e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: e-DEPO opgelicht ?
Dat komt omdat NIBC enkel geld van particulieren aanneemt.Torro schreef: ↑27 december 2023, 12:59 Ter info,
wie het geld van zijn e-depo wil overschrijven naar NIBC, dit gaat niet. NIBC zal dit geld terugstorten naar e-depo. Dit omdat zij niet kunnen zien dat het geld wel degelijk op uw naam staat. Zij zien enkel dat het van e-depo komt, maar niet van wie.
Zo zal het ook bedragen die van verkoop onroerend goed of erfenis komen en die van uit een notariskantoor betaald worden, terugsturen.
Afgelopen donderdag dossier afgesloten (geld opgevraagd dus), vandaag nog steeds niet toegekomen... akkoord, er zaten wat rare dagen tussen (deze week maandag en dinsdag waren geen euro dagen)... heeft er wellicht ook mee te maken dat de ambtenaren verlof hebben tot 2/1 (3/1 ?), maar na het aftoppen van de rente op 2.50% toch weer een illusie rijker : 't trekt op niet !Brugse Leeuw schreef: ↑23 december 2023, 15:37 Ik ga opvragen op 2 januari.
Iemand een idee wanneer het geld gestort zal zijn op mijn rekening?
1 week, 2 of 3 weken?
Enig geduld aub. Dat komt wel in orde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe 'afgelopen donderdag dossier afgesloten (geld opgevraagd dus)'birten schreef: ↑27 december 2023, 19:31 ...
Afgelopen donderdag dossier afgesloten (geld opgevraagd dus), vandaag nog steeds niet toegekomen... akkoord, er zaten wat rare dagen tussen (deze week maandag en dinsdag waren geen euro dagen)... heeft er wellicht ook mee te maken dat de ambtenaren verlof hebben tot 2/1 (3/1 ?), maar na het aftoppen van de rente op 2.50% toch weer een illusie rijker : 't trekt op niet !
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Op donderdag 21/12 bedoel je?
De intrest wordt per volle maand toegekend, dus beter afsluiten op 1/1 toch! Anders krijg je geen intrest voor december 2023
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Hopelijk heb je 12 volledige kalendermaanden (van 1 tem 30 of 31 of 28 voor feb 23) volbracht of je krijgt 0€ rente over het hele jaar
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Liever het risico lopen om rente mis te lopen dan een dag langer te wachten om hun rekening leeg te maken.
Rente was verworven en centen (uiteindelijk andere bronnen moeten aanspreken omdat het geld niet op tijd binnenkomt) herbelegd in termijnrekening op één jaar aan 4% waarop ik maar kon intekenen tot 22/12 : dus ofwel rente (plafond van 2.50%) missen van 1/12 tot 21/12, ofwel kans missen op 4% (voor RV ook wel) op één jaar, keuze was snel gemaaktspaarfreakje schreef: ↑28 december 2023, 01:47Hoe 'afgelopen donderdag dossier afgesloten (geld opgevraagd dus)'birten schreef: ↑27 december 2023, 19:31 ...
Afgelopen donderdag dossier afgesloten (geld opgevraagd dus), vandaag nog steeds niet toegekomen... akkoord, er zaten wat rare dagen tussen (deze week maandag en dinsdag waren geen euro dagen)... heeft er wellicht ook mee te maken dat de ambtenaren verlof hebben tot 2/1 (3/1 ?), maar na het aftoppen van de rente op 2.50% toch weer een illusie rijker : 't trekt op niet !![]()
Op donderdag 21/12 bedoel je?
De intrest wordt per volle maand toegekend, dus beter afsluiten op 1/1 toch! Anders krijg je geen intrest voor december 2023![]()
Hopelijk heb je 12 volledige kalendermaanden (van 1 tem 30 of 31 of 28 voor feb 23) volbracht of je krijgt 0€ rente over het hele jaar![]()
Actie bij Europabank lijkt mij ook niet onaardig.birten schreef: ↑28 december 2023, 14:57 Rente was verworven en centen (uiteindelijk andere bronnen moeten aanspreken omdat het geld niet op tijd binnenkomt) herbelegd in termijnrekening op één jaar aan 4% waarop ik maar kon intekenen tot 22/12 : dus ofwel rente (plafond van 2.50%) missen van 1/12 tot 21/12, ofwel kans missen op 4% (voor RV ook wel) op één jaar, keuze was snel gemaakt
4% bruto, 2,8% netto op 3 en 4 jaar.
Op de site van e-depo staat het volgende:
De rente begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de borgtocht werd geplaatst en eindigt op de laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin de borgtocht wordt terugbetaald.
Mijn plaatsing dateert van 30/12/2022, wat dus betekent dat de rente begon te lopen vanaf 01/01/2023.
Als ik nu mijn geld opvraag begin januari, dan eindigt mijn renteperiode volgens mij op 31/12/2023 (laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin wordt terugbetaald).
Zal dit dan gelden als een periode van 12 maanden?? Want ze zouden ook kunnen zeggen dat het geld erop moet staan van 01/01/2023 tot en met 01/01/2024 en je dus zo 1 dag te kort komt.
Vraag me dus af of je het geld geen 13 maanden moet laten staan, om aan je 12 maanden renteperiode te raken?
Ik lees hier dat je op de website zou moeten zien staan dat de rente verworven is. Tot nu toe zie ik dat nergens vermeld staan. Maar goed, ik heb ook nog 1 dag te gaan om aan dat jaar te komen, misschien is het daardoor...
De rente begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de borgtocht werd geplaatst en eindigt op de laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin de borgtocht wordt terugbetaald.
Mijn plaatsing dateert van 30/12/2022, wat dus betekent dat de rente begon te lopen vanaf 01/01/2023.
Als ik nu mijn geld opvraag begin januari, dan eindigt mijn renteperiode volgens mij op 31/12/2023 (laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin wordt terugbetaald).
Zal dit dan gelden als een periode van 12 maanden?? Want ze zouden ook kunnen zeggen dat het geld erop moet staan van 01/01/2023 tot en met 01/01/2024 en je dus zo 1 dag te kort komt.
Vraag me dus af of je het geld geen 13 maanden moet laten staan, om aan je 12 maanden renteperiode te raken?
Ik lees hier dat je op de website zou moeten zien staan dat de rente verworven is. Tot nu toe zie ik dat nergens vermeld staan. Maar goed, ik heb ook nog 1 dag te gaan om aan dat jaar te komen, misschien is het daardoor...
Dan zou je dat normaal volgende week moeten zien staan veronderstel ik.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, voor een periode van 12 maanden zijn slechts 12 maanden nodig.
Wellicht.
Mijn storting op e-depo dateert van 30/12/2022.
Bij Financiële informatie staan bij mij nu 2 kadertjes:
Beschikbaar kapitaal: X €
Initieel kapitaal: X €
Ontvangen kapitaal: X €
Teruggestort kapitaal: 0 €
EN
Beschikbare intresten: 0 €
Opbrengst (netto): 0 €
Te valideren: 0 €
In afwachting van betaling: 0 €
Betaald: 0 €
Intresten lijken dus nog steeds op 0 te staan.
Maar als je op de "i" gaat staan, wordt vermeld: "Als uw dossier wordt afgesloten, is het totale nettobedrag van uw intresten X €."
Ik veronderstel dat dit betekent dat de periode van 12 maanden voldaan is, en dat de intresten opgevraagd kunnen worden?
Zijn er mensen die hun opvragen al gedaan hebben, is dit correct verlopen?
Bij Financiële informatie staan bij mij nu 2 kadertjes:
Beschikbaar kapitaal: X €
Initieel kapitaal: X €
Ontvangen kapitaal: X €
Teruggestort kapitaal: 0 €
EN
Beschikbare intresten: 0 €
Opbrengst (netto): 0 €
Te valideren: 0 €
In afwachting van betaling: 0 €
Betaald: 0 €
Intresten lijken dus nog steeds op 0 te staan.
Maar als je op de "i" gaat staan, wordt vermeld: "Als uw dossier wordt afgesloten, is het totale nettobedrag van uw intresten X €."
Ik veronderstel dat dit betekent dat de periode van 12 maanden voldaan is, en dat de intresten opgevraagd kunnen worden?
Zijn er mensen die hun opvragen al gedaan hebben, is dit correct verlopen?
Het lijkt er op dat ik alleen de rente kan laten uitbetalen bij afsluiten van het dossier? Terwijl ik er vrij zeker van ben dat bij intekening in 2022 de optie er was om tussentijds ook de rente op te vragen, zonder het dossier af te sluiten?
Kan iemand bevestigen of weerleggen?
En on topic: door aftopping een paar duizend EUR misgelopen... dus ja, ik voel me toch een beetje opgelicht, zeker omdat het hoger rendement bij de staatsbon wel kon en de minister toen scherp was voor de banken en de belangen van de burgers (zogezegd) vooropstelde.
Kan iemand bevestigen of weerleggen?
En on topic: door aftopping een paar duizend EUR misgelopen... dus ja, ik voel me toch een beetje opgelicht, zeker omdat het hoger rendement bij de staatsbon wel kon en de minister toen scherp was voor de banken en de belangen van de burgers (zogezegd) vooropstelde.
Bij mij ook niets! Ik had een storting in dec 2022 en geen intresten tenzij mits afsluiten dossier. Ik kan alleen maar gissen dat dit komt omdat ik in hetzelfde dossier in januari heb bijgestort
Maar misschien zijn ze in Brussel nog niet wakker of zitten ze nog in hun Nieuwjaarsreceptie en komt het toch in orde.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar misschien zijn ze in Brussel nog niet wakker of zitten ze nog in hun Nieuwjaarsreceptie en komt het toch in orde.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Kan het zijn dat je je rente niet kan laten uitbetalen? Ik heb zonet ingelogd en zie alleen de mogelijkheid om het dossier volledig stop te zetten en een terugbetaling te vragen.
Mijn geld mag blijven staan (heb ik niet meteen nodig en ik zie die e-depo als een alternatief voor een spaarboekje), ik wil enkel die paar euro's rente er uit terugtrekken.
We zijn 2 januari, begin van de maand (meest interessante periode). Dus vind het wat vreemd dat het opeens niet lijkt te lukken.
Mijn geld mag blijven staan (heb ik niet meteen nodig en ik zie die e-depo als een alternatief voor een spaarboekje), ik wil enkel die paar euro's rente er uit terugtrekken.
We zijn 2 januari, begin van de maand (meest interessante periode). Dus vind het wat vreemd dat het opeens niet lijkt te lukken.
het aftoppen van die interest heeft een omgekeerd effect gehad. De meesten gingen hun geld gewoon laten staan. Het was een soort langlopende staatsbon met korte termijninterest. Maar nee. Den KBC-bankenlobby zal er wel weer voor iets tussen gezeten hebben.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven