alle stijgende kosten?
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de indexatie voldoende hoog was om m'n winkelkar te dekken.laat staan alle verzekeringen die dan oob omhoog gaan etc.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nochtans neemt over langere termijn de koopkracht altijd maar toe.
Ik ben een grote fan van het programma “Geld gezocht” met die volslanke , ik kan nu niet op zijn naam komen , man waar men besparingstips gaf aan mensen met een gat in hun hand. Alleen jammer dat ze soms niet ver genoeg gaan in het consuminderen.
Dat is een paradox: wanneer iedereen consumindert is dat goed voor iedereen individueel omdat ze dan meer kunnen sparen maar slecht voor de samenleving in zijn geheel omdat de economie stilvalt. Dus het is eigenlijk goed dat maar weinig mensen consuminderen.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Als je minder geld nodig hebt dan moet je er ook minder verdienen en heb je ook minder pensioen nodig.
'de economie' is geen godsfiguur die we verplicht moeten aanbidden.
'de economie' is geen godsfiguur die we verplicht moeten aanbidden.
Beetje lachwekkend programma toch.
Je rot gaan besparen om dan toch maar die reis van €5000 te kunnen betalen.
Een smartphone kopen met een verzekering erbij waarvan de verzekering maandelijks €80 kost en daar dan na 2 jaar achter komen, enz enz.
En dan zijn het nog mensen die in het onderwijs het goede voorbeeld moeten geven.
Heeft toch veel met opvoeding te maken.