Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ik ben zelfs een paar jaar vakbondsafgevaardigde geweest. Mijn ogen zijn snel open gegaan wanneer ik zag hoe het er aan toe ging. Ze zijn daar geen haar beter dan in de politiek. Ik heb dan ook snel mijn lidkaart ingeleverd en mijn ontslag als afgevaardigde gegeven. Ik zal mijn eigen boontjes wel doppen.Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 23:40Geloof wat je wil of niet wil. Interesseert me eerlijk geen barst. Ik sta er niet voor bekend te liegen ! Ik ben hier vaak te eerlijk trouwens.
Ik ben sinds gisteren bij de vakbond en had vandaag al mijn eerste "onderhoud" zoals ik al zei "toxisch leiderschap", ik had de vakbond nooit nodig en had nooit gedacht ooit lid te moeten worden van een vakbond.
Er bestaan goede bazen maar die staan niet "boven" hun personeel maar "tussen" hun personeel. Bazen die "boven" hun personeel staan hebben dit blijkbaar nodig om zichzelf meer te wanen dan een andere en die moeten dan niet verschieten dat hun personeel op een dag "foert" zeggen. Je oogst wat je zaait !
Overal waar "leidinggevenden" opduiken beginnen de problemen. En als er echt stront aan de knikker is zijn ze nergens te bespeuren, vallen ze ziek of zijn ze met een trosje hoogopgeleiden in een zakenjet gestapt.
Er zijn er een paar goeie maar in mijn 30 jaar dienst kan ik gerust zeggen dat de echt goeie heel dun gezaaid zijn.
Macht doet soms rare dingen met sommige mensen. Dat is met politici zo, in het bedrijfsleven maar ook met vakbonden.Trivium schreef: ↑22 december 2023, 07:59Ik ben zelfs een paar jaar vakbondsafgevaardigde geweest. Mijn ogen zijn snel open gegaan wanneer ik zag hoe het er aan toe ging. Ze zijn daar geen haar beter dan in de politiek. Ik heb dan ook snel mijn lidkaart ingeleverd en mijn ontslag als afgevaardigde gegeven. Ik zal mijn eigen boontjes wel doppen.Abatoetnie schreef: ↑21 december 2023, 23:40
Geloof wat je wil of niet wil. Interesseert me eerlijk geen barst. Ik sta er niet voor bekend te liegen ! Ik ben hier vaak te eerlijk trouwens.
Ik ben sinds gisteren bij de vakbond en had vandaag al mijn eerste "onderhoud" zoals ik al zei "toxisch leiderschap", ik had de vakbond nooit nodig en had nooit gedacht ooit lid te moeten worden van een vakbond.
Er bestaan goede bazen maar die staan niet "boven" hun personeel maar "tussen" hun personeel. Bazen die "boven" hun personeel staan hebben dit blijkbaar nodig om zichzelf meer te wanen dan een andere en die moeten dan niet verschieten dat hun personeel op een dag "foert" zeggen. Je oogst wat je zaait !
Overal waar "leidinggevenden" opduiken beginnen de problemen. En als er echt stront aan de knikker is zijn ze nergens te bespeuren, vallen ze ziek of zijn ze met een trosje hoogopgeleiden in een zakenjet gestapt.
Er zijn er een paar goeie maar in mijn 30 jaar dienst kan ik gerust zeggen dat de echt goeie heel dun gezaaid zijn.
Plots krijgen vakbondsafgevaardigden, die voordien vaak uitvoerend werk deden en geen macht hebben, bepaalde verantwoordelijkheden en macht, en weten ze niet zo goed hoe daar mee om te gaan.
Hetzelfde kan je zeggen van leidinggevenden in het bedrijfsleven.
Dat is ook mijn ervaring.Trivium schreef: ↑22 december 2023, 07:59
Al zou ik aan het eerste gedeelte toevoegen :
Als er echt stront aan de knikker is zijn ze zich in groep aan het kronkelen om alle leden van hetzelfde clubje uit de wind te zetten, met halve waarheden of complete leugens aan te tonen dat ze toch gelijk hebben (gehad) of met oncontroleerbare stellingen te laten doorschemeren dat ze waarschijnlijk toch gelijk hebben.
Een beetje zoals in de politiek of op het spaargids forum zeker ?
N-VA’er Sarah Smeyers zet deur voor regering met Vlaams Belang wagenwijd open: “Ik wil dat er naar de kiezer geluisterd wordt”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240103_97077605
Bart De Wever, voorzitter van N-VA, maakte zich al verschillende keren druk omdat de pers blijft vragen of zijn partij ooit met Vlaams Belang zou besturen. Het antwoord van verschillende N-VA-toppers was steeds een variatie op “neen, tenzij ze de partij opkuisen”. Maar blijkbaar zijn niet alle N-VA’ers die mening toegedaan.
In een interview met Vlaams Parlement TV ging Vlaams Parlementslid Sarah Smeyers (N-VA) de vraag niet uit de weg. Integendeel: ze gaf ongevraagd haar visie op samenwerking met Vlaams Belang. Dat is wel degelijk een optie voor Smeyers. Meer zelfs. Niet samenwerken met Vlaams Belang bestempelt ze als een“historische fout”.
“We moeten vaststellen dat we de democratie oneer aandoen. Door ook in Vlaanderen een fout te maken zullen we vroeg of laat een rekening betalen.” Ze heeft het dan over “de fout om Vlaams Belang systematisch uit te sluiten”. Smeyers “acht samenwerking met iedereen mogelijk”. “Waarom zouden wij de pretentie moeten hebben om te zeggen ‘met die wel en met die niet’? Ik zou graag hebben dat er naar de kiezer geluisterd wordt.”
Zou er dan toch nog enig gezond verstand aanwezig zijn bij sommige politiekers?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240103_97077605
Bart De Wever, voorzitter van N-VA, maakte zich al verschillende keren druk omdat de pers blijft vragen of zijn partij ooit met Vlaams Belang zou besturen. Het antwoord van verschillende N-VA-toppers was steeds een variatie op “neen, tenzij ze de partij opkuisen”. Maar blijkbaar zijn niet alle N-VA’ers die mening toegedaan.
In een interview met Vlaams Parlement TV ging Vlaams Parlementslid Sarah Smeyers (N-VA) de vraag niet uit de weg. Integendeel: ze gaf ongevraagd haar visie op samenwerking met Vlaams Belang. Dat is wel degelijk een optie voor Smeyers. Meer zelfs. Niet samenwerken met Vlaams Belang bestempelt ze als een“historische fout”.
“We moeten vaststellen dat we de democratie oneer aandoen. Door ook in Vlaanderen een fout te maken zullen we vroeg of laat een rekening betalen.” Ze heeft het dan over “de fout om Vlaams Belang systematisch uit te sluiten”. Smeyers “acht samenwerking met iedereen mogelijk”. “Waarom zouden wij de pretentie moeten hebben om te zeggen ‘met die wel en met die niet’? Ik zou graag hebben dat er naar de kiezer geluisterd wordt.”
Zou er dan toch nog enig gezond verstand aanwezig zijn bij sommige politiekers?
Gezond verstand ? Bij haar in elk geval niet. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Demir en Peumans bij N-va.
Waarom zouden wij de pretentie moeten hebben om te zeggen "met die wel en met die niet"?
Wat heeft NVA (en zij niet alleen) gedaan de afgelopen legislatuur?
Zich laten sponseren door de bouwliga, ons blaasjes wijsmaken, het oprichten van een politiestaat in wording...
'Het loket waar de Vlaamse premie voor de aankoop van een elektrische auto kan worden aangevraagd, zal in februari openen. Dat meldt het departement Mobiliteit en Openbare werken.
De Raad van State moet nog advies geven over de premie. De Vlaamse regering had een spoedadvies gevraagd, maar dat spoedadvies komt er niet. Het zal tot begin februari duren vooraleer er een advies is.'
Hahaha, de zoveelste grap. Ondertussen liggen er honderden, ondertekende, bestelbonnen te wachten op goedkeuring. Gaan de dealers en die kopers echt zolang wachten? Allemaal met een opschortende voorwaarde ... Kafka!
De Raad van State moet nog advies geven over de premie. De Vlaamse regering had een spoedadvies gevraagd, maar dat spoedadvies komt er niet. Het zal tot begin februari duren vooraleer er een advies is.'
Hahaha, de zoveelste grap. Ondertussen liggen er honderden, ondertekende, bestelbonnen te wachten op goedkeuring. Gaan de dealers en die kopers echt zolang wachten? Allemaal met een opschortende voorwaarde ... Kafka!
Nog eens een zoveelste premie voor mensen die er geen nodig hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat zijn vaak wel de mensen die het systeem recht houden en torenhoge belastingen betalen op hun noeste arbeid (hogere middenklasse)... De "onderkant' krijgt in België veel meer dan in buurlanden... De "hardwerkende" Vlaming mag ook eens een voordeeltje hebben
Sebastiaan1985 schreef: ↑5 januari 2024, 19:37Dat zijn vaak wel de mensen die het systeem recht houden en torenhoge belastingen betalen op hun noeste arbeid (hogere middenklasse)... De "onderkant' krijgt in België veel meer dan in buurlanden... De "hardwerkende" Vlaming mag ook eens een voordeeltje hebben
Iedereen die zich een EV kan permitteren zou dit uit zijn eigen portefeuille mogen bekostigen. Zij hebben "nul" steun nodig. Zijn meestal deze die via via belastingen 'optimaliseren". Wie strijkt trouwens deze steun op? Vergelijk eens met de "zonnepanelensaga"! Met steun: 20.000€ voor 5.0kw; tegenwoordig zonder steun: 7.000€ (ruim gerekend).
Ach mensen vergeet het toch. Als in België de regering zegt in 2050, dan weet je toch dat ze bedoelen "hopelijk in 2150".
Groen nog maar eens met de billen bloot.
En tegelijkertijd voeren ze campagne voor het VB.
Hoe achterlijk kun je zijn.
https://www.hln.be/binnenland/klacht-te ... ~ac829a05/
En tegelijkertijd voeren ze campagne voor het VB.
Hoe achterlijk kun je zijn.
https://www.hln.be/binnenland/klacht-te ... ~ac829a05/
Zot, zotter, zotst. Moet er nog zand zijn. Rijden regelrecht de dieperik in.
Inderdaad, NVA, de partij van de nieuwe armoede. We zijn niet een boetestaat in wording, we zijn het al.
https://www.hln.be/woon/door-de-strenge ... ~a3140b3f/
Sinds begin 2023 moet je in Vlaanderen een pas aangekocht huis of appartement met EPC-label E of F binnen de vijf jaar renoveren naar label D of beter. Maar wat als je daar niet tijdig in slaagt? Welke financiële gevolgen heeft dat? En biedt de overheid hulp om dat te voorkomen? Bouwsite Livios ging ten rade bij Lotte Ringoot, woordvoerder van VEKA, het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap.
Inderdaad, NVA, de partij van de nieuwe armoede. We zijn niet een boetestaat in wording, we zijn het al.
https://www.hln.be/woon/door-de-strenge ... ~a3140b3f/
Sinds begin 2023 moet je in Vlaanderen een pas aangekocht huis of appartement met EPC-label E of F binnen de vijf jaar renoveren naar label D of beter. Maar wat als je daar niet tijdig in slaagt? Welke financiële gevolgen heeft dat? En biedt de overheid hulp om dat te voorkomen? Bouwsite Livios ging ten rade bij Lotte Ringoot, woordvoerder van VEKA, het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap.