Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Neen, daarom ook mijn voorstel om een liefdesbrief te sturen; beste vriendin. Ik persoonlijk doe dit "per aangetekend schrijven" (ouderwetse manier), en per Mail.
Dit is bij elke instelling anders. Bij sommigen kan het online, sommige van de oudere generatie gebruiken nog "het aangetekende schrijven" en nog ouderen misschien zelfs nog een postduif.
Awel Katarina, ik ben duivenmelker; ik melk ze niet eigenhandig hé. Maar als je een duif nodig hebt, laat mij iets weten. Kan een verrijkende ervaring zijn, gezien je ook geen kleine lettertjes leest. PS Misschien een topic genereren: "hoe zeg ik een rekening op"? Wat denk je?
Pfffffffffff, vermoeidend.Sammy2 schreef: ↑30 december 2023, 20:23Awel Katarina, ik ben duivenmelker; ik melk ze niet eigenhandig hé. Maar als je een duif nodig hebt, laat mij iets weten. Kan een verrijkende ervaring zijn, gezien je ook geen kleine lettertjes leest. PS Misschien een topic genereren: "hoe zeg ik een rekening op"? Wat denk je?
Happy new year Tineke.karine schreef: ↑30 december 2023, 20:30Pfffffffffff, vermoeidend.Sammy2 schreef: ↑30 december 2023, 20:23
Awel Katarina, ik ben duivenmelker; ik melk ze niet eigenhandig hé. Maar als je een duif nodig hebt, laat mij iets weten. Kan een verrijkende ervaring zijn, gezien je ook geen kleine lettertjes leest. PS Misschien een topic genereren: "hoe zeg ik een rekening op"? Wat denk je?
Je kan meerdere vision max rekeningen openen als er risico bestaat dat je boven het bedrag uitkomt kan je beter alles in 2 splitsen.Verder Denk ik ook dat de bank duidelijk is mbt tarief.En als je over het bedrag gaat zie je het tevens ook direct aan de rentes die vermeld worden onder de rekenning.(integenstelling met Ing die destijds hun negatieve rente wegmoffelde op het rekeningsuitrekssel onder een algemeene kost term).Het enige wat mss wat aan zen haar getrokken is dat het dergelijke sherpe val is v rente men zou er beter aan doen als je boven 200k gaat de rente aan te bieden v de vision + - een penalty %.Maar goed het gaat op het einde v de dag over een premium rekening (best presterende v de markt laatste keer dat ik nazicht gedaan heb)en daaraan mogen dan ook wat voorwaarden aan verbonden zijn wat mij betrefd.....Vind zowiezo getrouwheids premie boerenbedrog....maar het is nu 1x een formule waar men moet aan voldoen om te kunnen spreken v een geregelmenteerde rekenning.Floris01 schreef: ↑21 december 2023, 09:34 Pas op met deze bank!
Als je het maximum bedrag spaart op de Vision Max rekening loop je zonder het te weten, de beloofde rente mis.
De rente wordt uitgekeerd op dezelfde rekening en daardoor kom je natuurlijk boven het maximum bedrag uit.
Als je dit niet in de gaten hebt wordt dit een behoorlijke teleurstelling.
Je wordt van te voren niet op de hoogte gesteld en krijgt absoluut geen compassie van de klantenservice. Pas na een melding bij testaankoop hebben ze me voor de basisrente gecompenseerd.
Maak je iets meer over naar een andere rekening om voorlopig onder het plafond te blijven en van die problemen af te zijn, snij je, zoals dat bij mijn gebeurd is je behoorlijk in de vingers want ook de getrouwheidpremie ben je op dat moment kwijt. Natuurlijk ook nu geen compassie van de klantenservice en maar weer een melding gedaan via testaankoop. Triest allemaal.
Hello
Vandaag 02/01/2024 VM, kan ik mij niet aanloggen bij Santander Consumer Bank, zowel met de mobiele app als met de web-pc toepassing lukt het niet.
Nog anderen in dit geval?
Vandaag 02/01/2024 VM, kan ik mij niet aanloggen bij Santander Consumer Bank, zowel met de mobiele app als met de web-pc toepassing lukt het niet.
Nog anderen in dit geval?
Kan ook niet aanmelden met computer,krijg "niet beschikbaar door voortdurend onderhoud"
Maar niet volgens hun jaaroverzicht. Dat brengt de intresten van 1 Jan 2024 niet in rekening, of kwartaal 4 van 2023, wel kwartaal 4 van 2022...jeff schreef: ↑30 december 2023, 11:38 Door Santander werd de onderwerping van intresten op spaarrekening aan RV toegepast zoals voorgeschreven: 15% RV op het gedeelte aan intresten voor 2023 (som van getrouwheidspremies voor 1e, 2e, 3e en 4e kwartaal + basisintresten voor het jaar 2023) dat de fiscale vrijstelling overschrijdt.
Santander telt de intresten op meerdere spaarrekeningen bij hen hiervoor NIET samen.
Dus bvb. je hebt spaarrekening A bij Santander en de toegekende intresten hierop overschrijden de fiscale vrijstelling: inhouding van 15% RV op het gedeelte aan intresten dat de fiscale vrijstelling overschrijdt.
En je hebt ook nog een spaarrekening B bij Santander en hierop werden er voor 2023 ook nog 100 € intresten toegekend: wordt NIET opgeteld bij intresten op spaarrekening A om er ook 15% RV op in te houden, dus op deze 100 € houdt Santander geen RV in en je moet deze 100 € bijgevolg meetellen in het bedrag te vermelden op je belastingaangifte (aanslagjaar 2024 (inkomsten 2023).
Gezien de intresten vooral vanaf het tweede deel van vorig jaar naar omhoog geschoten zijn, wordt er geen RV afgetrokken waar dit normaal gezien wel zou kunnen zijn.
Nu maakt dit weinig uit maar stel een omgekeerde situatie: de rentes zakken plots hard en bijgevolg ook de intresten. Als dan januari 2024 in hun overzicht staat en RV wordt afgetrokken, dan klopt het plaatje in 2025 ook niet.
Ik heb er geen probleem mee dat banken RV inhouden na vrijstelling, maar dan moeten ze wel het fiscaal jaar respecteren. En dat wil zeggen wat op 1 januari wordt uitgekeerd aan intresten telt fiscaal mee bij het vorige jaar. In mijn overzicht is dat zo niet te zien.
Aanmelden lukt al de hele voormiddag niet ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier lukt het ook nog steeds niet...
Bij mij ook niet, knap waardeloos zonder bericht op de website. Wekt geen vertrouwen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier wel precies ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
nu lukt het bij mij ook
- EarthNvstr1
- VIP member