MeDirect is een totaal misleidende bank. Erg mee oppassen.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeDirect is een totaal misleidende bank. Erg mee oppassen.
Aha, interessant. Heb ik gemist.
Alé vooruit, nog wat minder intrest op het Belgisch spaargeld in de toekomst dus ...
O.a. max 4 ipv 6 verschillende gereglementeerde spaarrekeningen per bank(merk).
Dus extra bankmerk lanceren, dan gaat het van max 6 naar max 8.
De tweede alinea leest Sammy natuurlijk niet, want dan kan hij zijn spelletje niet blijven spelen. De waarheid is dat de titel van het topic woord voor woord klopt! Niet omwille van wat in de eerste post gezegd werd, maar dat doet er niet toe. Dat in de praktijk niet iedereen er last van heeft, doet er ook niks van af.Sammy2 schreef: ↑31 december 2023, 00:27Dus, de titel zou uitgesmeerd moeten worden over "vele" banken, en dus niet alleen over "MEDIRECT"? Doe dan ook een beetje "verontwaardigd" omtrent dit gegeven. Probeer eens een eigen mening te vormen. Dank u!DCM78 schreef: ↑31 december 2023, 00:21 Zoals gelezen en gezegd doet niet alleen ME Direct aan deze praktijken. Ik ervaar hetzelfde bij ING (ooit moest iedereen van het klassieke spaarboekje naar de internet spaarrekening als je nog intrest wou, nu is het zowaar het omgekeerde...), Argenta (ik heb nog een e-spaar met 0 euro), Fintro en BNP Paribas... Het is aan de klant om dat op te volgen.
Let wel vanaf nieuwjaar zullen ze toch moeten reduceren in aantal rekeningen want het is een van de punten waar Van Peteghem en co druk pribeert te leggen op de banksector.
Je titel zal wel juist zijn inzake intrestberekening als je van de ene naar andere rekening transacties deed, of als je geld hebt afgehaald, want een getrouwheidspremie berekenen lukt bij ME Direct niet. Zelf al ervaren en dus ook lessen uit getrokken om die bank zo weinig mogelijk nog te gebruiken. Maar ook daarover is reeds heel wat inkt op het forum gevloeid.
Best uw klacht eens doorsturen naar ombudsfin mr Bedet , dan kunnen die mensen ook eens glimlachen.
KT past hetzelfde truukje toe. Om de hogere rente te krijgen, moet je een nieuwe “High Fidelity” spaarrekening openen.zes schreef: ↑30 december 2023, 14:49 Geen klagen van Keytrade. Behalve de hoge getrouwheidsrekening en de Azur die al bestonden zijn er geen bijgekomen. Dus renteverhogingen op de bestaande. Wel teleurgesteld in KBC hun truukje door rente te laten stijgen op het eerder ter ziele gegane Start2Save..
https://www.keytradebank.be/en/support/ ... gs-account
Ah? Keytrade Bank limits the number of High Fidelity savings accounts to 1 per available current account.ldwjr schreef: ↑1 januari 2024, 07:30KT past hetzelfde truukje toe. Om de hogere rente te krijgen, moet je een nieuwe “High Fidelity” spaarrekening openen.zes schreef: ↑30 december 2023, 14:49 Geen klagen van Keytrade. Behalve de hoge getrouwheidsrekening en de Azur die al bestonden zijn er geen bijgekomen. Dus renteverhogingen op de bestaande. Wel teleurgesteld in KBC hun truukje door rente te laten stijgen op het eerder ter ziele gegane Start2Save..
https://www.keytradebank.be/en/support/ ... gs-account
Ging trouwens over Start2save 'spaarabonnement' waar de maandelijkse inleg beperkt wordt en het rendement dus ook ipv hun gewone spaarrekeningen op te trekken.
Buy bitcoin
Bij Argenta hetzelfde meegemaakt. Niet dat daar nog veel spaargeld staat. Alleen een potje voor als ik dringend extra geld nodig heb voor onvoorziene omstandigheden. Daarom dat ik ook beslist heb om het te laten staan, want het is uiteindelijk nog wel de rekening met de hoogste rente. In dit geval interesseert de getrouwheidspremie me niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het marcheert precies terug.
Maar zeg het aub niet verder zodat het systeem niet overbelast wordt.
(edit: in tegenstelling tot het topic, gaat het over Santander ... zonder deze edit zou deze post mogelijks misleidend zijn)
Maar zeg het aub niet verder zodat het systeem niet overbelast wordt.
(edit: in tegenstelling tot het topic, gaat het over Santander ... zonder deze edit zou deze post mogelijks misleidend zijn)
@ MadameMadame schreef: ↑31 december 2023, 13:48
Ja, iemand of een organisatie die zich niet kan verdedigen zwart maken is heden ten dage de manier.
Blijkbaar uit een heel lange winterslaap ontwaakt.
Wie is klant geworden bij Me = uzelf.
De media staan al jaren vol van rente verhogingen op spaarrekeningen.
Wiens schuld zou dat zijn die lange winterslaap, de bank of de klant.
En het volgende gaat zijn heb deze correspondentie niet ontvangen zeker.
Waarschijnlijk zult u bovenstaande niet graag lezen.
Zal wel schuld zijn van forum gebruikers die niet begrip vol zijn met uw jaar slapende rekeningen.
U hebt werkelijk niet goed gelezen. Dit heeft niets met winterslaap te maken. Bij u misschien wel?
Ik heb toegevoegd dat MeDirect gewoon gecommuniceerd heeft dat hun rentetarieven stijgen, doch niet dat niet al hun rekeningen stijgen. Das is toch puur boerenbedrog. Als de rentes stijgen mag je er toch vanuit gaan dat alle spaarrekeningen stijgen. of niet misschien?
En ja, dat is dus totaal misleidend van MEDirect om de oorspronkelijke spaarfformule niet te doen stijgen maar en stoemelings een paar nieuwe formules bij te creëren. De klant kan zoiets absoluut niet rieken.
Conclusie: u bent te kwader trouw en bent in de diepste winterslaap.
Dan heb je de communicatie van MeDirect zelf niet goed gelezen... Zie ook de post van luccc op pagina 3, ze vermelden duidelijk op welke spaarrekeningen de rente stijgt. Aangezien jouw type spaarrekening daar niet tussen staat, is het toch duidelijk dat de rente daarop niet stijgt?
De bank valt niets te verwijten , de klant wordt verondersteld om regelmatig zijn rekening te bekijken en kan de huidige rentes makkelijk raadplegen. Dat sommigen te gemakzuchtig zijn om dit te doen ligt niet aan de bank.
Bij Medirect kan je nog tenminste van in het begin online een nieuwe rekening opendoen. Bij BNP kon je een plus rekening in het begin enkel opendoen als je contact met hen opnam. Wat betekent in de praktijk: andere producten proberen aansmeren...
Ik heb dan liever de manier van werken van Medirect dan die van BNP. Voor mij was het wel duidelijk. Medirect stuurt telkens een mail wanneer de rentes veranderen. Indien je geen mail krijgt van een bepaald product, dan betekent dit dat er geen aanpassing gebeurt.
Ik heb dan liever de manier van werken van Medirect dan die van BNP. Voor mij was het wel duidelijk. Medirect stuurt telkens een mail wanneer de rentes veranderen. Indien je geen mail krijgt van een bepaald product, dan betekent dit dat er geen aanpassing gebeurt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, dat is puur marketing.
Inderdaad *niet*.
Je hebt wel een punt dat een bank het op een andere manier zou kunnen doen. Maar daarom is het nog niet zo natuurlijk.
Daar mag je je mening over hebben en die kennen we ondertussen.