nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Vind je het gek met wat Vivaldi voor erfenis achter laat?Yaris schreef: ↑8 oktober 2019, 14:38 Lang geleden was een preformateur niet nodig. Toen begonnen ze de regeringsvorming meteen met een formateur. Dat er nu twee informateurs nodig waren en dan nog twee preformateurs bewijst hoe moeilijk de regeringsvorming is. Vroeger wilden alle partijen in de regering zitten. Nu lijkt het alsof niemand in de regering wil zitten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Toch 6 van de 7 die snappen dat de vraag te simplistisch is.
Het ging om de aanwezigheid. Blijkbaar zijn ze even AFwezig als andere politici
En wat de verloning betreft: ze kosten de schatkist (en dus ook belastingbetaler) even veel als een andere politicus want ze innen het volledige vorstelijke salaris van een verkozene. Alleen moeten ze bij de PVDA - al dan niet onder dwang - een groot deel van hun loon afstaan aan de partij. Het zijn dan ook communisten …
Simplistisch en populistisch … ideaal dus voor het “programma” van de PVDAEarthNvstr1 schreef: ↑29 december 2023, 19:14Toch 6 van de 7 die snappen dat de vraag te simplistisch is.
Ik heb wel respect voor mr Hedebouw. De man heeft op een aantal punten wel gelijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
… zoals met de vrijwillige/verplichte hoofddoek voor meisjes op school (maar pas vanaf 8 of 9 jaar volgens Raoul)
Ook met zijn steun voor Hamas scoort hij goed bij zijn kiespubliek.
m-peeters schreef: ↑29 december 2023, 19:29Het ging om de aanwezigheid. Blijkbaar zijn ze even AFwezig als andere politici
En wat de verloning betreft: ze kosten de schatkist (en dus ook belastingbetaler) even veel als een andere politicus want ze innen het volledige vorstelijke salaris van een verkozene. Alleen moeten ze bij de PVDA - al dan niet onder dwang - een groot deel van hun loon afstaan aan de partij. Het zijn dan ook communisten …
Wel ik heb me die bedenking ook al gemaakt, volgens ik begreep heeft men bij pvda geen probleem de parlementaire vergoedingen naar een lager peil te brengen, het zal voor hun mandatarissen geen verschil maken. Maar dan moet voor hun dit wel voor elke parlementair zo zijn, en daar wringt net het schoentje voor andere partijen....
En bij NVA graait men gretig mee in de pot van partijdotaties om hun vastgoedimperium uit te bouwen. Evenzeer dus uit de schatkist (en dus ook belastingbetaler)
Wat heeft dat met politiek te maken ?
Of heeft men op termijn op het oog de rol van Sociale huisvestingsmaatschappij op zich te nemen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Be careful what you wish for.KV schreef: ↑29 december 2023, 19:59 Wel ik heb me die bedenking ook al gemaakt, volgens ik begreep heeft men bij pvda geen probleem de parlementaire vergoedingen naar een lager peil te brengen, het zal voor hun mandatarissen geen verschil maken. Maar dan moet voor hun dit wel voor elke parlementair zo zijn, en daar wringt net het schoentje voor andere partijen....
Stel dat we in extremis geen enkele vergoeding meer geven ... wat zouden we dan krijgen ?
Wat hebben we nu ?EarthNvstr1 schreef: ↑29 december 2023, 20:25Be careful what you wish for.KV schreef: ↑29 december 2023, 19:59 Wel ik heb me die bedenking ook al gemaakt, volgens ik begreep heeft men bij pvda geen probleem de parlementaire vergoedingen naar een lager peil te brengen, het zal voor hun mandatarissen geen verschil maken. Maar dan moet voor hun dit wel voor elke parlementair zo zijn, en daar wringt net het schoentje voor andere partijen....
Stel dat we in extremis geen enkele vergoeding meer geven ... wat zouden we dan krijgen ?
Maar het zou wel een groot verschil maken voor hun partijkas …EarthNvstr1 schreef: ↑29 december 2023, 20:25Be careful what you wish for.KV schreef: ↑29 december 2023, 19:59 Wel ik heb me die bedenking ook al gemaakt, volgens ik begreep heeft men bij pvda geen probleem de parlementaire vergoedingen naar een lager peil te brengen, het zal voor hun mandatarissen geen verschil maken. Maar dan moet voor hun dit wel voor elke parlementair zo zijn, en daar wringt net het schoentje voor andere partijen....
Trouwens, je kent het gezegde: if you pay peanuts, you get monkeys
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu hebben we volksvertegenwoordigers die de functie fulltime kunnen invullen maar vooral ongeacht welke eigen financiële bagage ze hebben.KV schreef: ↑29 december 2023, 20:27Wat hebben we nu ?EarthNvstr1 schreef: ↑29 december 2023, 20:25 Be careful what you wish for.
- Vincent2018
- Full Member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
https://www.hln.be/antwerpen/kijk-polit ... ~a71bd7cd/
De Wever belooft kordaat optreden. Hahahaha. Binnen 2 dagen spreekt er niemand meer van en volgende oudejaarsavond hetzelfde liedje. Wedden?
Welke oplossing zou Connor Rousseau voorstellen?
De Wever belooft kordaat optreden. Hahahaha. Binnen 2 dagen spreekt er niemand meer van en volgende oudejaarsavond hetzelfde liedje. Wedden?
Welke oplossing zou Connor Rousseau voorstellen?
Wat kan een burgemeester of een lokale politie hier aan doen?