wie heeft de intresten al gestort ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: wie heeft de intresten al gestort ?
Van Bpost op dit moment nog geen interest ontvangen op het bedrag van mijn bankrekening en mijn Cocoon spaarrekening
Nog iemand in dit geval ?
Nog iemand in dit geval ?
Van Bpost stonden deze er al op van 30/12
Bij mij dus niet !!!
Is nu in orde.
"Velen" is relatief. Tot nu toe klanten van Aionbank. Of wordt er iets verzwegen?PaperbackWriter schreef: ↑4 januari 2024, 12:01 Het verwondert mij dat er velen nog op hun intresten zitten te wachten.
Is dat dan niet verplicht dat banken die uitkeren op de eerste (werk)dag van het jaar of vergis ik mij?
Hoe dan ook: zolang de valutadatum maar op 1 januari is!
Aion nog steeds niet betaald !! 6/1/2024
- > geen basis rente
- > geen getrouw rente
half juli bol ik het daar af, na vermoedelijk veel miserie voor correcte uitbetaling getrouw rente
(zoals vorig jaar 1n5 à 2 maand geduurd voor correctie werd doorgevoerd)
Deze bank zou best zijn banklicentie verliezen !
- > geen basis rente
- > geen getrouw rente
half juli bol ik het daar af, na vermoedelijk veel miserie voor correcte uitbetaling getrouw rente
Wel vreemd dat het daar zo verkeerd gelopen is. Toen ik er nog klant was (ik ben trouwens louter weggegaan omwille van de maandelijkse kosten), werd de rente telkens stipt uitbetaald.
Vraag mij eigenlijk ook wel af waarom de bank nog bestaat. Het is toch een soort zombiebedrijf: op papier bestaan ze nog, maar in de praktijk hebben ze het al volledig opgegeven. Ik denk niet dat ze nog nieuwe klanten aantrekken, bijvoorbeeld.
Vraag mij eigenlijk ook wel af waarom de bank nog bestaat. Het is toch een soort zombiebedrijf: op papier bestaan ze nog, maar in de praktijk hebben ze het al volledig opgegeven. Ik denk niet dat ze nog nieuwe klanten aantrekken, bijvoorbeeld.
Ik heb hetzelfde ondervonden bij de uitbetaling van de getrouwheidspremie in juli. Na lang aandringen en veel ergernis werd de premie ca. half juli gestort. Ik had ondertussen voor mezelf beslist om weg te gaan bij deze bank en de premie in opbouw tot december te laten schieten. Redelijk wat gedoe om rekening op te zeggen. Na afsluiten rekening geen eindafrekening basisrente ontvangen en opnieuw moeten mailen. Vertelden me doodleuk dat ik daar geen recht op had, wat uiteraard niet klopt. Na 'dreigen' met inschakelen ombudsman uiteindelijk toch ook basisrente ontvangen op externe rekening. Dit zaakje heeft me wat geld gekost (verlies GP in opbouw op aanzienlijke som), maar heb dat geld in de Van Petegem-staatsbon gestoken (en verlies wordt dus goedgemaakt) en ben gewoon opgelucht dat ik van die 'bank' verlost ben. Nochtans in de beginjaren geen klagen.finnim schreef: ↑6 januari 2024, 00:27 Aion nog steeds niet betaald !! 6/1/2024
- > geen basis rente
- > geen getrouw rente
En hun enige kantoor, de Aion flagship store aan de Guldenvlieslaan is ook al een hele tijd opgedoekt.pmu schreef: ↑6 januari 2024, 00:31 Wel vreemd dat het daar zo verkeerd gelopen is. Toen ik er nog klant was (ik ben trouwens louter weggegaan omwille van de maandelijkse kosten), werd de rente telkens stipt uitbetaald.
Aion is financieelrechtelijk een bank, maar een louter juridische karakterisering wekt een verkeerd beeld. Het is in de eerste plaats een fintech, het Poolse Vodeno, eigendom van Warburg Pincus, die white label solutions ("banking as a service") produceert en verkoopt aan anderen. Dat m.a.w. sjablonen maakt voor anderen om fintechs op te starten: het zgn. Vodeno-platform. MeDirect bv. is een voorbeeld van een bedrijf waaraan je heel duidelijk ziet dat het draait op een omgeving die ze kant-en-klaar van anderen gekocht hebben, zij het niet Vodeno.pmu schreef: ↑6 januari 2024, 00:31 Wel vreemd dat het daar zo verkeerd gelopen is. Toen ik er nog klant was (ik ben trouwens louter weggegaan omwille van de maandelijkse kosten), werd de rente telkens stipt uitbetaald.
Eigenlijk kan je dus zeggen dat Aion gewoon dient als demonstratie van de technische eigenschappen van het Vodeno-platform. Ze hebben uit luiheid of ongeduld België's mufste bank, Banca Monte Paschi Belgio, gekocht om meteen van start te kunnen gaan met bestaande vennootschapsrechtelijke en financieelrechtelijk infrastructuur. Dat betekent dus ook dat er binnen dat bedrijf niet noodzakelijk mensen zijn die weten hoe ze een bank moeten runnen, net zoals iemand die cake in de supermarkt koopt niet noodzakelijk weet hoe je cake maakt, en wat de kenmerken zijn van goede cake. En het is ook de reden waarom ze Bancontact en dus Payconiq niet ondersteunen: de Belgische bankklant is niet de klant die Vodeno uiteindelijk beoogt.
De reden waarom het zo fout loopt is waarschijnlijk dat ze niet enkel Bancontact en Payconiq negeren omdat de Belgische markt hen niet interesseert, maar ook de particulariteiten van het Belgische systeem aangaande de soorten spaarinterest en de berekening ervan. Maar als je een slechte retail banking-ervaring biedt, die zelfs als ze zou doen wat ze pretendeert te doen helemaal niet zo speciaal is op de Belgische markt, dan krijg je klanten die enkel bij je komen, en tot voor kort bleven, omwille van het enige goede dat je te bieden had: een ietwat hogere interest in tijden van extreem lage interest. En die zijn natuurlijk heel aandachtig om elke Euro waar ze recht op hebben te ontvangen.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 6 januari 2024, 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik kan me inbeelden dat naast kolossale onderliggende technische problemen Aion ook nog andere problemen heeft. Maar dat het opdoeken van fysieke locaties indicatief is voor problemen, is ook niet waar. Persoonlijk zou ik eerder twijfelen aan het gezond verstand van smartphone-only banken die kantoren openen i.p.v. degene die ze hebben te sluiten.coenen schreef: ↑6 januari 2024, 02:04En hun enige kantoor, de Aion flagship store aan de Guldenvlieslaan is ook al een hele tijd opgedoekt.pmu schreef: ↑6 januari 2024, 00:31 Wel vreemd dat het daar zo verkeerd gelopen is. Toen ik er nog klant was (ik ben trouwens louter weggegaan omwille van de maandelijkse kosten), werd de rente telkens stipt uitbetaald.
Heel verhelderend! Heb je ook een opinie over MeDirect? Ik weet echt niet of die onbekwaam of onbetrouwbaar zijn. Een van de twee zijn ze in elk geval.
Is het dan eerder een systeem waar ze zelf geen weg mee weten? Maar ze liegen ook wel wat. En ze maken naar het schijnt verlies. Ik kan ze toch niet echt vertrouwen dat ze het zelfs maar echt goed willen doen.
Een voorbeeld (dat ik kan afleiden uit de posts hier). Wie naar de ombudsdienst gaat, krijgt (uiteindelijk) een degelijke rechtzetting van de interest, die uiteraard te weinig werd uitbetaald. Wie niet naar de ombudsdienst gaat, krijgt een belachelijk lage "rechtzetting", die er geen is. Niet OK toch?
Is het dan eerder een systeem waar ze zelf geen weg mee weten? Maar ze liegen ook wel wat. En ze maken naar het schijnt verlies. Ik kan ze toch niet echt vertrouwen dat ze het zelfs maar echt goed willen doen.
Een voorbeeld (dat ik kan afleiden uit de posts hier). Wie naar de ombudsdienst gaat, krijgt (uiteindelijk) een degelijke rechtzetting van de interest, die uiteraard te weinig werd uitbetaald. Wie niet naar de ombudsdienst gaat, krijgt een belachelijk lage "rechtzetting", die er geen is. Niet OK toch?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie jaarverslag 2022: https://www.medirect.be/wp-content/uplo ... ersion.pdf
(vanaf pagina 10 staan wat interessante dingen om te lezen)
Vermoedelijk zullen ze 2023 winstgevend worden, nog even afwachten op jaarverslag of -rekening daarvoor.
Interessant om lezen. Medirect is inderdaad geen toonbeeld van een zorgvuldige bank. Die intresten worden inderdaad vaak fout berekend. Ik heb dat zelf ook ervaren. Het gaat iedere keer fout bij de getrouwheidspremie als er een beweging is op de spaarrekening.
Bij Aion ben ik zo snel mogelijk vertrokken. Na overname BMPB al. Gaf me een verschrikkelijk slecht gevoel. Hebben me wel correct uitbetaald maar het afsluiten was een hel. Heeft maanden aangesleept. Toen evenwel volop coronapademie. Het verwondert mij dat die bank nog bestaat. Medirect is toch nog van een ander niveau.
Bij Aion ben ik zo snel mogelijk vertrokken. Na overname BMPB al. Gaf me een verschrikkelijk slecht gevoel. Hebben me wel correct uitbetaald maar het afsluiten was een hel. Heeft maanden aangesleept. Toen evenwel volop coronapademie. Het verwondert mij dat die bank nog bestaat. Medirect is toch nog van een ander niveau.
Ik heb vorig jaar een keer een correctie van een intrestberekening gekregen bij MeDirect, zonder dat ik door had dat die eerder verkeerd was. Dat wijst op een probleem,maar dat ze dergelijke problemen detecteren en pro-actief oplossen maakt hen wat mij betreft al 100 x beter dan Aion Bank. Daarnaast is MeDirect ook een bedrijf dat een deftige bank wil zijn voor zijn klanten, zijn hun klanten m.a.w. geen figuranten in een demonstratieproject zoals bij Vodeno/Aion.
Dit is inderdaad mijn theory of the case. Ze (Vodeno) hebben een banktoepassing gemaakt die op basis van de regels omtrent spaarrekeningen van de meeste landen, in die landen correct zou werken. Maar niet in de Belgische context (Aion Bank) met zijn vrij unieke regels omtrent getrouwheidspremies, de uitbetaling en het behoud daarvan. En de toepassing is te rigide om zomaar ineens aan te passen. Het is mogelijk ook de moeite niet indien ze plannen hebben om de stekker uit Aion Bank te trekken. Ondertussen klaagt de klant bij de support monkeys die zelf ook niets van bankieren afweten, en sowieso niet meer dan een doorgeefluik kunnen zijn. Dus ze kuisen reactief de shit op naarmate klanten eisen waar ze recht op hebben, maar er is geen sterke incentive om het probleem ten gronde op te lossen.
Liegen is zelfs niet echt het woord denk ik. De support monkeys bullshitten er maar wat op los opdat ze zoveel mogelijk chats kunnen markeren als afgehandeld, het is nl. op basis daarvan dat ze betaald worden.
Bron?
Wat ze, Vodeno, goed willen doen, is hun Vodeno-platform vergunnen aan andere die daarmee zelf financiële producten (niet enkel banken) kunnen opzetten. En ze gokken er op dat ze dat goed kunnen doen zonder de problemen met Aion Bank op te lossen. Omdat die prospectieve klanten voor het Vodeno-platform, d.w.z. hun echte klanten, niet het Spaargids-forum gaan uitspitten om het fijne te weten over Aion Bank. Het is een strategie die kan werken voor hen.mver schreef: ↑6 januari 2024, 12:59 Ik kan ze toch niet echt vertrouwen dat ze het zelfs maar echt goed willen doen.