Obligatie 3 jr
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie 3 jr
was inderdaad in USD :-(
Dan begrijp ik echt niet waarom je de valuta terug omgezet hebt.
2. Terug hogere inflatie
De spectaculaire daling van de energieprijzen na de eerdere opstoot, vertaalde zich het voorbije jaar in een snelle terugval van de inflatiecijfers, tot zelfs negatieve cijfers in oktober. Maar ondertussen zijn de grondstoffenmarkten (inclusief de energiemarkten) terug gestabiliseerd waardoor de impact op de inflatiecijfers van daaruit achter de rug ligt. De komende maanden zal de inflatie vrij snel terugkeren naar de onderliggende trend, die nog altijd rond 4 à 5% ligt. Op basis van de huidige vooruitzichten (en dus zonder nieuwe verrassingen op de energiemarkten) zal de inflatie voor het grootste deel van 2024 rond 4% blijven hangen.
Bron: MSN
De auteur Bart Van Craeynest is hoofdeconoom bij Voka en auteur van het boek België kan beter
De spectaculaire daling van de energieprijzen na de eerdere opstoot, vertaalde zich het voorbije jaar in een snelle terugval van de inflatiecijfers, tot zelfs negatieve cijfers in oktober. Maar ondertussen zijn de grondstoffenmarkten (inclusief de energiemarkten) terug gestabiliseerd waardoor de impact op de inflatiecijfers van daaruit achter de rug ligt. De komende maanden zal de inflatie vrij snel terugkeren naar de onderliggende trend, die nog altijd rond 4 à 5% ligt. Op basis van de huidige vooruitzichten (en dus zonder nieuwe verrassingen op de energiemarkten) zal de inflatie voor het grootste deel van 2024 rond 4% blijven hangen.
Bron: MSN
De auteur Bart Van Craeynest is hoofdeconoom bij Voka en auteur van het boek België kan beter
Iemand ervaring met obligaties bij De Giro ?
Ik kocht in september en verkocht twee weken geleden een pakketje Roemeense staatsobligaties (XS1768067297).
Het valt me nu op dat De Giro geen rekening houdt met verlopen rente (niet betaald bij aankoop, niks ontvangen bij verkoop).
Bij eerdere aankopen op Bolero heb ik wel telkens verlopen rente moeten betalen als de obligatie met een coupon noteert.
Wat mis ik in dit verhaal ?
Ik kocht in september en verkocht twee weken geleden een pakketje Roemeense staatsobligaties (XS1768067297).
Het valt me nu op dat De Giro geen rekening houdt met verlopen rente (niet betaald bij aankoop, niks ontvangen bij verkoop).
Bij eerdere aankopen op Bolero heb ik wel telkens verlopen rente moeten betalen als de obligatie met een coupon noteert.
Lees dit: https://www.reddit.com/r/eupersonalfina ... t/isy4y0a/
UPDATE: Yes, as many of you said the coupon fee was charged the next day. This way the earnings are 0% at the end. At least it was a cheap lesson that I learned about bonds and the fact that this place is full of way smarter people than me regarding stocks!
BigEarth4212
•1 yr. ago•Edited 1 yr. ago
Kijk dan maar eens goed in je account statement.
Daar staat waarschijnlijk de meegekochte rente tussen.
Have a good look in your account statement.
Probably in between is accrued interest charged.
In principle it is just stupid that the order screen of degiro does not show the accrued interest
Xetoros
OP
•
1 yr. ago
I just did and bought it at 101.83%. It even shows on the unrealized P/L that I earn 5.44%!:
takenusernametryanot
•
1 yr. ago
report back when it settles
Xetoros
OP
•
1 yr. ago
It is settled now, and Degiro put my account at minus somehow. At the end, it is 0% gain, thanks to the low transaction fees. But at least I learned a lesson!:)
Ik heb alleen maar ervaring met 0% obligaties bij hen en dat gaat prima.Betlehem schreef: ↑7 januari 2024, 08:38 Iemand ervaring met obligaties bij De Giro ?
Je kunt n.m.m. het best even de helpdesk van de giro bellen over die rente.
Ik heb alleen maar ervaring met 0% obligaties bij hen en dat gaat prima.Betlehem schreef: ↑7 januari 2024, 08:38 Iemand ervaring met obligaties bij De Giro ?
Je kunt n.m.m. het best even de helpdesk van de giro bellen over die rente.
Gevonden !
De verlopen rente wordt idd apart afgerekend op je rekeningoverzicht, zowel in aankoop als verkoop.
Bedankt
De verlopen rente wordt idd apart afgerekend op je rekeningoverzicht, zowel in aankoop als verkoop.
Bedankt
De verlopen rente van een obligatie wordt niet uitbetaald bij verkoop. Dit is inbegrepen in de verkoopprijs omdat de cp er nog aanhangt. Op ex-cp dag trekt de koper de volledige rente , ook de verlopen rente want deze zit vervat in de coupon.
Ik vind het een slechte.Rockaway schreef: ↑19 oktober 2022, 09:34 Belfius obligatie: 3 jaar 2,75%brut/ jr
1,92 % net.
Wat vinden jullie hiervan?
Volgens mij, zelf als de spaarrekeningen stijgen op relatief korte termijn, zeker een opportuniteit.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... 6338542770
Credit Agricole 1.15% 07 May 2029,. EUR AAA
FR0013413341
koers 87,05
netto 3,231%
FR0013413341
koers 87,05
netto 3,231%
Belfius is sowieso slecht met zijn obligaties en fondsen.JOKER247 schreef: ↑7 januari 2024, 15:48Ik vind het een slechte.Rockaway schreef: ↑19 oktober 2022, 09:34 Belfius obligatie: 3 jaar 2,75%brut/ jr
1,92 % net.
Wat vinden jullie hiervan?
Volgens mij, zelf als de spaarrekeningen stijgen op relatief korte termijn, zeker een opportuniteit.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... 6338542770
Ik lees intussen A+.
Fitch Ratings affirmed the "A+" LT Int. Scale (foreign curr.) credit rating of Credit Agricole SA on January 10, 2024. The outlook is stable.