nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Door minder te werken betaal ik beduidend minder dan 53% belastingen en houd ik elke maand nog een mooi bedrag over.
Goed gezien van jou!
Echter slecht gezien van de overheid! ;-)
Werken loont niet in België.
Als je werkt, kun je het best al s flexiwerker doen.
De werkgever betaalt 25% over jouw loon. Oftewel slechts 20% over je brutoloon. Verder geen sociale bijdragen en je hoeft geen belastingaangifte te doen, ook al verdien je zo miljoenen.
Mooier kan niet, een flattax van 20% en geen belasting aangifte vereist!
Gewoon zien dat je onder de belastingsvrije som blijft , een kleine 11.000 euro , en je betaalt niets. Dit bedrag kan je aanvullen met opbrengsten uit beleggingen , interesten enz. Ik kom toe met jaarlijks 14.000 euro.
Proficiat Jullie bevestigen alleen maar dat het inderdaad de voltijds werkende alleenstaanden en tweeverdieners zijn die de zwaarste lasten dragen in dit land. Iemand moet toch de facturen betalen …
Uitzonderingen bevestigen enkel de regel maar zijn niet de regel Denk dat de meesten wel een veelvoud van dat nodig hebben op jaarbasis.
Dat heb ik ook eens nageteld, Brembos. Voor 2 personen zaten we in 2023 aan 33.000€. Geen bijzondere uitgaven gedaan .Wel bvb een nieuwe kettingzaag aangeschaft, maar de Siebener werd niet vervangen. Gewoon leven en alles netjes onderhouden.
Ik zat uiteindelijk aan € 13.871,41 uitgaven voor 2023. Ook geen uitgave gedaan voor een Siebener , wat dat ook moge zijn. Verder ook geen speciale uitgaves gedaan. Enkel een nieuwe jas in de solden gekocht , 128 euro , en een nieuwe 55’ tv in de koopjeshal van Aldi gekocht , 299 euro.
Nee, mijn uitgaven zijn helaas wat hoger, ongeveer x5.Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 19:04 Ik zat uiteindelijk aan € 13.871,41 uitgaven voor 2023. Ook geen uitgave gedaan voor een Siebener , wat dat ook moge zijn. Verder ook geen speciale uitgaves gedaan. Enkel een nieuwe jas in de solden gekocht , 128 euro , en een nieuwe 55’ tv in de koopjeshal van Aldi gekocht , 299 euro.
En geen nieuwe jas of tv gekocht.
Ah, een 55 inch TV! Je weet toch hoever je daar vanaf moet zitten om je ogen niet te overbelasten ? Is uw living daar wel groot genoeg voor, of heb je hem achter je bed hangen?
Bij die afmeting van TV krijg ik spontaan een bepaald beeld voor mijn ogen: rommelige tuin, vieze glasgordijnen, garage vol rommel, vuile auto voor de deur, ... Slecht kantje, etiketten plakken.
Bij die afmeting van TV krijg ik spontaan een bepaald beeld voor mijn ogen: rommelige tuin, vieze glasgordijnen, garage vol rommel, vuile auto voor de deur, ... Slecht kantje, etiketten plakken.
https://mmmarlies.wordpress.com/
Deze dame is een inspiratiebron voor mij en motiveert me om dit jaar verder te consuminderen. Doel is om onder de 13.000 euro te blijven dit jaar.
Deze dame is een inspiratiebron voor mij en motiveert me om dit jaar verder te consuminderen. Doel is om onder de 13.000 euro te blijven dit jaar.
Ergens heeft deze dame wel gelijk.
Maar niets is wel rigoureus. Afijn het kan inderdaad een voorbeeld zijn, al ben ik bang dat weinig haar zullen volgen zolang ze niet gedwongen worden.
En Brembos wens ik veel succes. Dat hij zijn doel dit jaar maar mag bereiken. (alleen die 55" tv begrijp ik niet).
Maar niets is wel rigoureus. Afijn het kan inderdaad een voorbeeld zijn, al ben ik bang dat weinig haar zullen volgen zolang ze niet gedwongen worden.
En Brembos wens ik veel succes. Dat hij zijn doel dit jaar maar mag bereiken. (alleen die 55" tv begrijp ik niet).