Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Daar is Bassie weer. Korreltjes zout zijn een must. How how how.
Proficiat met uw nieuwe EQA voertuig.
42%
Maar wel nog maar gestart in september en dus alles vrij laag kunnen kopen en mooi gestegen waaronder bvb een Adyen die er serieus aan getrokken heeft.
Maar wel nog maar gestart in september en dus alles vrij laag kunnen kopen en mooi gestegen waaronder bvb een Adyen die er serieus aan getrokken heeft.
+28,8%
MSCI World € Net Returns: +19,6%
In november ben ik ingestapt in Tracsis, met een weging van ongeveer 3,5% binnen mijn portefeuille. Tracsis is een Britse firma die onder meer software voor spoorwegmaatschappijen ontwikkelt en dus een concurrent van IVU is. Het bedrijf stond aantrekkelijk genoteerd en bood volgens mijn schattingen een potentiële koers-CAGR van 21% tegen juli 2025. Minder dan een maand later heb ik mijn positie kunnen verkopen met ongeveer 31% winst.
De Britse leverancier van marktonderzoeksinformatie GlobalData maakte vorige donderdag dan weer bekend dat een private equity-fonds een belang van 40% neemt in de Healthcare-divisie. De koers steeg fors en dus heb ik mijn aandelen na tweeënhalve maand alweer van de hand gedaan met een winst van ongeveer 32%.
En de voorbije twee weken ben ik opnieuw ingestapt bij Alfa, de Britse leverancier van software voor leasinggevers, nadat het bedrijf op de beurs weer heel aantrekkelijk genoteerd kwam te staan. Eerder dit jaar ontving Alfa twee keer een overnamevoorstel van private equity-fondsen, maar in beide gevallen werd dus geen akkoord gevonden. Na het eerste voorstel in juni ben ik uitgestapt. De huidige koers geeft volgens mij tegen eind 2025 een potentieel koers-CAGR van ongeveer 23%.
Begin december heb ik wat IVU verkocht omdat het gewicht binnen de port wat te groot was.
Zoals ik al eerder zei zie ik voor mezelf weinig opportuniteiten op de beurs. Het gros van de bedrijven die ik aantrekkelijk vind heeft geen goedkope waardering.
MSCI World € Net Returns: +19,6%
In november ben ik ingestapt in Tracsis, met een weging van ongeveer 3,5% binnen mijn portefeuille. Tracsis is een Britse firma die onder meer software voor spoorwegmaatschappijen ontwikkelt en dus een concurrent van IVU is. Het bedrijf stond aantrekkelijk genoteerd en bood volgens mijn schattingen een potentiële koers-CAGR van 21% tegen juli 2025. Minder dan een maand later heb ik mijn positie kunnen verkopen met ongeveer 31% winst.
De Britse leverancier van marktonderzoeksinformatie GlobalData maakte vorige donderdag dan weer bekend dat een private equity-fonds een belang van 40% neemt in de Healthcare-divisie. De koers steeg fors en dus heb ik mijn aandelen na tweeënhalve maand alweer van de hand gedaan met een winst van ongeveer 32%.
En de voorbije twee weken ben ik opnieuw ingestapt bij Alfa, de Britse leverancier van software voor leasinggevers, nadat het bedrijf op de beurs weer heel aantrekkelijk genoteerd kwam te staan. Eerder dit jaar ontving Alfa twee keer een overnamevoorstel van private equity-fondsen, maar in beide gevallen werd dus geen akkoord gevonden. Na het eerste voorstel in juni ben ik uitgestapt. De huidige koers geeft volgens mij tegen eind 2025 een potentieel koers-CAGR van ongeveer 23%.
Begin december heb ik wat IVU verkocht omdat het gewicht binnen de port wat te groot was.
Zoals ik al eerder zei zie ik voor mezelf weinig opportuniteiten op de beurs. Het gros van de bedrijven die ik aantrekkelijk vind heeft geen goedkope waardering.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 30 december 2023, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
18.59 procent, een leuke
18.59 procent, een leuke 87k , buy en hold loont
YTD: 8.97%
Portefeuille:
- aandelen: 43.4%
- obligaties: 34.9%
- cash: 14.3%
- edelmetalen: 7.2%
- crypto: 0.2%
Portefeuille:
- aandelen: 43.4%
- obligaties: 34.9%
- cash: 14.3%
- edelmetalen: 7.2%
- crypto: 0.2%
YTD: +15,20%
80% aandelen: aandelentrackers, deel Pricos
20% niet-aandelen: obligatietracker, deel Pricos, Tak 21, BTC (eind 2023 verkocht), crowdfunding
80% aandelen: aandelentrackers, deel Pricos
20% niet-aandelen: obligatietracker, deel Pricos, Tak 21, BTC (eind 2023 verkocht), crowdfunding
Portfolio: IWDA (kern) + Sofina - Brederode - Prosus komt op 18.76%
Keyplan: Templeton asian smaller companies komt op 8.47%
mvg
Keyplan: Templeton asian smaller companies komt op 8.47%
mvg
+8.3%
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Eindstand 2023:
ETF-portefeuille: +18,19%
Pensioensparen Tak-23: +11,21%
Pensioensparen Tak-21: +2,88%
Spaargeld: +1,77% (voorlopig resultaat, nog niet alle interesten zijn ontvangen)
Globaal resultaat: +9,38%
ETF-portefeuille: +18,19%
Pensioensparen Tak-23: +11,21%
Pensioensparen Tak-21: +2,88%
Spaargeld: +1,77% (voorlopig resultaat, nog niet alle interesten zijn ontvangen)
Globaal resultaat: +9,38%
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Totale portefeuille, inclusief noodfonds etc.: +10.7%
ETF-portefeuille +18,44%
Obligaties/vastrendend: +3,83%
ETF-portefeuille +18,44%
Obligaties/vastrendend: +3,83%
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
YTD van gisteren weliswaar:
Eigen portefeuille (85/15): +10,4%
Private banking (40/60): +7,6%
CAGR sinds start: +8,52%
Ok maar hopelijk een betere performance dit jaar.
Eigen portefeuille (85/15): +10,4%
Private banking (40/60): +7,6%
CAGR sinds start: +8,52%
Ok maar hopelijk een betere performance dit jaar.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik sluit het jaar af met 21,6% rendement. (Kanttekening: vorige jaar was bijna ditto slecht). Lichtjes beter dan de MSCI world index maar beduidend slechter dan de S&P 500. Wat me de ogen trouwens heeft doen openen. Ik vind het absurd dat je met aandelen selectie - ondanks alle energie die je erin steekt - heel moeilijk kan outperformen. Dat zie je hier ook aan de rendementen van de meesten… Om die reden ook beslist om naast mijn aandelen toch ook een ETF of twee te nemen om mijn geld te deponeren.
Dit jaar mijn strategie nog wat (in mijn ogen) verbeterd. Minder posities, betere kwaliteit en bedrijven met minder schulden (ABInbev en VGP gingen eruit). Ik heb nu een 13 aandelen in port. Kan nog verder groeien als ik ouder word. Maar momenteel prima om goed te kunnen volgen en stevig geïnvesteerd te zijn in mijn beste ideeën. Ook een aantal waardevolle fouten gemaakt waar ik veel uit geleerd heb.
Met de huidige korf aandelen vermoed ik de index wel te kunnen verslaan op de langere termijn. But let’s see…
Mooi 2024 allemaal!
Dit jaar mijn strategie nog wat (in mijn ogen) verbeterd. Minder posities, betere kwaliteit en bedrijven met minder schulden (ABInbev en VGP gingen eruit). Ik heb nu een 13 aandelen in port. Kan nog verder groeien als ik ouder word. Maar momenteel prima om goed te kunnen volgen en stevig geïnvesteerd te zijn in mijn beste ideeën. Ook een aantal waardevolle fouten gemaakt waar ik veel uit geleerd heb.
Met de huidige korf aandelen vermoed ik de index wel te kunnen verslaan op de langere termijn. But let’s see…
Mooi 2024 allemaal!
Staar je niet blind op hoge rendementen van S&P500 en Nasdaq. Die hebben dit jaar gewoon hun verlies van het jaar ervoor goedgemaakt; Nasdaq zelfs nog niet. Als je je verlies in 2022 hebt kunnen beperken doe je het misschien zelfs beter over de afgelopen 2 jaar.
38,2% hier. Verlies van 2022 is quasi volledig goedgemaakt.
99,2% van jaarwinst = 4 posities
90,6% van jaarwinst = 3 posities
META = 63,9% van jaarwinst
Je jaar wordt vaak door een handvol posities gemaakt of gekraakt...
38,2% hier. Verlies van 2022 is quasi volledig goedgemaakt.
99,2% van jaarwinst = 4 posities
90,6% van jaarwinst = 3 posities
META = 63,9% van jaarwinst
Je jaar wordt vaak door een handvol posities gemaakt of gekraakt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.