De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag part 2
Aangezien de lange termijnrente met 1% gezakt is sinds begin oktober, is het logisch dat de rentevoeten voor hypothecaire leningen ook gezakt zijn.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 december 2023, 13:50De FED en de ECB controleren maar 1 rente.
Dat is de rentevoet om geld voor 1 dag (!!!!!) te lenen of te ontlenen.
Geld (ont)lenen voor 2 dagen, ..., 1 week, 2 weken, ...., 1 maand, 3 maanden, .... , 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, ... 10 jaar, .... 20 jaar, ... 30 jaar, ... 50 jaar, ...
die rentevoeten worden door de beleggers beslist.
De beleggers hebben met zijn allen beslist dat het geen belang meer heeft wat de FED en de ECB beslissen.
Bekijk de yield curve van EUR en USD. Pijlsnel naar beneden langs de linkerkant van de curve. De FED en de ECB doen wat ze willen: het heeft totaal geen belang.
Een stevige lijn naar beneden: wie de rentebarometer bekijkt van Immotheker Finotheker, ziet dat de rentes voor woonkredieten plots een scherpe daling hebben ingezet. “De afgelopen zes weken is die met 0,6 procentpunt gezakt”, zegt John Romain van Immotheker Finotheker, dat advies verleent over leningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je niets weet over sparen en beleggen, moet je er niets over zeggen
België is het fiscaalvriendelijkste land ter wereld voor mensen die sparen en beleggen.
Belastingen op meerwaarde aandelen: 0%
Belastingen op meerwaarde vastgoed: 0%
Belastingen op meerwaarde obligaties: 0%, en geen roerende voorheffing (als je oplet met de keuze).
De Belgen hebben met zijn allen netto 3000 miljard euro. Dat is gemiddeld 256.000 netto per Belg, van klein tot groot.
Dankzij de fiscaliteit op sparen en beleggen.
huisjetuintjefiets schreef: ↑26 december 2023, 08:17Als je niets weet over sparen en beleggen, moet je er niets over zeggen
België is het fiscaalvriendelijkste land ter wereld voor mensen die sparen en beleggen.
Belastingen op meerwaarde aandelen: 0%
Belastingen op meerwaarde vastgoed: 0%
Belastingen op meerwaarde obligaties: 0%, en geen roerende voorheffing (als je oplet met de keuze).
De Belgen hebben met zijn allen netto 3000 miljard euro. Dat is gemiddeld 256.000 netto per Belg, van klein tot groot.
Dankzij de fiscaliteit op sparen en beleggen.
Verspilzucht wordt belast aan 21%. De btw vaart er goed bij
Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait bij een heel groot deel van de mensen waarvoor je geen sympathie hebt.lop schreef: ↑26 december 2023, 02:52Wat jij vertelt is meer de realiteit dan wat Yaris en co hier probeerd uit de doeken te doen .karine schreef: ↑26 december 2023, 01:04
Totaal niets met de beurs te maken maar toch een onderwerp waar ik mij op mijn werk vaker druk over maak en het zo schrijnend vindt.
Vaak een probleem met die mensen is dat zij meerdere kinderen hebben. En dan spreek ik over 3 tot 5 wat enorm veel geld kost. Daarbij nog wat huisdieren en de kosten lopen al aardig op.
Een ander vaak voorkomend probleem wat ik dan regelmatig op mijn werk zie is dat zij op één of andere manier graag opgelicht worden. Ik verwittig hen dan ook daarvoor maar blijkbaar is het sterker dan henzelf.
Dit zijn dan mensen van een externe poetsfirma met minimum lonen die mij om advies komen vragen om bv een nieuwe smartphone te kopen. Ondanks mijn advies(smartphone €200) slagen zij er toch in om met een Iphone van €800 terug te keren want deze was spotgoedkoop volgens de verkoper, maar €150 wanneer je er een abonnement van 3 jaar bijnam.
Even later een nieuwe tv, mijn advies van €1300 was blijkbaar niet zo goed want de verkoper had een model van €2000 dat veel beter was en daar was dan ook een goede HDMI-kabel van €100 voor nodig natuurlijk. Even later nieuwe Apple watch. Even later nieuwe Apple Earpods. Een andere man van die firma zijn ouders stierven, erfenis van €100.000 ontvangen. Natuurlijk recht naar de Porsche garage gereden om een nieuwe Porsche te kopen. Dagelijks 50km met de Porsche naar het werk. Benzine is goedkoop blijkbaar. Paar jaar later, die omnium is onbetaalbaar ik ga hem stopzetten. Stopgezet, week later wordt zijn spiegel eraf gereden en niemand gezien. Enz, enz, enz.
Sorry, maar het moest er even uit.
Het zelfde met dit artikel die hier passeerde de conclusie van dit artikel is arme mensen zijn domme mensen die erin slagen om enorm veel geld te verspillen .
Meestal komt dit gewoonweg uit het feit dat ze financieel ongeletterd zijn .
Het onderwijs begaat daarin al een grote flater in mijn ogen .
Arme mensen kunnen van alles profiteren , betalen minder aan elektriciteit , verwarming , huursubsidie , medische kosten en krijgen meer kindergeld .
En dan nog zou je hier volgens sommigen medelijden moeten hebben .
Voor wat moet je medelijden hebben omdat ze alles krijgen of dat het een feit is dat het gros gewoonweg achterlijk is
Bekijk geld zoals een plant geef ze water en liefde en het groeit , kijk er nauwelijks naar om en ze verschrompeld .
Het is niet de taak van de overheid om mensen hun hand vast te houden .
Ze doen dit al veel te veel in Belgie .
Alles is gereguleerd , kindergeld , werkeloosheid , ziekte-uitkering , pensioen
Voor de ziekte uitkering kan je nog discuteren maar de rest mag allemaal afgeschaft worden .
Want hoe je het ook draait of keert je betaald het toch zelf en nog een stuk meer dan wat je ooit gaat terug zien .
Nee sorry maar voor arme mensen tenzij dat het door een ongeluk komt heb ik geen sympathie .
Komt het door een ongeluk of ziekte dan hebben ze een ziekte-uitkering .
Verspil zucht word beloond in België , iemand die spaart en belegd belast .
Lijkt mij toch een beetje de omgekeerde wereld .
Het is net een structureel tekort aan geld die de oorzaak is van chronische stress en dat is de reden waarom mensen niet meer op de langere termijn kunnen denken en zo voor henzelf betere beslissingen nemen.
Vergelijkbaar met mensen die wel genoeg geld hebben maar chronische stress hebben door te hoge werkdruk. Die maken voor zichzelf ook niet altijd de beste keuzes: ongezond eten, teveel alcohol, ruzie in het gezin,...
Er bestaan mensen die van nature heel stressbestendig zijn maar het is risky om die mensen te aanzien als de referentie en die proberen na te doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Beschouw dit als een bezinningsmoment.
Mijn veronderstelling is dat de gemiddelde forum- deelnemer in verhouding met de maatschappij vrij bemiddeld is.
Rond Kerst is het voor ons de moment om te denken aan de minder vermogenden!
-
- Verbannen Gebruiker
Kan ook moeilijk. Als je prijzen van de elektrische wagens bekijkt in Belgie.
www.egear.be/elektrische-wagens/amp/
Niet veel te vinden onder de 50.000 euro. Je zit er al heel snel veel over.
Dat is trouwens de basisprijs.
Nederlanders (met veel minder bedrijfswagens dan in Belgie), geven gemiddeld bijna 46.000 euro uit aan een nieuwe wagen.
Tot en met mei dit jaar lag de gemiddelde aanschafprijs – en dus niet de vraagprijs – van een nieuwe personenauto op bijna €46.000. Nederlanders telden gemiddeld €45.993 neer voor een nieuwe personenauto, zo blijkt uit cijfers van RDC en Bovag. Ter vergelijking: een modaal jaarsalaris is in 2023 zo'n €40.000.31 okt 2023
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 26 december 2023, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch wel hoor : Tesla model 3 , model y zitten volledig uitgerust onder de 50.000 euro met reeele 400 km reikwijdte.
Weten jullie nog waarom 'De beurs vandaag' gesloten is geworden? Omdat er over auto's gepraat werd. Binnenkort part 3?
-
- Verbannen Gebruiker
Onzin.
De basisversie van de Y Performance is 59.990.
Daarbij komt heel wat bij als je "volledig uitgerust" wilt.
Zelfs de goedkoopste versie kost 44.990 en daar komen ook die extra bij als je een "volledig uitgeruste" wil.
Er komen 18.000 bij. 44.990 + 18.000 is heel zeker boven de 50.000
En dan heb je een relatief kleine auto.
Lakkleur
Pearl White Multi-Coat
Solid Black
Deep Blue Metallic
Quicksilver
Midnight Cherry Red
Quicksilver
€ 3.000
Ontwikkeld in Gigafactory Berlijn.
Alleen beschikbaar in Europa en het Midden-Oosten.
Velgen
19" Gemini-velgen
20" Induction-velgen
20" Induction-velgen
€ 2.300
Gecertificeerd bereik (WLTP): 430 km
Winterbanden
Voeg een set winterbanden toe om optimaal in besneeuwde en ijzige omstandigheden te rijden
Kies set
Trekhaak
€ 1.350
Sterke trekhaak van staal, klasse II, geschikt voor een trekgewicht tot 1600 kg
Toevoegen
Interieur
Volledig zwart
Zwart en wit
Zwart en wit
€ 1.200
Interieurindeling
5
5-zits configuratie
Inbegrepen
Tweede rij met verstelbare rugleuningen
Neerklapbare tweede zitrij voor maximale laadruimte
Elektronische ontgrendelingen voor neerklappen in de kofferbak
Kenmerken
Enhanced Autopilot
€ 3.800
Navigeren met Autopilot
Auto Lane Change
Aanstaande:
Automatisch inparkeren
Summon
Smart Summon
Toevoegen
Details van de functie
Full Self-Driving Capability
€ 7.500
Alle functies van Standaard Autopilot en Enhanced Autopilot
Verkeerslicht- en stopbordherkenning
Aanstaande:
Automatisch sturen op straten binnen de bebouwde kom
Een relatief kleine wagen de model Y ? Dat zou ik niet zeggen. Een enorme kofferbak , erg veel plek op de achterbank. Die dure full selfdriving opties kan je missen. Voor de rest , op de kleur en de trekhaak na , geen opties en zelfs met de kleine batterij 400 km reikwijdte. Persoonlijk spreekt de kleinere model 3 me meer aan.
-
- Verbannen Gebruiker
Veel van die opties zijn inderdaad spielerei. Ik kan ook uitstappen, en mijn wagen zelf laten parkeren. En zelf laten uitparkeren. Ik heb het nog nooit nodig gehad. Handbewegingen om instructies te geven: leuk, maar ik gebruik het niet veel. Meest om iemand weg te swipen als ik gebeld word in de wagen (zelfs handenvrij bellen, is gevaarlijk).Brembos schreef: ↑26 december 2023, 12:44 Een relatief kleine wagen de model Y ? Dat zou ik niet zeggen. Een enorme kofferbak , erg veel plek op de achterbank. Die dure full selfdriving opties kan je missen. Voor de rest , op de kleur en de trekhaak na , geen opties en zelfs met de kleine batterij 400 km reikwijdte. Persoonlijk spreekt de kleinere model 3 me meer aan.
Maar veel van die snufjes dienen echt de veiligheid: bijsturen als je van je rijbaan afwijkt, automatische noodstop, detectie voetgangers en fietsers, automatisch vertragen en remmen als je voorganger vertraagt en remt. Je hebt het niet nodig, maar als je aandacht eventjes weg is (je hoeft daarvoor niet naar de head up display gps te kijken of handenloos te bellen) is het een welgekomen veiligheid.
Zo zie je wie de freaks zijn
Waarom heb je zo'n auto nodig huisjetuintjefiets en bremos
Om naar je werk te rijden
De goedkoopste nieuwe auto kost 12000 € nieuw en gaat evengoed vooruit dan een tesla .
Heel dat gedoe van armoede ook .
Trek jullie ogen open !
Trek de rijken van de armen af en je hebt er direct de helft minder in de statistieken .
Je zou moeten weten wat ik weet
Waarom heb je zo'n auto nodig huisjetuintjefiets en bremos
Om naar je werk te rijden
De goedkoopste nieuwe auto kost 12000 € nieuw en gaat evengoed vooruit dan een tesla .
Heel dat gedoe van armoede ook .
Trek jullie ogen open !
Trek de rijken van de armen af en je hebt er direct de helft minder in de statistieken .
Je zou moeten weten wat ik weet
Of trek de armen van de rijken af…ik werk niet dus ik rijd er niet mee naar mijn werk.
Hoe gaan ze dan hun schoenen moeten vastknopen?