De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
EarthNvstr1 schreef: ↑24 december 2023, 12:13Het is net wanneer je je geld niet uitgeeft dat je best rekening houdt met inflatie.
Aha, leg dat eens uit aub.
Niets zo feestelijk als de zoveelste semantische discussie over koopkracht en inflatie op kerstavond.
Inderdaad , daar heb je gelijk in Karine. Een rotverwende puber die elke dag zijn 5 blikjes ‘echte’ cola moest hebben (100 euro/maand) , een kamer vol speelgoedrommel voor een verwende kleuter…Sommige mensen zoeken echt wel zelf geldproblemen.
Yep, hopelijk vallen de geschenken, niet inflatiegebonden, nog mee. Ik had graag de goedkoopste Porsche; met een paar opties naar keuze. Misschien lukt het dit jaar wel, hé Kerstman.
Toch ongelooflijk. Ik stuur een PB naar Brembos. Hij leest hem niet. Ik denk: hij zal hem misschien niet opgemerkt hebben. Ik meld hem dus op het forum dat hij een PB gekregen heeft. Maar hij heeft hem nu nog steeds niet gelezen. Weet hij niet hoe hij PB's moet lezen, interesseert het hem niet of is het omdat hij van mij komt dat hij hem bewust niet leest?
Misschien heeft Brembos iets beter te doen op kerstavond dan PBs lezen van onbekende forumleden. Als die in dezelfde trend als je posts zijn gok ik zoals je zelf zegt op 'geen interesse'. Net zoals je klaagzang erover.
Misschien kunnen anderen eens proberen. Als iedereen met Nieuwjaar een PB naar Brembos stuurt met de beste wensen dan krijgt hij een mailbom in zijn brievenbus.
Goed, nu terug over naar de discussie van de dag: inflatie en beleggen.
Goed, nu terug over naar de discussie van de dag: inflatie en beleggen.
De koopkracht neemt toe door extra loon en niet door indexatie .EarthNvstr1 schreef: ↑24 december 2023, 12:40Nochtans neemt over langere termijn de koopkracht altijd maar toe.
Je kunt het ook anders zien 1 op 2 vlamingen zijn verslaafd aan dure auto's , smartphones , uiterlijk vertoon enz .
En dan ?
Ze zoeken het zelf !
Iemand die geld heeft rijd niet rond met een auto van 50 000 €
En al kan ik er 100 kopen dan nog is geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt .
Maar nee 50 % kopen ook zoiets en betalen het nog af ook .
Ja te dom om de realiteit te zien !
Maar ja mensen zoals ik leven op de kap van zo'n sukkels en dat is de waarheid .
En blijkbaar kan jij niet goed tegen de waarheid ?
Sommigen zouden beter wat bescheidenheid en beleefdheid kopen..
Dat er in de middenklasse mensen zijn met een verkeerd uitgavepatroon die zichzelf in de nesten werken, daar twijfel ik niet aan. Maar je mag niet onderschatten hoeveel mensen echt in armoede leven in Vlaanderen. Dat gaat zeker naar de 2/10 gaan.
Als je zo bij wat mensen langs gaat, zie je echt geen dure tv's en auto's. Ze zijn al blij als er eten op tafel staat. Heb er genoeg gezien waarbij de schimmel op de muren staat en er geen geld is om dit te herstellen. Laat staan hoeveel kinderen er wel niet zijn waarbij de brooddoos weinig gevuld is. Ik ga dus niet zo snel zeggen dat ik het in hun plaats veel beter zou kunnen doen met hun vaak zeer beperkte middelen.
Als je zo bij wat mensen langs gaat, zie je echt geen dure tv's en auto's. Ze zijn al blij als er eten op tafel staat. Heb er genoeg gezien waarbij de schimmel op de muren staat en er geen geld is om dit te herstellen. Laat staan hoeveel kinderen er wel niet zijn waarbij de brooddoos weinig gevuld is. Ik ga dus niet zo snel zeggen dat ik het in hun plaats veel beter zou kunnen doen met hun vaak zeer beperkte middelen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mooi artikel: dank voor te delen!Woz schreef: ↑25 december 2023, 09:49 Inderdaad.
https://decorrespondent.nl/14431/arm-of ... 262beca07c
Totaal niets met de beurs te maken maar toch een onderwerp waar ik mij op mijn werk vaker druk over maak en het zo schrijnend vindt.NS2SN schreef: ↑25 december 2023, 12:30 Dat er in de middenklasse mensen zijn met een verkeerd uitgavepatroon die zichzelf in de nesten werken, daar twijfel ik niet aan. Maar je mag niet onderschatten hoeveel mensen echt in armoede leven in Vlaanderen. Dat gaat zeker naar de 2/10 gaan.
Als je zo bij wat mensen langs gaat, zie je echt geen dure tv's en auto's.
Vaak een probleem met die mensen is dat zij meerdere kinderen hebben. En dan spreek ik over 3 tot 5 wat enorm veel geld kost. Daarbij nog wat huisdieren en de kosten lopen al aardig op.
Een ander vaak voorkomend probleem wat ik dan regelmatig op mijn werk zie is dat zij op één of andere manier graag opgelicht worden. Ik verwittig hen dan ook daarvoor maar blijkbaar is het sterker dan henzelf.
Dit zijn dan mensen van een externe poetsfirma met minimum lonen die mij om advies komen vragen om bv een nieuwe smartphone te kopen. Ondanks mijn advies(smartphone €200) slagen zij er toch in om met een Iphone van €800 terug te keren want deze was spotgoedkoop volgens de verkoper, maar €150 wanneer je er een abonnement van 3 jaar bijnam.
Even later een nieuwe tv, mijn advies van €1300 was blijkbaar niet zo goed want de verkoper had een model van €2000 dat veel beter was en daar was dan ook een goede HDMI-kabel van €100 voor nodig natuurlijk. Even later nieuwe Apple watch. Even later nieuwe Apple Earpods. Een andere man van die firma zijn ouders stierven, erfenis van €100.000 ontvangen. Natuurlijk recht naar de Porsche garage gereden om een nieuwe Porsche te kopen. Dagelijks 50km met de Porsche naar het werk. Benzine is goedkoop blijkbaar. Paar jaar later, die omnium is onbetaalbaar ik ga hem stopzetten. Stopgezet, week later wordt zijn spiegel eraf gereden en niemand gezien. Enz, enz, enz.
Sorry, maar het moest er even uit.
Wat jij vertelt is meer de realiteit dan wat Yaris en co hier probeerd uit de doeken te doen .karine schreef: ↑26 december 2023, 01:04Totaal niets met de beurs te maken maar toch een onderwerp waar ik mij op mijn werk vaker druk over maak en het zo schrijnend vindt.NS2SN schreef: ↑25 december 2023, 12:30 Dat er in de middenklasse mensen zijn met een verkeerd uitgavepatroon die zichzelf in de nesten werken, daar twijfel ik niet aan. Maar je mag niet onderschatten hoeveel mensen echt in armoede leven in Vlaanderen. Dat gaat zeker naar de 2/10 gaan.
Als je zo bij wat mensen langs gaat, zie je echt geen dure tv's en auto's.
Vaak een probleem met die mensen is dat zij meerdere kinderen hebben. En dan spreek ik over 3 tot 5 wat enorm veel geld kost. Daarbij nog wat huisdieren en de kosten lopen al aardig op.
Een ander vaak voorkomend probleem wat ik dan regelmatig op mijn werk zie is dat zij op één of andere manier graag opgelicht worden. Ik verwittig hen dan ook daarvoor maar blijkbaar is het sterker dan henzelf.
Dit zijn dan mensen van een externe poetsfirma met minimum lonen die mij om advies komen vragen om bv een nieuwe smartphone te kopen. Ondanks mijn advies(smartphone €200) slagen zij er toch in om met een Iphone van €800 terug te keren want deze was spotgoedkoop volgens de verkoper, maar €150 wanneer je er een abonnement van 3 jaar bijnam.
Even later een nieuwe tv, mijn advies van €1300 was blijkbaar niet zo goed want de verkoper had een model van €2000 dat veel beter was en daar was dan ook een goede HDMI-kabel van €100 voor nodig natuurlijk. Even later nieuwe Apple watch. Even later nieuwe Apple Earpods. Een andere man van die firma zijn ouders stierven, erfenis van €100.000 ontvangen. Natuurlijk recht naar de Porsche garage gereden om een nieuwe Porsche te kopen. Dagelijks 50km met de Porsche naar het werk. Benzine is goedkoop blijkbaar. Paar jaar later, die omnium is onbetaalbaar ik ga hem stopzetten. Stopgezet, week later wordt zijn spiegel eraf gereden en niemand gezien. Enz, enz, enz.
Sorry, maar het moest er even uit.
Het zelfde met dit artikel die hier passeerde de conclusie van dit artikel is arme mensen zijn domme mensen die erin slagen om enorm veel geld te verspillen .
Meestal komt dit gewoonweg uit het feit dat ze financieel ongeletterd zijn .
Het onderwijs begaat daarin al een grote flater in mijn ogen .
Arme mensen kunnen van alles profiteren , betalen minder aan elektriciteit , verwarming , huursubsidie , medische kosten en krijgen meer kindergeld .
En dan nog zou je hier volgens sommigen medelijden moeten hebben .
Voor wat moet je medelijden hebben omdat ze alles krijgen of dat het een feit is dat het gros gewoonweg achterlijk is
Bekijk geld zoals een plant geef ze water en liefde en het groeit , kijk er nauwelijks naar om en ze verschrompeld .
Het is niet de taak van de overheid om mensen hun hand vast te houden .
Ze doen dit al veel te veel in Belgie .
Alles is gereguleerd , kindergeld , werkeloosheid , ziekte-uitkering , pensioen
Voor de ziekte uitkering kan je nog discuteren maar de rest mag allemaal afgeschaft worden .
Want hoe je het ook draait of keert je betaald het toch zelf en nog een stuk meer dan wat je ooit gaat terug zien .
Nee sorry maar voor arme mensen tenzij dat het door een ongeluk komt heb ik geen sympathie .
Komt het door een ongeluk of ziekte dan hebben ze een ziekte-uitkering .
Verspil zucht word beloond in België , iemand die spaart en belegd belast .
Lijkt mij toch een beetje de omgekeerde wereld .