MeDirect is een totaal misleidende bank. Erg mee oppassen.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect is een totaal misleidende bank. Erg mee oppassen.
Keytrade past bij een transfer tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij hen de reglementering betreffende behoud van getrouwheid NIET toe, ook al voldoet die transfer aan de hiervoor in die reglementering bepaalde voorwaarden: zie mijn vorige post in dit topic
Laatst gewijzigd door jeff op 30 december 2023, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is toch waar de topic over gaat? Man man wat is dat hier. Prettig nieuwjaar allemaal ik hou het voor bekeken:-)
Buy bitcoin
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Letterlijk klopt de uitspraak van B7H4long niet natuurlijk, maar we begrijpen het wel.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Het "enkel op 'nieuw' spaargeld" is echter verkeerd.
De op een bepaald moment "geldende" (wat ze afficheren) getrouwheidspremie is van toepassing op elk bedrag dat een nieuwe getrouwheidsperiode start op dat moment en vanaf dan een jaar blijft staan.
De nieuwe getrouwheidspremie krijg je dus pas bij de eerstvolgende uitbetaling nadat de nieuwe termijn van 12 maand bereikt is.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 december 2023, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad nogal straf uitgedrukt.
Laat ons zeggen: "nieuwe concurrerende producten lanceren zonder de klanten die de reeds bestaande producten hebben te informeren"
P.S.:
EarthNvstr1 schreef: ↑17 december 2022, 10:14 Reglementering:
...
* maximum 6 producten "gereglementeerde spaarrekening" per bank
...
En wat dit betreft:
Dat is de dingen op flessen trekken.
Het Belgische spaarsysteem is gewoon verrot en niet meer van deze wereld. De EU heeft al aangegeven dat ze buitenlandse spaarrekeningen ook moeten erkennen. Maar nee hoor, ze blijven gewoon doorgaan met hun gereglementeerde spaarrekeningen die er verder nergens te vinden zijn in de EU omdat die geen getrouwheidspremie geven. En daar maken de Belgische banken nog steeds dankbaar gebruik van hoewel het door de EU allang verboden is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die worden erkend hoor.
Sterker nog: buitenlandse banken mogen ook zo'n gereglementeerde spaarrekening(en) aanbieden als ze dat willen.
Die zijn "nergens te vinden" omdat men niet aan de reglementen wil voldoen. De getrouwheidspremie doet er echt niet veel toe.
Zie de-gereglementeerde-spaarrekening-t31600.html#p566494 voor de details.
Kan je het de banken kwalijk nemen dat ze rekening houden met de wetgeving ?
Het is aan de wetgever om al dan niet te ageren.
- Vincent2018
- Full Member
heb in verleden genoeg gewaarschuwd ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
EarthNvstr1 schreef: ↑30 december 2023, 19:29Die worden erkend hoor.
Sterker nog: buitenlandse banken mogen ook zo'n gereglementeerde spaarrekening(en) aanbieden als ze dat willen.
Die zijn "nergens te vinden" omdat men niet aan de reglementen wil voldoen. De getrouwheidspremie doet er echt niet veel toe.
Zie de-gereglementeerde-spaarrekening-t31600.html#p566494 voor de details.
![]()
Kan je het de banken kwalijk nemen dat ze rekening houden met de wetgeving ?
Het is aan de wetgever om al dan niet te ageren.
Waarom zou de wetgeving-politiek hierop moeten reageren? Wie zit er in de raden van bestuur van de "bankenclubs"? Zitpenningen en zo...
EarthNvstr1 schreef: ↑30 december 2023, 19:08Inderdaad nogal straf uitgedrukt.![]()
Laat ons zeggen: "nieuwe concurrerende producten lanceren zonder de klanten die de reeds bestaande producten hebben te informeren"![]()
P.S.:EarthNvstr1 schreef: ↑17 december 2022, 10:14 Reglementering:
...
* maximum 6 producten "gereglementeerde spaarrekening" per bank
...
En wat dit betreft:Dat is de dingen op flessen trekken.
Pleit jij voor een "uniforme bankenwereld"? Waar ligt de verantwoordelijkheid van de klant? Of misschien nog eens een "overheidsinstantie" creëren om daarop toe te zien? Spijkers op laag water zoeken.
Uit een mail van Keytrade aan mij deze zomer:jeff schreef: ↑30 december 2023, 18:44Keytrade past bij een transfer tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij hen de reglementering betreffende behoud van getrouwheid NIET toe, ook al voldoet die transfer aan de hiervoor in die reglementering bepaalde voorwaarden: zie mijn vorige post in dit topic
"Het probleem is gekend, de simulatie houdt helaas geen rekening met overschrijvingen tussen eigen spaarrekeningen.
Ik bevestig dat indien de overschrijving tussen eigen spaarrekeningen gebeurde, U de verworven getrouwheidspremie behoudt en geniet van de nieuwe rentevoeten."
Hoe moet ik dit geloven / controleren?
stranger schreef: ↑30 december 2023, 21:24Uit een mail van Keytrade aan mij deze zomer:jeff schreef: ↑30 december 2023, 18:44
Keytrade past bij een transfer tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij hen de reglementering betreffende behoud van getrouwheid NIET toe, ook al voldoet die transfer aan de hiervoor in die reglementering bepaalde voorwaarden: zie mijn vorige post in dit topic
"Het probleem is gekend, de simulatie houdt helaas geen rekening met overschrijvingen tussen eigen spaarrekeningen.
Ik bevestig dat indien de overschrijving tussen eigen spaarrekeningen gebeurde, U de verworven getrouwheidspremie behoudt en geniet van de nieuwe rentevoeten."
Gaat het hier nu om "Keytrade" dan wel "MeDirect"??? Of mixxen wij hier alles door elkaar? Wat een boeltje.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Op mijn mail begin december hierover aan Keytrade nog geen antwoord gekregen, maar eind volgende week zal ik in de Keytrade-omgeving zien wat ze nu uiteindelijk voor 2023 aan intresten op mijn spaarrekeningen hebben bijgeschreven.stranger schreef: ↑30 december 2023, 21:24Uit een mail van Keytrade aan mij deze zomer:jeff schreef: ↑30 december 2023, 18:44
Bij mij is het zo dat bij een simulatie begin december deze een ander resultaat gaf dan een eerdere simulatie in juli zonder dat er ondertussen transfers naar of van die rekening gedaan waren: bij de tweede simulatie was de datum van toekenning getrouwheidspremie op een bedrag naar 7 maanden later verplaatst ten opzichte van wat er in de eerste simulatie stond. En volgens mij was die eerste simulatie ook al niet correct waardoor nu voor dit bedrag voor de volle periode van één jaar geen getrouwheidspremie zou worden toegekend. Eind 2022 wel transfer van dit bedrag gedaan tussen 2 spaarrekeningen bij Keytrade maar daarbij was voldaan aan de voorwaarden m.b.t. behoud getrouwheid.
Dus controle of er behoud is van verworven getrouwheid zal ik kunnen doen wanneer uiteindelijk alle intresten van 2023 bij Keytrade zichtbaar zijn. Ik vermoed dat dit bij Keytrade pas einde volgende week zal zijn en dan zullen we vaststellen of we het antwoord van Keytrade aan U al dan niet mogen geloven.
aan Sammy2:
We zijn in dit topic bij Keytrade terecht gekomen toen forumlid zes stelde: "Geen klagen van Keytrade"
Het enige positieve bij Keytrade is de "5 eurocent-toekenning-regeling", maar als je dat aan peanuts geeft maar tegelijk je klanten ernstig benadeeld door de bepalingen van de reglementering niet na te leven (zie ook posts hierover van andere forumleden), dan mag hierop toch wel gereageerd worden en dat toch wel even (opnieuw) "aangeklaagd" worden, niet?
Topic is mijns inziens "Medirect". Of vergis ik mij? Houd je eraan zou ik zeggen. Als je wilt zwanzen; open een eigen "klaagtopic". Mijn mening uiteraard.
Sorry Sammy2, als er één forumlid is die zich "bezondigt" aan te pas en onpas helemaal off-topic en/of niet ter zake zwanzen waarbij hij denkt dat hij de leukste/plezantste is, dan ben jij het wel.
Besef je wel dat andere forumleden zich aan jouw vervuiling hiermee van topics terecht ergeren en dit vermoeiend vinden
Bvb. vanavond weer in volgend topic:
santander-consumer-bank-t32447-15.html
Je bent bijgevolg slecht geplaatst om iemand anders die reageert op een bepaalde stellingname (weliswaar betreffende een andere bank dan waarmee de TS begonnen is) terecht te wijzen en de les te spellen.
Besef je wel dat andere forumleden zich aan jouw vervuiling hiermee van topics terecht ergeren en dit vermoeiend vinden
Bvb. vanavond weer in volgend topic:
santander-consumer-bank-t32447-15.html
Je bent bijgevolg slecht geplaatst om iemand anders die reageert op een bepaalde stellingname (weliswaar betreffende een andere bank dan waarmee de TS begonnen is) terecht te wijzen en de les te spellen.