vrijstelling roerende voorheffing spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: vrijstelling roerende voorheffing spaarrekening
roerende voorheffing op woonkredieten , wat voor een bullshit is dat
derde wereldoorlog tussen de Roverheid en AXA
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/t ... 1704510040
U bent hier de big expert, zich weg steken achter andere posts.
Wat een ander moet doen, gesprek opnemen, klacht indienen, parlementaire vraag, wat houdt u tegen om zelf actie te ondernemen als de grote expert.
Kan heus wel mijn eigen boontjes doppen, geen wijsvingertje nodig van een ......
Ik ben niet gierig hoor, om mijn brief te laten invullen door een expert.
Dus gaat zijn probleem worden.
Maar wil wel weten dat hij zijn job waarvoor betaald naar behoren doet.
Ben niet goedgelovig hoor, maar wel kritisch.
Laatst gewijzigd door Madame op 6 januari 2024, 09:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Fiscale regels in Europa die verschillen van land tot land.paul schreef: ↑6 januari 2024, 08:07 roerende voorheffing op woonkredieten , wat voor een bullshit is dat
Basispremie en getrouwheidspremie vormen een geheel en maken samen deel uit van de intrest van een gereglementeerde spaarrekening.
De FOD voert natuurlijk maar uit, het zou goed zijn als er een regelgeving ontwikkeld wordt waarbij banken een jaaroverzicht per rekening moeten geven. Maar als we hier zien of horen hoe sommige banken (Medirect en Aion voorop) al niet in staat zijn om premies juist te berekenen of tijdig uit te betalen, dan zijn we nog veraf van duidelijkheid.
Misschien dat de wetgever op termijn toch de getrouwheidspremie beter zou afschaffen. Zie eerdere discussie. Maar als de FOD het al niet weet, zal er toch bij heel wat meer mensen onduidelijkheid of onwetendheid zijn over de regels betreffende de roerende voorheffing?
Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…
Cap register ?Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 20:26 Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…
Door veel meer geld aan controleurs uit te geven dan het opbrengt.Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 20:26 Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…
Geef je er een bijlage (bewijsstuk) bij ? Dat moet niet, maar ik doe dat bv wel bij het terugvorderen van de reeds ingehouden en vrijgestelde RV op (coöperatieve) aandelen en merk niet dat het veel trager gaat. Ik heb wel nog niet een hogere RV op gereglementeerde spaarrekening gehad. Voor elk dividend zit een uittreksel van de bank.Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 20:26 Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…
FOD kan uiteraard wel alle gereglementeerde rekeningen op naam controleren. Met bewijsstukken zou het toch niet veel trager mogen gaan?
Geen aanslagbiljet ontvangen, wil niet zeggen dat je geen aangifte hoeft te doen.Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 20:26 Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…
Ze krijgen van de banken het totaaloverzicht van alle intresten die je verworven hebt in dat fiscaal jaar. Ze hebben daar dus geen werk aan want dat wordt automatisch in het controlesysteem ingevoerd (net zoals je pensioensparen, woonlening, tak 21, giften, premies en wat weet ik nog meer)Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 20:26 Ik zat voor aanslagjaar 2022 voor de eerste keer nipt boven de vrijstelling 980 euro voor mijn ontvangen interesten op mijn Aion en Santander spaarrekeningen en heb dit dan ook correct aangegeven op mijn aangifte verleden jaar. In tegenstelling tot de voorbije jaren heb ik tot op heden nog altijd geen aanslagbiljet ontvangen. Zou dat met die interesten te maken hebben ? Ik vraag me trouwens af hoe ze dat (kunnen) controleren…