Beginnende belegger ETF
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Beginnende belegger ETF
Het bedrag na de afhouding van de bronbelasting, dus in principe bij Degiro het bedrag dat op je rekening verschijnt, ja.
Ok, thx....EarthNvstr1 schreef: ↑6 januari 2024, 15:28 Het bedrag na de afhouding van de bronbelasting, dus in principe bij Degiro het bedrag dat op je rekening verschijnt, ja.
Dan ga ik nu onmiddellijk starten met de procedure om een rekening te openen bij Degiro. Die kosten van Bolero à 6% zijn te gortig....
Ik aanvaard het risico dus maar aan de andere kant zijn er toch enorm veel klanten bij Degiro en niet al die mensen zijn toch stommekloten. Ik ga er wel geen fortuin zetten.
Het is mijn madam die graag Microsoft wil. Ik moet dan nog bekijken of ik ze op NY in USD of op XETRA in EUR koop. Ik neig naar XETRA want die wisselkoerskosten vind ik ook maar niks...
Met een goedkoop breed gedivercifieerd indexfonds bezit je ongeveer 4% Microsoft. Is dat niet voldoende voor je madam?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laat haar dan maar vooraf tekenen dat zij verantwoordelijk is als het fout zou gaan met Microsoft
Ze zal rap van gedacht veranderen, denk
Ze zal rap van gedacht veranderen, denk
Jammer,ik heb i shares Dow Jones sustainable,Euronext Amsterdam,accumulerend(fiscaal vriendelijk)
Wel 0,60 beheerskosten(vrij veel voor ETF)en zit in kernselectie degiro-flatex. Een kleine 11% van tracker is Microsoft....
Voila, k'ben lid van Degiro, dat is rap gegaan...EarthNvstr1 schreef: ↑6 januari 2024, 15:28Het bedrag na de afhouding van de bronbelasting, dus in principe bij Degiro het bedrag dat op je rekening verschijnt, ja.
Dus om zeker te zijn, voor ik een stommiteit doe en die belastingbrief toch moet invullen, geldt deze vrijstelling van 800 EUR enkel voor aandelen ook voor Microsoft dus?
Als ik goed lees geldt dit niet voor distribuerende ETFs, maar goed ik koop sowieso accumulating ETFs.
Microsoft bvb geeft dividenden à 0,8% per jaar, dus dat betekent dat ik al voor 100.000 EUR moet kopen om aan die 800 EUR te komen, da's toch al iets hé...
Tot je gepakt wordt.....ik leef inzekerheid dat ik veilig ben. Ja ik betaal meer...het zei zo....maar ze kunnen mij niet pakken.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 januari 2024, 16:18Ik betaal 0% bronbelastingen, geen meerwaardebelasting en bijna geen RV, en het weinige dat ik betaal, doe ik bewust bij zeer interessante obligaties. Soms op termijnrekening als ik geld wil parkeren.
Jij kiest heel bewust voor beleggingen die zwaar belast worden. Je mag dat doen, maar dan moet je niet klagen.
Ik klaag ook niet. Zolang er veel mensen zijn als jij gaan ze de belastingen niet veranderen en betalen mensen als ik:
- 0% meerwaardebelasting
- enkel een ietsiepietsie beetje RV als ik een obligatie koop met een coupon van 0,2% en een nettorendement van 3% à 5%
Ik leef in een belastingparadijs voor spaarders en beleggers. Jij in de hel. Toch zijn we in hetzelfde land belastingplichtig
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Verbannen Gebruiker
Bassie schreef: ↑7 januari 2024, 20:36Tot je gepakt wordt.....ik leef inzekerheid dat ik veilig ben. Ja ik betaal meer...het zei zo....maar ze kunnen mij niet pakken.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 januari 2024, 16:18 Zolang er veel mensen zijn als jij gaan ze de belastingen niet veranderen en betalen mensen als ik:
- 0% meerwaardebelasting
- enkel een ietsiepietsie beetje RV als ik een obligatie koop met een coupon van 0,2% en een nettorendement van 3% à 5%
Ik leef in een belastingparadijs voor spaarders en beleggers. Jij in de hel. Toch zijn we in hetzelfde land belastingplichtig
Pakken
Ik doe hetzelfde als jij. Ik ontduik niets, alles is officieel, alles is perfect in orde, alles is volgens de regels. Er is zelfs niets in de grijze zone. Er is geen enkele discussie mogelijk.
Hoog tijd dat je een en ander leert over belastingparadijs Belgie voor spaarders en beleggers.
Hij doet helemaal niks verkeerd, en hij betaalt even veel als jij...
Het niet betalen van de bronbelasting, is (voor zover het al mogelijk is) duidelijke belastingfraude, en van het type waarvoor je geen boetes krijgt, maar gevangenisstraffen.
Bovendien impliceert het ook dat het bedrijf dat het dividend betaalt mee in je complot moet zitten.
Gelukkig voor hem betaalt hij wel degelijk bronbelasting, maar is deze verborgen in zijn rendement, waardoor hij het niet helemaal doorhad.
Dus niemand hoeft zich slecht te voelen
Het gaat hier niet over bronbelastingen, maar belastingen op meerwaarden (van aandelen/obligaties). Die worden in België niet belast. Kiezen voor obligaties die geen coupon uitkeren, is een perfect legale vorm van fiscale optimalisatie.Aerolla schreef: ↑7 januari 2024, 22:35Hij doet helemaal niks verkeerd, en hij betaalt even veel als jij...
Het niet betalen van de bronbelasting, is (voor zover het al mogelijk is) duidelijke belastingfraude, en van het type waarvoor je geen boetes krijgt, maar gevangenisstraffen.
Bovendien impliceert het ook dat het bedrijf dat het dividend betaalt mee in je complot moet zitten.
Gelukkig voor hem betaalt hij wel degelijk bronbelasting, maar is deze verborgen in zijn rendement, waardoor hij het niet helemaal doorhad.
Precies.pmu schreef: ↑7 januari 2024, 22:58Het gaat hier niet over bronbelastingen, maar belastingen op meerwaarden (van aandelen/obligaties). Die worden in België niet belast. Kiezen voor obligaties die geen coupon uitkeren, is een perfect legale vorm van fiscale optimalisatie.Aerolla schreef: ↑7 januari 2024, 22:35
Hij doet helemaal niks verkeerd, en hij betaalt even veel als jij...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik mij wel afvraag is, wie die idioten zijn die de oorspronkelijke obligaties boven pari aangekocht hebben met nulcoupon (dus absoluut negatief rendement); om ze daarna onder pari op de secundaire markt te gooien, met kosten?
Dus nog eens 2x verlies er bovenop...
Daar moet ge toch echt ne gedrogeerde Elon Musk in het kwadraat voor zijn
Ik hou het op Albert Einstein, zeker weten. Die sliep overdag bijna evenveel als ik (daytime naps), dan kan je 's nachts helder denken
-
- Verbannen Gebruiker
Iedereen die onderstaande dingen heeft, heeft ze gekocht (zonder te weten):spaarfreakje schreef: ↑8 januari 2024, 02:36 Wat ik mij wel afvraag is, wie die idioten zijn die de oorspronkelijke obligaties boven pari aangekocht hebben met nulcoupon (dus absoluut negatief rendement); om ze daarna onder pari op de secundaire markt te gooien, met kosten?
- obligatie ETFs
- obligatie fondsen
- gemengde ETFs
- gemengde fondsen
- private banking fondsen
En de fondsen rekenen elk jaar tot zowat 2% kosten aan, ook op die 0% obligaties die ze boven pari gekocht hebben, en tot vervaldag bijhouden. De klant is na 10 jaar 20% van zijn geld kwijt, aan kosten, voor obligaties die in 10 jaar niets zullen opgebracht hebben.
Bijvoorbeeld dit fonds:
iShares € Govt Bond 7-10yr UCITS ETF EUR (Dist)
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0p00008699
De 10 grootste posities maken iets meer dan 50% uit. De helft daarvan zijn 0% bonds van Frankrijk en Duitsland.
Nog 0% papier genoeg voor op te kopen dan....huisjetuintjefiets schreef: ↑8 januari 2024, 08:06Iedereen die onderstaande dingen heeft, heeft ze gekocht (zonder te weten):spaarfreakje schreef: ↑8 januari 2024, 02:36 Wat ik mij wel afvraag is, wie die idioten zijn die de oorspronkelijke obligaties boven pari aangekocht hebben met nulcoupon (dus absoluut negatief rendement); om ze daarna onder pari op de secundaire markt te gooien, met kosten?
- obligatie ETFs
- obligatie fondsen
- gemengde ETFs
- gemengde fondsen
- private banking fondsen
En de fondsen rekenen elk jaar tot zowat 2% kosten aan, ook op die 0% obligaties die ze boven pari gekocht hebben, en tot vervaldag bijhouden. De klant is na 10 jaar 20% van zijn geld kwijt, aan kosten, voor obligaties die in 10 jaar niets zullen opgebracht hebben.
Bijvoorbeeld dit fonds:
iShares € Govt Bond 7-10yr UCITS ETF EUR (Dist)
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0p00008699
De 10 grootste posities maken iets meer dan 50% uit. De helft daarvan zijn 0% bonds van Frankrijk en Duitsland.