De grote geldbarometer 2022
TIP
Re: De grote geldbarometer 2022
Voor een goed begrip, u heeft dus een strategie die elk jaar consequent (veel) meer dan 13% rendement opbrengt? Dat is toch wel een mooie prestatie.Aerolla schreef: ↑31 december 2023, 14:46 Ik zeg niet dat 37% laag of hoog is, gelieve me te quoten waar ik dat zeg.
Mocht ik het benchmarken tov mijn benchmarks, zou het zeer laag zijn, maar een benchmark is zeer persoonlijk, dus voor jou is het misschien hoog.
Je kan mijn benchmarks ook niet toepassen op elke strategie, want een indexbelegger zou per definitie altijd minstens 10% per jaar lager eindigen...
Als je het benchmarkt tegenover een spaarboekje (en ja, dat vind ik een zeer redelijke benchmark) dan is het hoog.
Als je het dan weer op 2 jaar neemt, is het zelfs tov een spaarboekje eigenlijk te laag...
Ik klaag hier in de eerste plaats het afbreken aan van Paul D'hoore (en andere analisten). Deze mensen moeten denk ik eerder naar zichzelf kijken ipv commentaar te geven...
-
- Full Member
- Contacteer:
Paul D’Hoore zijn aandelen voor 2024:
1. D’Ieteren
2. UCB
3. Lotus Bakeries
4. Argenx
5. VGP
Argenx vind ik persoonlijk een grote gok. UCB staat wel al even op mijn watchlist, al lijkt Tubize me een betere keuze gezien de onderwaardering ervan. Dat kan D’Hoore toch ook niet ontgaan zijn? Vreemd dat hij toch voor UCB kiest.
1. D’Ieteren
2. UCB
3. Lotus Bakeries
4. Argenx
5. VGP
Argenx vind ik persoonlijk een grote gok. UCB staat wel al even op mijn watchlist, al lijkt Tubize me een betere keuze gezien de onderwaardering ervan. Dat kan D’Hoore toch ook niet ontgaan zijn? Vreemd dat hij toch voor UCB kiest.
Laatst gewijzigd door Maneblusser op 1 januari 2024, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bedoelt voor 2024 neem ik aan ?Maneblusser schreef: ↑1 januari 2024, 21:41 Paul D’Hoore zijn aandelen voor 2023:
1. D’Ieteren
2. UCB
3. Lotus Bakeries
4. Argenx
5. VGP
En Lotus blijft maar stijgen, dat gaat op een bepaald moment toch ook stoppen ? Het is maar speculoos ...Iedereen kan het maken, en het zit tjokvol suiker.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
2024, inderdaadCharlesvdw schreef: ↑1 januari 2024, 21:46Je bedoelt voor 2024 neem ik aan ?Maneblusser schreef: ↑1 januari 2024, 21:41 Paul D’Hoore zijn aandelen voor 2023:
1. D’Ieteren
2. UCB
3. Lotus Bakeries
4. Argenx
5. VGP
En Lotus blijft maar stijgen, dat gaat op een bepaald moment toch ook stoppen ? Het is maar speculoos ...Iedereen kan het maken, en het zit tjokvol suiker.

Aangepast in originele post.
Lotus is al jaren één van D’Hoore zijn favorieten. Er zal daar vast nog wel flink wat wereldwijd potentieel in zitten, maar voor de prijs van één aandeel koop ik er liever toch enkele andere.
nu laat hij Barco er uit en zal dat juist het aandeel van 2024 zijn
kopen als het laag staat
ik volg hem in D'Ieteren en VGP
argenx en lotus blijf ik af
kopen als het laag staat
ik volg hem in D'Ieteren en VGP
argenx en lotus blijf ik af
HLN: "De top-vijf komt tot stand via een enquête bij vijf financiële instellingen: KBC, ING, Belfius, Argenta en ABN Amro Belgium.
De vijf buitenlandse aandelen zijn de persoonlijke selectie van onze geldexpert Paul D’Hoore."
De 5 buitenlandse aandelen die D'Hoore aanraadt voor 2024:
1. Linde
2. Atoss Software
3. Capri Holdings
4. Novo Nordisk
5. Yellow Cake
De vijf buitenlandse aandelen zijn de persoonlijke selectie van onze geldexpert Paul D’Hoore."
De 5 buitenlandse aandelen die D'Hoore aanraadt voor 2024:
1. Linde
2. Atoss Software
3. Capri Holdings
4. Novo Nordisk
5. Yellow Cake
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Die buitenlandse aandelen vind ik wel wat steek houden.
Wel veel dingen die wel al een serieuze stijging achter de rug hebben...
Mocht hij dat vorig jaar gezegd hebben, was het fantastisch geweest.
Novo Nordisk, I don't know, net nu de concurrenten allemaal met hun alternatief komen...
Yellow cake is uranium, dus goed, maar nu pas en op dit moment. Ook niet bepaald de beste keuze in de sector, maar goed.
Linde heb ik vaak al bekeken, maar ik ben geen fan van de sector, maar verdedigbaar.
Capri ziet er nog wel interessant uit, als je snel kijkt.
Wel veel dingen die wel al een serieuze stijging achter de rug hebben...
Mocht hij dat vorig jaar gezegd hebben, was het fantastisch geweest.
Novo Nordisk, I don't know, net nu de concurrenten allemaal met hun alternatief komen...
Yellow cake is uranium, dus goed, maar nu pas en op dit moment. Ook niet bepaald de beste keuze in de sector, maar goed.
Linde heb ik vaak al bekeken, maar ik ben geen fan van de sector, maar verdedigbaar.
Capri ziet er nog wel interessant uit, als je snel kijkt.