nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
En een bijkomende vraag is: als Nederland (of Noorwegen) geen rekening mag houden met gasinkomsten, mogen wij dan rekening houden met de haveninkomsten? Want niet alle landen (Osstenrijk, Zwitserland ...) hebben havenactiviteiten.Timoootjex schreef: ↑2 januari 2024, 16:25 De vraag is als wij zoveel gasinkomsten gingen hebben of we daar wel verstandig mee om gingen gaan...
Mijn punt is: het doet er niet toe van welke bron de inkomsten van een land afkomstig zijn, het gaat er vooral om hoe je met de inkomsten en uitgaven omgaat.
België is kampioen in "deficit spending" (meer uitgeven dan wat je aan inkomsten hebt). Vandaar onze "schuldenberg".
De Nederlanders hebben gas , wij hebben de extra inkomsten van onze Waalse landgenoten dus dat maakt weinig verschil.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Dus jij vindt dat het beter is om arm te zijn, en te wonen in een rijk land, dan de rijkste inwoners ter wereld te zijn (de Belgen dus), in een land (Belgie dus) dat wat hoge overheidsschulden heeft?m-peeters schreef: ↑2 januari 2024, 16:00Het ging niet om de inwoners maar over de overheid en de overheidsschuldhuisjetuintjefiets schreef: ↑2 januari 2024, 13:36
Ze zijn sowieso veel armer dan de Belgen.
Mean wealth:
- België: 249 000 USD
- Koeweit: 41.000 USD
- Saoudi Arabie: 20 000 USD
- USA: 107 000 USD
- Oman: 11 000 USD
- Nederland: 112 000 USD
Zelfs met al die immense rijkdommen in de grond slagen ze er niet in hun bevolking rijk te maken
Jij hebt gemakkelijk praten jij, als rijkste inwoner ter wereld
Die Belgische overheidsschulden zijn trouwens geen probleem want de rentes van de Belgische overheidsschulden zijn zeer laag.
Niemand maakt zich daar dus zorgen over. Dat komt allemaal wel in orde.
Ook dat vind ik dus een dooddoener van jewelste. Statistisch gezien zijn 'de Belgen' dan misschien de rijksten van de wereld maar alles hangt er natuurlijk vanaf hoe die rijkdom verdeeld is over 'de Belgen'. Zo'n veralgemeningen zullen velen op het einde van de maand vast en zeker geen goed gevoel geven.huisjetuintjefiets schreef: ↑2 januari 2024, 18:22Ja, want de Belgen zijn wel de rijksten ter wereld, maar dat is pas sinds vorig jaar.
De vorige jaren stonden de Belgen op een armzalige tweede plaats
Dag Marc,een kleine 430 000 000 000€ worden de inkomsten uit gas in NL geraamd,met vriendelijke groet.m-peeters schreef: ↑2 januari 2024, 17:20En een bijkomende vraag is: als Nederland (of Noorwegen) geen rekening mag houden met gasinkomsten, mogen wij dan rekening houden met de haveninkomsten? Want niet alle landen (Osstenrijk, Zwitserland ...) hebben havenactiviteiten.Timoootjex schreef: ↑2 januari 2024, 16:25 De vraag is als wij zoveel gasinkomsten gingen hebben of we daar wel verstandig mee om gingen gaan...
Mijn punt is: het doet er niet toe van welke bron de inkomsten van een land afkomstig zijn, het gaat er vooral om hoe je met de inkomsten en uitgaven omgaat.
België is kampioen in "deficit spending" (meer uitgeven dan wat je aan inkomsten hebt). Vandaar onze "schuldenberg".
Dat heb ik niet gezegd. Je legt me (weeral) woorden in de mond die ik nooit gezegd hebhuisjetuintjefiets schreef: ↑2 januari 2024, 18:26Dus jij vindt dat het beter is om arm te zijn, en te wonen in een rijk land, dan de rijkste inwoners ter wereld te zijn (de Belgen dus), in een land (Belgie dus) dat wat hoge overheidsschulden heeft?
Een kwalijke gewoonte van jou …
Ik beweer enkel dat de financiële situatie van de Nederlandse overheid (met een positief begrotingssaldo en een schuld van minder dan 60% van het BBP) beter is dan die van de Belgische overheid (met een tekort van bijna 5% en een schuld van meer dan 100% en nog stijgende). Al de rest verzin je zelf …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 2 januari 2024, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteindelijk moet België handelen volgens hun financiële situatie. Het is nutteloos om te vergelijken met een ander land.m-peeters schreef: ↑2 januari 2024, 17:20
Nederland kon evengoed sinterklaas gespeeld hebben met hun gasinkomsten maar dat hebben ze niet gedaan.
Of denk ik weer te simpel?
Je doet me denken aan ene Guy Mathothuisjetuintjefiets schreef: ↑2 januari 2024, 18:26
Die Belgische overheidsschulden zijn trouwens geen probleem want de rentes van de Belgische overheidsschulden zijn zeer laag.
Niemand maakt zich daar dus zorgen over. Dat komt allemaal wel in orde.
Blijkbaar deelt niet iedereen jouw mening. Dit vond ik in de Tijd:
”De Belgische overheden zullen in 2028 bijna 18 miljard euro rente moeten betalen op hun schulden, voorspelt het Federaal Planbureau.
De forse stijging van de korte- en langetermijnrente en de verwachte toename van de overheidsschuld zullen in de komende jaren de rentelasten van de Belgische regeringen sterk doen stijgen, blijkt uit nieuwe economische vooruitzichten van het Planbureau. De rentebetalingen van alle overheden samen stijgen van 8,3 miljard euro in 2022 naar 17,8 miljard in 2028.
In verhouding tot de omvang van de Belgische economie is de toename van de rentelasten wat minder groot, maar toch zeer aanzienlijk. De rentebetalingen zullen stijgen van 1,5 procent van het bruto binnenlands product (bbp) in 2022 naar 2,6 procent in 2028. Daardoor zal het begrotingstekort oplopen, behalve als de regeringen de niet-rente-uitgaven verlagen en/of de inkomsten verhogen”
Simpel denken is vaak het kenmerk van het ware.Timoootjex schreef: ↑2 januari 2024, 19:56Uiteindelijk moet België handelen volgens hun financiële situatie. Het is nutteloos om te vergelijken met een ander land.m-peeters schreef: ↑2 januari 2024, 17:20
Nederland kon evengoed sinterklaas gespeeld hebben met hun gasinkomsten maar dat hebben ze niet gedaan.
Of denk ik weer te simpel?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, vergelijken heeft toch wel zin me dunkt.Timoootjex schreef: ↑2 januari 2024, 19:56 Uiteindelijk moet België handelen volgens hun financiële situatie. Het is nutteloos om te vergelijken met een ander land.
Dat lijkt me een vergelijking.Timoootjex schreef: ↑2 januari 2024, 19:56 Nederland kon evengoed sinterklaas gespeeld hebben met hun gasinkomsten maar dat hebben ze niet gedaan.
Ja dus, en dat heb je zelf aangetoond.
Goed voor hen … maar daar zijn wij niks mee. Wij hebben geen gas, net zoals Luxemburg of Zwitserland geen havens hebben.Gg70 schreef: ↑2 januari 2024, 18:47Dag Marc,een kleine 430 000 000 000€ worden de inkomsten uit gas in NL geraamd,met vriendelijke groet.m-peeters schreef: ↑2 januari 2024, 17:20
En een bijkomende vraag is: als Nederland (of Noorwegen) geen rekening mag houden met gasinkomsten, mogen wij dan rekening houden met de haveninkomsten? Want niet alle landen (Osstenrijk, Zwitserland ...) hebben havenactiviteiten.
Je moet roeien met de riemen die je hebt
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Altijd leuk hoe mensen de armoede in dit land steeds vergeten.xvsteep schreef: ↑2 januari 2024, 18:37Ook dat vind ik dus een dooddoener van jewelste. Statistisch gezien zijn 'de Belgen' dan misschien de rijksten van de wereld maar alles hangt er natuurlijk vanaf hoe die rijkdom verdeeld is over 'de Belgen'. Zo'n veralgemeningen zullen velen op het einde van de maand vast en zeker geen goed gevoel geven.huisjetuintjefiets schreef: ↑2 januari 2024, 18:22
Ja, want de Belgen zijn wel de rijksten ter wereld, maar dat is pas sinds vorig jaar.
De vorige jaren stonden de Belgen op een armzalige tweede plaats
Kinderen die zonder eten naar school gaan.
Ondertussen hebben we een elite die alle geld onder elkaar verdeeld met een koning die ook lust meegraait en niks inzit met een bevolking waarvan 10% in pure armoede zit, of zelfs nog onder die grens.
Belgen zijn niet rijk, een heeeeeeel klein deel is dat. Maar dat is wel het deel dat totaal geen belastingen betaald en alle subsidies opgebruikt waar mogelijk.
In vele andere landen zoals bv Nederland is dit niet anders hoor, daarom heeft de PVV daar zo enorm gewonnen tijdens de verkiezingen, maar net als Vlaams Belang gaan die alles tegenwerken om te regeren. Voor de camera wel, achter de camera: F*ck!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.