Re: Visa en Mastercard
Visa en Mastercard
We gaan in januari samen wonen, en ben nu aan het zoeken waar ik best een gratis visa/mastercard neem.
Bij Deutsche bank is de mastercard het best: gratis en hoog rentende rekeningen.
Visa is echter nergens gratis?
Het zou slechts gaan om een 15-tal betalingen per jaar. Vooral online shops.
Wat zouden jullie hier kiezen?
Visa heeft wel regelmatig acties lopen met 5 euro bons, maar gebruik je die wel uiteindelijk?
Bij Deutsche bank is de mastercard het best: gratis en hoog rentende rekeningen.
Visa heeft wel regelmatig acties lopen met 5 euro bons, maar gebruik je die wel uiteindelijk?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
argenta is ook gratis (wel eenmalig een minimum van 2.500 euro hebben staan)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Visa kan je bij een paar banken gratis krijgen, je kan dit zien hier op spaargids bij de kredietkaartcalculator.
Die actie met 5 eurobons zoals jij ze noemt is de zogenaamde spaar en pluk actie. Voor mij is er geen enkel nut aan die actie verbonden. Er is vrijwel geen enkele winkel waar je die bons moet gebruiken waar ik ga shoppen.
Die actie met 5 eurobons zoals jij ze noemt is de zogenaamde spaar en pluk actie. Voor mij is er geen enkel nut aan die actie verbonden. Er is vrijwel geen enkele winkel waar je die bons moet gebruiken waar ik ga shoppen.
Trouwens, men gaat er blijkbaar van uit dat iedereen perfect weet wat een mastercard en visa is, want ik kan precies niet direct vinden hoe het eigelijk zit met te late terug betaling, over de limiet gaan,....
- Geen jaarlijkse kaartkosten Visa & je hoeft geen andere producten te nemen: Carrefour Visa Basic, Europabank, Citibank (gewoon of Neckermann) mits promo (*). Deze kaart kan je met een domiciliëring linken aan je eigen bankrekening.
- Geen jaarlijkse kaartkosten & Visa inbegrepen bij het gratis rekeningenpakket: ABK (mits loondomiciliatie), Record (mits loondomiciliatie).
( (*)zie deze figuur op hun website - deze link verwijs enkel naar een figuur, niet naar de aanvraagprocedure)
- Geen jaarlijkse kaartkosten & Visa inbegrepen bij het gratis rekeningenpakket: ABK (mits loondomiciliatie), Record (mits loondomiciliatie).
( (*)zie deze figuur op hun website - deze link verwijs enkel naar een figuur, niet naar de aanvraagprocedure)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 14 december 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
DB mastercard werkt prima bij mij.hansv schreef: Bij Deutsche bank is de mastercard het best: gratis en hoog rentende rekeningen.
Die 5€ bon kan je ook krijgen bij DB mastercard (inschrijven spaar&pluk).hansv schreef: Visa heeft wel regelmatig acties lopen met 5 euro bons, maar gebruik je die wel uiteindelijk?
Gentoo
Die spaar-en pluk actie (€5-cheque per aankoop van minstens €25) is niet zo'n succes. Die cheques kan je enkel gebruiken bij dure en elitaire handelszaken. Ik heb ze éénmaal kunnen gebruiken bij Pearl. Maar voor die prijs had ik ergens anders 2 brillen kunnen kopen. Je kan die cheques ook niet overdragen of verkopen aan anderen. Bij Lunch-Garden kan je ze ook gebruiken, maar dan moet je ook voor €25 consumeren. Smakelijk!
Bij Brantano kan men zijn cheques ook kwijtgeraken.
Dit is toch geen dure en elitaire winkel!
Dit is toch geen dure en elitaire winkel!
Bij de meeste kredietkaarten wordt er met domiciliëring gewerkt. Op het einde van de maand gaat het gespendeerde bedrag automatisch van je rekening af. Ik heb het nog nooit voorgehad maar ik denk niet dat je over de limiet kan gaan, je betaling zal volgens mij gewoon niet geaccepteerd worden als je aan je limiet zit.hansv schreef: Trouwens, men gaat er blijkbaar van uit dat iedereen perfect weet wat een mastercard en visa is, want ik kan precies niet direct vinden hoe het eigelijk zit met te late terug betaling, over de limiet gaan,....
Er zijn wel instellingen zoals bvb Citibank, Mediamarkt en Carrefour die kredietkaarten uitgeven waarbij je ervoor kan kiezen om in schijven terug te betalen. Vanzelfsprekend betaal je dan verschrikkelijk veel intrest en is dit af te raden.
@sisseSisse schreef: Die spaar-en pluk actie (€5-cheque per aankoop van minstens €25) is niet zo'n succes. Die cheques kan je enkel gebruiken bij dure en elitaire handelszaken. Ik heb ze éénmaal kunnen gebruiken bij Pearl. Maar voor die prijs had ik ergens anders 2 brillen kunnen kopen. Je kan die cheques ook niet overdragen of verkopen aan anderen. Bij Lunch-Garden kan je ze ook gebruiken, maar dan moet je ook voor €25 consumeren. Smakelijk!
heb je al eens de moeite gedaan hoeveel winkels er zijn waar je met die bons terecht kan,voor dat je zoiets schrijft,meer dan 70 winkels,zelfs inno doet er aan mee,
je moet wel 25 euro spenderen ja,ok
Laatst gewijzigd door Vike op 15 december 2009, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
United Brands, Colmar, Brantano, Pizza Hut, Lunch Garden, Inno, Mc Gregor, Paris Londres, pretparken,...
Wat een onbetaalbare elitaire shops om uw bons te verzilveren....
Niet overdrijven hé!
Mogelijkheden genoeg om uw bons te verzilveren!
Als je gewoon iedere tankbeurt met uw visa betaalt, zit je meteen boven 25 euro en recupereer je meteen 1 euro!
Die spaar en pluk actie heeft mij alvast al veel geld opgebracht!
Wat een onbetaalbare elitaire shops om uw bons te verzilveren....
Niet overdrijven hé!
Mogelijkheden genoeg om uw bons te verzilveren!
Als je gewoon iedere tankbeurt met uw visa betaalt, zit je meteen boven 25 euro en recupereer je meteen 1 euro!
Die spaar en pluk actie heeft mij alvast al veel geld opgebracht!
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Exact; Ik hebt het al wel meermaals voor gehad: je betaling wordt geweigerd en je moet voor een ander betaalmiddel kiezen dan (cash, debetkaart, andere kredietkaart,..)Wook schreef: Bij de meeste kredietkaarten wordt er met domiciliëring gewerkt. Op het einde van de maand gaat het gespendeerde bedrag automatisch van je rekening af. Ik heb het nog nooit voorgehad maar ik denk niet dat je over de limiet kan gaan, je betaling zal volgens mij gewoon niet geaccepteerd worden als je aan je limiet zit.
Enjoy the party, but dance near the door
Mastercard van Sunjets: 1e jaar gratis, daarna 19,95. Per euro die je betaalt met de kaart krijg je een spaarpunt, 2500 punten is een kortingsbon van 25 euro op hun reizen (vliegvakanties, citytrips, ...) Sommige mensen hebben hier misschien meer aan dan een de spaar- en plukactie.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
De spaar en pluk actie geldt toch ook voor Mastercard?pool schreef: Mastercard van Sunjets: 1e jaar gratis, daarna 19,95. Per euro die je betaalt met de kaart krijg je een spaarpunt, 2500 punten is een kortingsbon van 25 euro op hun reizen (vliegvakanties, citytrips, ...) Sommige mensen hebben hier misschien meer aan dan een de spaar- en plukactie.
Dus uw Sunjets Mastercard inschrijven voor de spaar en pluk en je geniet 2 X voordeel!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Oh ja, en zonder een kredietkaart moet je geen brandstof tanken, kleren kopen, eens een restaurantje doen, electronische produkten,...Sisse schreef: Ja, die pluk-en spaar aktie is fantastisch! Eindelijk doén ze nog eens iets voor de mensen. Je kan met die aktie slapend rijk worden! Dat ik dat niet eerder doorhad!
Betaal jij maar gerust verder cash of met uw bancontact! Daar ga je zeker rijk van worden!