De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag part 2
We krijgen inderdaad Vivaldi 2.
NVA blijft kappen op de liberalen, de enige natuurlijke bondgenoot die ze hebben. En ze zeggen niet meer dat Vlaams Belang een verloren stem is.
Op nationaal vlak Vivaldi 2. Op Vlaams vlak NVA + Vlaams Belang. Vlaams Belang zal niet ver van de 30% zitten.
Ze kunnen beginnen aan de lijstjes met beste/slechtste aandelen van 2023. Het beursjaar is zonet afgesloten.
- Vincent2018
- Full Member
moeite om te volgen .... https://www.youtube.com/@stevenvanmetre5087
Brace for the Unthinkable: Political Elites in Panic as Reality Looms https://youtu.be/o3fZVOwP12Q?si=KPqKdFF2c-g_CUT9 via @YouTube
Brace for the Unthinkable: Political Elites in Panic as Reality Looms https://youtu.be/o3fZVOwP12Q?si=KPqKdFF2c-g_CUT9 via @YouTube
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
We krijgen geen Vilvaldi 2, we krijgen totaal geen regering meer.huisjetuintjefiets schreef: ↑29 december 2023, 12:19We krijgen inderdaad Vivaldi 2.
NVA blijft kappen op de liberalen, de enige natuurlijke bondgenoot die ze hebben. En ze zeggen niet meer dat Vlaams Belang een verloren stem is.
Op nationaal vlak Vivaldi 2. Op Vlaams vlak NVA + Vlaams Belang. Vlaams Belang zal niet ver van de 30% zitten.
Vlaams Belang zal 30% halen maar dit is slechts Vlaanderen en niet landelijk.
Het belang van VB gaat dus niet veel meer voorstellen dan PVDA/PTB of VLD/MR die veel groter zijn.
Het probleem is dat we een herhaling gaan krijgen van NVA-ellende op federaal vlak en de Vlaamse rotte regering zal zich voorzetten.
Ergo, voor de burger gaat er niets veranderen buiten meer belastingen, verboden en nutteloze subsidies. De rijke vriendjes zullen bedient worden, ook met VB, want het VB geeft geen zier om de Vlaming die geen geld heeft.
Je kan stemmen wat je wil, ze verdelen de postjes toch wel, ook al is de persoon niet eens lid of verkozen....de macht gaat over geld en ons-kent-ons.
Het VB zit best in de oppsitie en wordt slapend rijk aan dotaties, denk je nu echt dat die macht willen als de dotaties binnenstromen zonder iets te moeten doen?
Ze zijn allemaal rot en corrupt....het enige dat teld is geld....daarom stem ik niet meer....want zo verliezen ze geld...geen stem = geen geld, voor geen enkele partij.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Je hebt 3.17 Euro bespaard (als ze een zetel in de Senaat halen) dan heb je zelfs 4.44 Euro bespaard voor de Staat, die dat geld dan wel ergens anders zal uitgeven. Maar jij hebt hierdoor geen enkel recht op klagen nadien als de regering niet is wat jij zou willen
Ik wou deze regering ook niet, heb er dan ook niet voor gestemd.....dus dan mag ik wel klagen? Volgens mij kan het hun nog steeds geen bal schelen wat ik denk.xvsteep schreef: ↑30 december 2023, 17:11Je hebt 3.17 Euro bespaard (als ze een zetel in de Senaat halen) dan heb je zelfs 4.44 Euro bespaard voor de Staat, die dat geld dan wel ergens anders zal uitgeven. Maar jij hebt hierdoor geen enkel recht op klagen nadien als de regering niet is wat jij zou willen
Wat is het verschil dan?
Ik heb overigens meer dan 3,17 euro bespaard, want het is wel jaarlijks en ze betalen over de diverse parlementen uit. Je hebt het niet over 1 stem, want je stemt voor Gemeentelijk, Gewestelijk, Taal-gemeenschap, Federaal, Senaat en Europees. Allemaal vangen ze geld als je gaat stemmen.
Wat heeft stemmen voor nut als ze toch niet luisteren naar de kiezer, als ze toch idioten als Frank VDB of Annelies een ministerspost geven zonder dat wij dit vragen?
Als ze een Premier aanduiden die amper stemmen heeft? Of Rutte ineens minister maken in het Vlaams Parlement zonder enige inspraak van de bevolking.
Dit heet Particratie en is meer dictatuur dan democratie. Daarom stem ik niet meer, je stem heeft 0,0 waarde bij die lieden en onze koning intresseert het ook niks, hij denkt enkel aan zijn eigen dotaties en de corrupte partijen garanderen hem dat.
Je kan stemmen wat je wil, er verandert niets....enkel niet stemmen kan een signaal zijn....al denk ik dat zelfs dat geen enkel verschil maakt. Ergo, stemmen is nutteloos.
Groeten Bas.
https://www.hln.be/geld/de-grote-geldba ... ~afc646fa/Ruthy schreef: ↑28 december 2023, 17:53 Graag wat raad,
Iets meer dan tien jaar geleden kocht ik op aanraden van Paul D'Hoore een klein pakket aandelen in Proximus toen ze indertijd aan 26€ stonden. Maar door allerlei persoonlijke redenen ben ik de beurs wat uit het oog verloren tot nu en zijn mijn aandelen gezakt van 26€ gezakt naar 8€ op vandaag.
Ik weet dat je de markt niet kunt voorspellen, maar zou Proximus nog een plaats hebben in een goed huisvader portefeuille en moet ik gewoon geduld oefenen, of neem ik beter mijn verlies op en verkoop ik het?
Want gelukkig heb ik toen ook Paul's raad gevolgd en Elia gekocht aan 30€... dus niet alles is verloren.
Thx 4 de raad.
Paul D'hoore, de man die er in slaagt verlies te maken op zijn aandelen in een goed beursjaar. Als "expert" moet dat toch een beetje pijn doen denk ik dan .
Paul is back.
HLN-geldexpert Paul D’Hoore hield het voorbije jaar maar 9.793 euro over van de 10.000 euro die hij aan het begin van 2023 belegde
Genoeg over het verleden. Wat brengt de toekomst? “Op het einde van 2024 zal de Belgische beurs hoger staan dan eind 2023”, zegt Paul D’Hoore, hoofdredacteur van het blad Beurssucces. “Dat komt omdat de Amerikaanse Centrale Bank de beleidsrente in 2024 zeker zal laten dalen, omdat de inflatie in de Verenigde Staten gedaald is.
Even totaal wat anders.
Samengestelde interest is iets heel moois bij stijgende beurzen.
Maar wat is het effect hiervan bij dalende beurzen ?
HLN-geldexpert Paul D’Hoore hield het voorbije jaar maar 9.793 euro over van de 10.000 euro die hij aan het begin van 2023 belegde
Genoeg over het verleden. Wat brengt de toekomst? “Op het einde van 2024 zal de Belgische beurs hoger staan dan eind 2023”, zegt Paul D’Hoore, hoofdredacteur van het blad Beurssucces. “Dat komt omdat de Amerikaanse Centrale Bank de beleidsrente in 2024 zeker zal laten dalen, omdat de inflatie in de Verenigde Staten gedaald is.
Even totaal wat anders.
Samengestelde interest is iets heel moois bij stijgende beurzen.
Maar wat is het effect hiervan bij dalende beurzen ?
We moeten Paul wel ook verdedigen, proberen jullie het maar: aandelen voorstellen als je maar mag kiezen uit een tiental Belgische aandelen...
Natuurlijk verlies je dan geld als de BEL 20 het slecht doet...
Als je al quasi geen tech-aandelen mag kiezen, is het quasi onmogelijk om winst te maken dit jaar
Als je al quasi geen tech-aandelen mag kiezen, is het quasi onmogelijk om winst te maken dit jaar
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als het niet de moment is om in aandelen te beleggen, moet hij dat ook durven zeggen, ipv telkens te gaan spreiden.
Zijn keuze van recticel had ik destijds ook gemaakt , daar ging ik dus ook de mist in.Aerolla schreef: ↑31 december 2023, 11:09 We moeten Paul wel ook verdedigen, proberen jullie het maar: aandelen voorstellen als je maar mag kiezen uit een tiental Belgische aandelen...
Dat begreep ik toen ook niet goed, de evenwichtigheid in het diversifiëren.Orakel van Brakel schreef: ↑31 december 2023, 11:11 Als het niet de moment is om in aandelen te beleggen, moet hij dat ook durven zeggen, ipv telkens te gaan spreiden.
Het is ook niet helemaal zijn Belgische keuze. Hij laat zich adviseren door een 6tal grootbanken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is ook altijd een klein totaal bedrag waar hij moet mee werken. Daar kan je gewoon niet breed mee diversifiëren. Die moet toch heel veel transactiekosten hebben. Wordt daar wel rekening mee gehouden? Die 100 EUR in goud bvb... allez man... zogezegd 9 EUR winst? Verkooppremie op zo'n klein goudstaafje is allicht 30%.
Met zo een bedrag zou ik met mijn persoonlijke doelstelling gewoon 75% van het bedrag in een termijn rekening geknald hebben, en 25% in aandelen.
Natuurlijk houdt hij geen rekening met transactiekosten, en het is ook virtueel...
Die 1000€ is de theorie, dat is geen beleggingsadvies om 1000 te beleggen en zo te spreiden..
Jullie moeten echt context leren begrijpen ipv alles letterlijk te nemen
Die 1000€ is de theorie, dat is geen beleggingsadvies om 1000 te beleggen en zo te spreiden..
Jullie moeten echt context leren begrijpen ipv alles letterlijk te nemen