De Beurs vandaag part 2
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Hangt er van af.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 december 2023, 08:17 10% van de Belgische gezinnen leeft onder de armoededrempel. Dat is 10% te veel.
Als die drempel berekend wordt als een percentage van het mediaan inkomen, dan krijg je dat nooit of te nimmer op 0% en is alles onder 10% vermoedelijk vrij goed.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Aangenomen dat je dit artikel bedoelt ...
... moet je misschien het artikel eens (her)lezen.
Of bedoelde je met "de conclusie" eigenlijk "mijn conclusie" ?
Overigens kan ik wel begrijpen dat er reactie op je post komt, ongeacht de inhoud.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb daar personeel voor.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 december 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of dat was mogelijks de conclusie van het artikel ? Of jouw conclusie ?Woz schreef: ↑26 december 2023, 09:16Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait bij een heel groot deel van de mensen waarvoor je geen sympathie hebt.
Het is net een structureel tekort aan geld die de oorzaak is van chronische stress en dat is de reden waarom mensen niet meer op de langere termijn kunnen denken en zo voor henzelf betere beslissingen nemen.
Vergelijkbaar ?
Dus dan zou het kunnen dat dat "structureel tekort aan geld" misschien toch *niet* de oorzaak is ?
Wat bedoel je dat het risky is om mensen die van nature heel stressbestendig zijn te proberen na te doen ?
Inderdaad, die bedenking heb ik me ook gemaakt. Terwijl iedereen roept dat renteverlagingen goed zijn voor de beurzen. Ze zullen iets zien dat wij niet zien zeker? En daarom verlagen ze de rente alvast. Ik ga mij binnenkort misschien toch nog iets defensiever positioneren. Al is dat niet evident nu TINA terug is van vakantie. Op de Duitse Bund krijg je nog 1.9% vandaag… Wat extra goud dan misschien.vortex schreef: ↑27 december 2023, 10:02 Begrijp het optimisme niet, iedereen verwacht een rente daling en stijgende beurzen terwijl de drie laatste rente dalingen steeds gepaard gingen met lagere beurzen. Uit onderstaande blijkt dat de FED een zeer goede market timer is, wees dus op uw goede wanneer de interst rates omlaag gaan
Schermafdruk van 2023-12-27 09-53-07.png
10% van mijn portefeuille is al een hele tijd in goud belegd hoor, madame. Ik zou een extra aankoop overwegen. Het is niet omdat goud nu duurder is dan een jaar geleden, dat het binnen een jaar goedkoper zal zijn dan nu. Eerder integendeel, omwille van de trend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik had het op de website van de FED zelf opgemerkt, een tijdje geleden. Daar zie je niet de beursgrafiek maar wel de recessies.
https://fred.stlouisfed.org/series/DFF
https://fred.stlouisfed.org/series/DFF
1. Ik kan mij vinden in de conclusie van het artikel.EarthNvstr1 schreef: ↑27 december 2023, 16:28Of dat was mogelijks de conclusie van het artikel ? Of jouw conclusie ?Woz schreef: ↑26 december 2023, 09:16
Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait bij een heel groot deel van de mensen waarvoor je geen sympathie hebt.
Het is net een structureel tekort aan geld die de oorzaak is van chronische stress en dat is de reden waarom mensen niet meer op de langere termijn kunnen denken en zo voor henzelf betere beslissingen nemen.
Vergelijkbaar ?
Dus dan zou het kunnen dat dat "structureel tekort aan geld" misschien toch *niet* de oorzaak is ?
Wat bedoel je dat het risky is om mensen die van nature heel stressbestendig zijn te proberen na te doen ?
2. Een structureel tekort aan geld kan een oorzaak zijn van chronische stress. Een teveel aan werk kan ook een oorzaak zijn van chronische stress.
3. Inderdaad.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beseffen jullie ook wel dat een rente verlaging de dollar verzwakt, en dat is redelijk ambetant als meer dan de helft van je aandelen noteren in...dollar...
Ik verwacht niet veel van die renteverlagingen, misschien wat tijdelijke stijgingen, maar in basis zal het een druppel zijn in het beste geval (omdat er al veel geanticipeerd is, en het alleen maar kan tegenvallen).
Elke keer als de FED zegt dat ze de rente niet gaan verlagen, zeggen beleggers "de FED zei dat ze de rente gaat verlagen!"
Ik herinner me nog een interview een tijdje geleden met iemand van de FED "we snappen de reactie niet van de beleggers, we zeggen net het omgekeerde van hen..."
Als je echt iets wil zeggen over de beurs in de volgende jaren, spreek dan eerder over geopolitiek, de presidentsverkiezingen, de consument,...
Ik verwacht niet veel van die renteverlagingen, misschien wat tijdelijke stijgingen, maar in basis zal het een druppel zijn in het beste geval (omdat er al veel geanticipeerd is, en het alleen maar kan tegenvallen).
Elke keer als de FED zegt dat ze de rente niet gaan verlagen, zeggen beleggers "de FED zei dat ze de rente gaat verlagen!"
Ik herinner me nog een interview een tijdje geleden met iemand van de FED "we snappen de reactie niet van de beleggers, we zeggen net het omgekeerde van hen..."
Als je echt iets wil zeggen over de beurs in de volgende jaren, spreek dan eerder over geopolitiek, de presidentsverkiezingen, de consument,...
Denk je dat bij een algemene correctie goud gaat standhouden ?Barryke schreef: ↑27 december 2023, 16:50 10% van mijn portefeuille is al een hele tijd in goud belegd hoor, madame. Ik zou een extra aankoop overwegen. Het is niet omdat goud nu duurder is dan een jaar geleden, dat het binnen een jaar goedkoper zal zijn dan nu. Eerder integendeel, omwille van de trend.