De bemoeizucht van onze politiekers
Re: De bemoeizucht van onze politiekers
Ik vind persoonlijk dat mensen mogen denken wat ze willen. Als ze mogen denken dat de aarde plat is, hoe ga je ze dan verbieden te denken dat de Holocaust nooit gebeurd is? Wat lost dat op? Maar met zo'n ideeën moet ik al hard oppassen hoe ik het formuleer om zelf geen ban aan mijn been te krijgen hier . (Ik dek mij in : ik ben zelf geen ontkenner!)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jawadde, zo'n liberaal gedachtegoed
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je kan ze misschien in heropvoedingskampen steken om ze op andere gedachten te brengen, er zijn wel wat linkse regimes die daar ervaring in hebben Alleen al het feit dat je het over denken hebt en niet over het uiten van een mening (bv publiek ontkennen van de holocaust) Vrijheid van meningsuiting in vraag stellen is al extreem genoeg, vrijheid van denken...
Wat is dat voor een woord "vrijheid"? Wat betekent het eigenlijk? Is dat soms net zo'n woord uit de vorige eeuw als "democratie" en "privacy"?vortex schreef: ↑7 januari 2024, 11:26Je kan ze misschien in heropvoedingskampen steken om ze op andere gedachten te brengen, er zijn wel wat linkse regimes die daar ervaring in hebben Alleen al het feit dat je het over denken hebt en niet over het uiten van een mening (bv publiek ontkennen van de holocaust) Vrijheid van meningsuiting in vraag stellen is al extreem genoeg, vrijheid van denken...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Van Peteghem had wel een heel mooi evenwichtig voorstel voor belastinghervorming, waarbij er heel goed geluisterd werd naar deskundigen ter zake.
Maar in dit apenland had het voorstel nooit een schijn van een kans.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Maar dat "publiek ontkennen" geldt dan blijkbaar ook al voor besloten WhatsApp groepen, waarvan ik niet begrijp waarom ze dat als "publiek" catalogeren. Slippery slope. Het mogen denken maar het niet mogen zeggen, wat is dat nu? Hoe lang voor het volstaat dat je dat thuis op een feestje zegt en iemand het opneemt op de gsm en jou laat veroordelen??vortex schreef: ↑7 januari 2024, 11:26Je kan ze misschien in heropvoedingskampen steken om ze op andere gedachten te brengen, er zijn wel wat linkse regimes die daar ervaring in hebben Alleen al het feit dat je het over denken hebt en niet over het uiten van een mening (bv publiek ontkennen van de holocaust) Vrijheid van meningsuiting in vraag stellen is al extreem genoeg, vrijheid van denken...
En ik wil niemand op andere gedachten brengen. Andere mensen moeten maar denken wat ze willen. Dat ga je gelijk hoe toch hebben.
Is er hier recent nog geband ? Niets gemerkt.
Als je ziet hoe makkelijk en vanzelfsprekend dat allemaal wordt gegeven tegenwoordig.
Gelukkig dat ze hier nog perfect neutraal zijn en absoluut niemand bevoordelen of benadelen.
Wat ben je met mooie en evenwichtige ideeën als je ze niet ten uitvoering kan brengen?Charlesvdw schreef: ↑7 januari 2024, 12:17 Van Peteghem had wel een heel mooi evenwichtig voorstel voor belastinghervorming, waarbij er heel goed geluisterd werd naar deskundigen ter zake.
Misschien een wijze les voor CD&V en andere Vlaamse partijen: veranker dit de volgende keer in het regeerakkoord, niet met vage bewoordingen maar met concrete en bindende afspraken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hopla: onze azijnpissende geldverbrandende heer professor heeft hier ook zijn plaatsje verdiend:
“Alcoholwaarschuwingen op elke parasol?”: sector uit ongenoegen over nieuw ontwerp rond alcoholreclame
“Alcoholwaarschuwingen op elke parasol?”: sector uit ongenoegen over nieuw ontwerp rond alcoholreclame
Ik zou het beperken tot 4 waarschuwingen. Voor de rest toch weer een geniale inval van de heer minister professor.
Idd een geniale inval Brembos:de staatsschuld daalt gelijk met 30%, de bedrijven hier gaan terug meer investeren en het ambtenarenapparaat wordt in 1 klap gehalveerd. ( Einde sarcasme-modus)
Typisch voor de politiek. Aan de ene kant geld verdienen aan accijnzen en btw op alcohol en aan de andere kant waarschuwingen verspreiden. Hoe hypocriet kun je zijn.