e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: e-DEPO opgelicht ?
De bijstorting in hetzelfde dossier in januari 23 heeft daar niets mee te maken. Trouwens de intrest op die bijstorting wordt pas berekend op 1 januari 2025! (tenzij volledige afsluiting na 1/2/2024).mouche schreef: ↑2 januari 2024, 09:12 Bij mij ook niets! Ik had een storting in dec 2022 en geen intresten tenzij mits afsluiten dossier. Ik kan alleen maar gissen dat dit komt omdat ik in hetzelfde dossier in januari heb bijgestort
Maar misschien zijn ze in Brussel nog niet wakker of zitten ze nog in hun Nieuwjaarsreceptie en komt het toch in orde.![]()
De optie om enkel de reeds berekende intrest dd 1/1/2024 af te halen, zal wellicht één van de dagen toegevoegd worden.
Op 2 januari is het trouwens tradioneel het Nieuwjaarsbal van de ambtenaren he en morgen hebben ze er nog een kater van
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Bedankt voor het bericht, je zou toch denken dat dit allemaal automatisch verloopt in 2024...spaarfreakje schreef: ↑2 januari 2024, 10:27De bijstorting in hetzelfde dossier in januari 23 heeft daar niets mee te maken. Trouwens de intrest op die bijstorting wordt pas berekend op 1 januari 2025! (tenzij volledige afsluiting na 1/2/2024).mouche schreef: ↑2 januari 2024, 09:12 Bij mij ook niets! Ik had een storting in dec 2022 en geen intresten tenzij mits afsluiten dossier. Ik kan alleen maar gissen dat dit komt omdat ik in hetzelfde dossier in januari heb bijgestort
Maar misschien zijn ze in Brussel nog niet wakker of zitten ze nog in hun Nieuwjaarsreceptie en komt het toch in orde.![]()
De optie om enkel de reeds berekende intrest dd 1/1/2024 af te halen, zal wellicht één van de dagen toegevoegd worden.
Op 2 januari is het trouwens tradioneel het Nieuwjaarsbal van de ambtenaren he en morgen hebben ze er nog een kater van![]()
Ik heb 1 storting gedaan op 20 december en ook hier zijn geen intresten zichtbaar, tenzij bij afsluiten dossier.
De intrestberekening mist volgens mij 1 maand (nu wordt er slechts 11 maanden intrest uitbetaald).
Maar de grootste klucht is dat het nog eens niet lukt om het dossier af te sluiten en het bedrag dus vrij te maken, krijg foutmeldingen dat de rekeningnummercombinatie (iban/bic) niet klop maar alles klopt wel degelijk...
En zoals we gewoon zijn van een overheidsdienst is het een ramp om iemand te bereiken...
De intrestberekening mist volgens mij 1 maand (nu wordt er slechts 11 maanden intrest uitbetaald).
Maar de grootste klucht is dat het nog eens niet lukt om het dossier af te sluiten en het bedrag dus vrij te maken, krijg foutmeldingen dat de rekeningnummercombinatie (iban/bic) niet klop maar alles klopt wel degelijk...
En zoals we gewoon zijn van een overheidsdienst is het een ramp om iemand te bereiken...
Vandaag vast gesteld dat hun intrestberekening niet klopt!! Mijn storting is bij hen toegekomen op 30/12/2022.
De intrestberekening die ik nu kan zien komt exact overeen met de intresten voor de periode 01/2023 tot 11/2023. De maand 12/2023 wordt dus gewoon niet meegerekend? Nog iemand die dit vaststelt?
De intrestberekening die ik nu kan zien komt exact overeen met de intresten voor de periode 01/2023 tot 11/2023. De maand 12/2023 wordt dus gewoon niet meegerekend? Nog iemand die dit vaststelt?
Ik had hetzelfde op 1 december, op 4 december zag ik wel 12 maanden interest. Blijkbaar zit daar wat vertraging op...Tomasson schreef: ↑2 januari 2024, 11:25 Vandaag vast gesteld dat hun intrestberekening niet klopt!! Mijn storting is bij hen toegekomen op 30/12/2022.
Hier klopt de berekening ook niet. Vreemd. 11 maanden interest ipv 12 maanden
Klopt, bij mij is de intrest ook te laag. Ik vind de intrest % per maand tot de aftopping niet meteen terug, dus kan het niet exact berekenen, maar zal inderdaad ongeveer een maand te weinig zijn. Ik neem aan dat dit nog wel bijgeteld zal worden samen met de mogelijkheid tot tussentijdse intrestbetaling.Tomasson schreef: ↑2 januari 2024, 11:25 Vandaag vast gesteld dat hun intrestberekening niet klopt!! Mijn storting is bij hen toegekomen op 30/12/2022.
Gestort in december 2022, dus jan 2023 is eerste volle maand waar interest voor telt.
Ook bij mij is interest maar berekend tot en met november.
Interest december nog niet zichtbaar.
Maar bij berekening interest staat ook nog altijd nul.
Ik moet met mijn muiswijzer over de 'i in het zwarte balletje' gaan en dan verschijnt er een pop-up met huidige stand.
En die is dus een maand te weinig
We volgen op...
Alvast van de 'berekening' op 1 januari niet veel te zien.
Ook bij mij is interest maar berekend tot en met november.
Interest december nog niet zichtbaar.
Maar bij berekening interest staat ook nog altijd nul.
Ik moet met mijn muiswijzer over de 'i in het zwarte balletje' gaan en dan verschijnt er een pop-up met huidige stand.
En die is dus een maand te weinig
We volgen op...
Alvast van de 'berekening' op 1 januari niet veel te zien.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ook een storting van 29 dec 2022 die ik wil afsluiten.
Vragen jullie het bedrag al op of beter nog wat wachten?
Vragen jullie het bedrag al op of beter nog wat wachten?
Ik zit in zelfde situatie.Tomasson schreef: ↑29 december 2023, 01:03 Op de site van e-depo staat het volgende:
De rente begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de borgtocht werd geplaatst en eindigt op de laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin de borgtocht wordt terugbetaald.
Mijn plaatsing dateert van 30/12/2022, wat dus betekent dat de rente begon te lopen vanaf 01/01/2023.
Als ik nu mijn geld opvraag begin januari, dan eindigt mijn renteperiode volgens mij op 31/12/2023 (laatste dag van de maand die voorafgaat aan de maand waarin wordt terugbetaald).
Zal dit dan gelden als een periode van 12 maanden?? Want ze zouden ook kunnen zeggen dat het geld erop moet staan van 01/01/2023 tot en met 01/01/2024 en je dus zo 1 dag te kort komt.
Vraag me dus af of je het geld geen 13 maanden moet laten staan, om aan je 12 maanden renteperiode te raken?
Ik lees hier dat je op de website zou moeten zien staan dat de rente verworven is. Tot nu toe zie ik dat nergens vermeld staan. Maar goed, ik heb ook nog 1 dag te gaan om aan dat jaar te komen, misschien is het daardoor...
Ik zal om zeker te zijn, geld afhalen op 01 februari.
Zou spijtig zijn interest te mislopen.
En als het effectief 12 maanden is in januari, wel dat heb ik in februari een 13de maand interest bij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mijn berekeningen (excel) moet de bruto intrest bij jullie 2,60% zijn.camelski schreef: ↑2 januari 2024, 12:02Klopt, bij mij is de intrest ook te laag. Ik vind de intrest % per maand tot de aftopping niet meteen terug, dus kan het niet exact berekenen, maar zal inderdaad ongeveer een maand te weinig zijn. Ik neem aan dat dit nog wel bijgeteld zal worden samen met de mogelijkheid tot tussentijdse intrestbetaling.Tomasson schreef: ↑2 januari 2024, 11:25 Vandaag vast gesteld dat hun intrestberekening niet klopt!! Mijn storting is bij hen toegekomen op 30/12/2022.
Reken nog eens na.
Die vind je hier: https://financien.belgium.be/nl/E-services/e-depocamelski schreef: ↑2 januari 2024, 12:02Klopt, bij mij is de intrest ook te laag. Ik vind de intrest % per maand tot de aftopping niet meteen terug, dus kan het niet exact berekenen, maar zal inderdaad ongeveer een maand te weinig zijn. Ik neem aan dat dit nog wel bijgeteld zal worden samen met de mogelijkheid tot tussentijdse intrestbetaling.Tomasson schreef: ↑2 januari 2024, 11:25 Vandaag vast gesteld dat hun intrestberekening niet klopt!! Mijn storting is bij hen toegekomen op 30/12/2022.
ik heb zonet een rekening afgesloten... ik verwacht komende dagen mijn geld + intrest....nu zie ik ook dat ik een maand teweinig interest heb gekregen... zullen zij dit automatisch nog bijgeven of moet ik stappen ondernemen ? Heb intussen mijn dossier laten afsluiten..
Cijfers zijn net bijgewerkt, het lijkt OK nu.
Ik kan alleszins wel zeggen dat ik vorige maand een bijkomende storting voor ontbrekende interest heb ontvangen ongeveer 3 weken na de eerste.star schreef: ↑2 januari 2024, 14:47 ik heb zonet een rekening afgesloten... ik verwacht komende dagen mijn geld + intrest....nu zie ik ook dat ik een maand teweinig interest heb gekregen... zullen zij dit automatisch nog bijgeven of moet ik stappen ondernemen ? Heb intussen mijn dossier laten afsluiten..