KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
klopt, maar met de basic rekening moet je alles online doen om af te drukken :-)
Onzin. Van waar haal je die geruchten? Ik kon met mijn basisrekening net zoals vroeger mijn uittreksel printen. Een basisrekening is ook voor mensen zonder printer of internet.
Als je de gratis rekening van KBC wil gebruiken of hebt kan je niet aan de KBC automaat gaan printen en dat is geen onzin.
zou toch maar eens alle info doornemen in verband met de rekeningen.Geertje schreef:klopt, maar met de basic rekening moet je alles online doen om af te drukken :-)
het is ofwel thuis via online of aan de printer in het banklokaal.
Estate Guru believer.
Ik heb mijn 2 compactrekeningen omgezet naar 2 basisrekeningen, omdat die rekeningen toch niet echt gebruikt worden.
Eén bevat een erfenis en de ander is mijn rekening van toen ik nog een kleuter was.
Via de online banking aanvraag tot switch gedaan, 2 dagen later brief in de bus, ondertekend en teruggestuurd, en 2 dagen nadien bevestiging van de switch in mijn mailbox.
Nette procedure. Alleen moet ik de recup van mijn bijdragen terugkrijgen. Even afwachten tot begin augustus en zien of 't er dan al opstaat.
Eén bevat een erfenis en de ander is mijn rekening van toen ik nog een kleuter was.
Via de online banking aanvraag tot switch gedaan, 2 dagen later brief in de bus, ondertekend en teruggestuurd, en 2 dagen nadien bevestiging van de switch in mijn mailbox.
Nette procedure. Alleen moet ik de recup van mijn bijdragen terugkrijgen. Even afwachten tot begin augustus en zien of 't er dan al opstaat.
Ben benieuwd waar ze het verlies van inkomsten door die omzettingen naar de basisrekeningen zullen recupereren.
Ik gok op een vermindering van het aantal werknemers per kantoor. Of sluiten van kleinere kantoren.
Even een kickje naar boven.
Momenteel heb ik ook nog een Plusrekening met VISA kaart. Als ik de verschillen bekijk, maak ik nergens gebruik van de "voordelen" van de plusrekening. Behalve dan de VISA kaart. Maar 36€/jaar voor een VISA kaart vond ik dan ook wat veel.
Sinds enkele jaren had ik ook een Keytrade rekening, op dewelke ik nu ook een gratis VISA kaart genomen heb.
Voor zover ik kan zien, heb ik dus de KBC plusrekening niet meer nodig en zou ik die willen overzetten naar de basis rekening.
(Ik kan ze niet volledig sluiten, wegens hyp. krediet)
Zijn er mensen die het afgelopen jaar ook de overstap gemaakt hebben van plusrekening naar basisrekening?
Zijn er nog problemen opgedoken hierbij? Nog verborgen adders ontdekt van zaken die niet meer lukte of...?
Momenteel heb ik ook nog een Plusrekening met VISA kaart. Als ik de verschillen bekijk, maak ik nergens gebruik van de "voordelen" van de plusrekening. Behalve dan de VISA kaart. Maar 36€/jaar voor een VISA kaart vond ik dan ook wat veel.
Sinds enkele jaren had ik ook een Keytrade rekening, op dewelke ik nu ook een gratis VISA kaart genomen heb.
Voor zover ik kan zien, heb ik dus de KBC plusrekening niet meer nodig en zou ik die willen overzetten naar de basis rekening.
(Ik kan ze niet volledig sluiten, wegens hyp. krediet)
Zijn er mensen die het afgelopen jaar ook de overstap gemaakt hebben van plusrekening naar basisrekening?
Zijn er nog problemen opgedoken hierbij? Nog verborgen adders ontdekt van zaken die niet meer lukte of...?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had de omzetting op het einde van de maand aangevraagd. Nu had ik in dezelfde maand, maar voor de omzetting, geld afgehaald in een Belfius kantoor. DIt werd me in eerste instantie ook aangerekend, maar is later teruggestort.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Ik ben vorig jaar omgeschakeld, m'n kredietkaart was toen reeds opgezegd. Nooit problemen gehad. Ik betaal nu €0,50 per maand voor de tweede debetkaart (is een gemeenschappelijke rekening).anonymous schreef:Zijn er mensen die het afgelopen jaar ook de overstap gemaakt hebben van plusrekening naar basisrekening?
Ook bij ons alleen nog voor hyp. krediet en loondomiciliëring, de dagelijkse uitgaven gaan via Keytrade.
KBC maakt de gratis basisrekening betalend. Vanaf juli kost ze 2 euro per maand.
Aiaiai... Dat is een gevaarlijk precedent. Nu maar eens zien wat de rest gaat doen.
Ik heb daar wel spaargeld staan maar daar een betalende rekening aanhouden : dat zijn ze me niet waard.
Dan zou ik eigenlijk er alles weg moeten halen.
Edit : effe rekenen. Als ik de start2save die nu 2.55 procent geeft zou opdoeken ... En ik maak de redenering waar ik dat geld naartoe zou transfereren.. Dan doe ik al winst door de prijs voor die zichtrekening te betalen. Damn. Dat wordt een doordenkertje.
ALS ik er weg ga is het wel om nooit meer terug te keren.
Ik heb daar wel spaargeld staan maar daar een betalende rekening aanhouden : dat zijn ze me niet waard.
Dan zou ik eigenlijk er alles weg moeten halen.
Edit : effe rekenen. Als ik de start2save die nu 2.55 procent geeft zou opdoeken ... En ik maak de redenering waar ik dat geld naartoe zou transfereren.. Dan doe ik al winst door de prijs voor die zichtrekening te betalen. Damn. Dat wordt een doordenkertje.
ALS ik er weg ga is het wel om nooit meer terug te keren.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 januari 2024, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb er nog een lening lopen, dus moet daar loon laten storten... Kan dus niet weg ![☹️](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/2639.svg)
Tot begin 2023 had ik bij kbc ook een gratis zichtrekening en 2 spaarrekeningen.
Vermits zij halsstarrig vasthielden aan de lage rente voor spaarders heb ik toen alles opgezegd. Nog steeds geen spijt van deze beslissing... En nu zeker niet!!!
Vermits zij halsstarrig vasthielden aan de lage rente voor spaarders heb ik toen alles opgezegd. Nog steeds geen spijt van deze beslissing... En nu zeker niet!!!
Ziezo. Mail gestuurd dat ik de bankrelatie wil stopzetten.
Vanaf morgen is Argenta mijn hoofdbank. De kans bestaat natuurlijk dat ook Argenta zal volgen.
Vanaf morgen is Argenta mijn hoofdbank. De kans bestaat natuurlijk dat ook Argenta zal volgen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."