Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hoe waar, hoe waar. +1JOKER247 schreef: ↑8 januari 2024, 15:02 Nee, met electrische auto's hogere belasting (altijd de oplossing voor de politici) etc. komen we er niet.
Eerst maar eens een flinke belasting op kinderen krijgen wereldwijd, geen chartervluchten, weggooi artikelen uit China en India meer, minder luxe, goed openbaar vervoer etc. Dan komen we pas "on speaking terms".
Maar ja de politieke partij die dat in zijn programma zet krijgt geen stemmetjes meer.
Dus blijven we maar voortmodderen en betalen we alleen meer belasting.
Kortom niet kleine details aanpakken, maar eerst de hoofdoorzaken.
Nu niet van je stoel vallen door de 2 volgende woorden die je zal lezen:vortex schreef: ↑8 januari 2024, 12:12Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Zelfs al stopt morgen de fossiele CO2 uitstoot, dan nog blijft het klimaat verder opwarmen. De uitstoot zal morgen niet stoppen en tegen 2050 ook niet, al wat afgebouwd wordt wordt teniet gedaan door welvaartstoename, smelten permafrost en verdwijnen van bossen, enz... Stop met de hysterie en het naïef geloof dat het nog te redden is, stilaan tijd voor realisme en adaptatie zou ik zeggen.
Toekomstige generaties
En voor je cynische opmerkingen gaat bedenken wil ik ook nog even vermelden dat iedereen die nu leeft een toekomstige generatie is, ontstaan uit mensen die vroeger leefden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, maak daar maar 2022 van. Zelfs hier al verschenen in oktober 2022. (samen met kleefteef)
In 2022 werd trouwens klimaatklever echt verkozen tot woord van het jaar.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nope, komt niet in aanmerking als “woord van het jaar” want het zijn 2 woordenWoz schreef: ↑8 januari 2024, 20:10Nu niet van je stoel vallen door de 2 volgende woorden die je zal lezen:vortex schreef: ↑8 januari 2024, 12:12
Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Zelfs al stopt morgen de fossiele CO2 uitstoot, dan nog blijft het klimaat verder opwarmen. De uitstoot zal morgen niet stoppen en tegen 2050 ook niet, al wat afgebouwd wordt wordt teniet gedaan door welvaartstoename, smelten permafrost en verdwijnen van bossen, enz... Stop met de hysterie en het naïef geloof dat het nog te redden is, stilaan tijd voor realisme en adaptatie zou ik zeggen.
Toekomstige generaties
Ongelofelijk, de VRT geeft die "dichter" vanop dat feest nog eens een forum in de afspraak, aandacht is net wat ze wou...
Zo'n mensen moet je gewoon geen platform geven
En dat net vandaag, op de (vermoedelijke) 40ste verjaardag van Kim Jong Un, ze hadden toch beter hem genomen, het was er de gelegenheid voor...
(en daar zou echt wel volk naar gekeken hebben)
Zo'n mensen moet je gewoon geen platform geven
En dat net vandaag, op de (vermoedelijke) 40ste verjaardag van Kim Jong Un, ze hadden toch beter hem genomen, het was er de gelegenheid voor...
(en daar zou echt wel volk naar gekeken hebben)
Ah haha, dat wist ik niet.CarpeNoctem schreef: ↑8 januari 2024, 20:18Euh, maak daar maar 2022 van. Zelfs hier al verschenen in oktober 2022. (samen met kleefteef)
In 2022 werd trouwens klimaatklever echt verkozen tot woord van het jaar.
Ik heb geen twijfel over de cijfers van het IPCC, ga jij gerust je gang...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wel die toekomstige generaties gaan zich eens goed mogen bezinnen of ze zelf nog voor toekomstige generaties gaan zorgen. Niet enkel voor het klimaat, ook omwille van de vernietigende impact die onze soort heeft op alle ander leven op aarde. Als wij zo blijven voort doen, en dat is zo goed als onvermijdelijk, gaat het geen vier generaties meer duren eer we met veel te veel in een woestijn met uitgeputte resources zitten. Zolang dat besef er niet is, gaan we zandzakjes (zonnepanelen en windmolens) leggen tegen een onvermijdelijke zondvloed. Denk daar maar eens over na, klimaat opwarming is een probleem waaraan onze soort zich kan aan aanpassen, het feit dat we alle resources op een tiental generaties aan het opgebruiken zijn is een veel groter probleem wat de leefbaarheid van toekomstige generaties zeer zal verslechteren.Woz schreef: ↑8 januari 2024, 20:10Nu niet van je stoel vallen door de 2 volgende woorden die je zal lezen:vortex schreef: ↑8 januari 2024, 12:12
Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Toekomstige generaties
Wat me zo opvalt dat we hier heiliger dan de paus willen zijn.
De halve wereld staat in brand, Israël, Oekraine, Taiwan, Oost-Afrika, Zuid-oost-Azië, Korea en dan vergeet ik er nog + dan her en der de echte bosbranden.
Dan vraag ik me eigenlijk af met wat zijn we bezig? Onszelf ooglappen aan het aannaaien?
Zolang die wereldbranden niet stoppen zijn het al druppels op een gloeiend hete plaat wat ze ons hier voorhouden.
De halve wereld staat in brand, Israël, Oekraine, Taiwan, Oost-Afrika, Zuid-oost-Azië, Korea en dan vergeet ik er nog + dan her en der de echte bosbranden.
Dan vraag ik me eigenlijk af met wat zijn we bezig? Onszelf ooglappen aan het aannaaien?
Zolang die wereldbranden niet stoppen zijn het al druppels op een gloeiend hete plaat wat ze ons hier voorhouden.
Is dat een probleem dan?
Ik bedoel, wees eens eerlijk, gedurende duizenden jaren zijn wij al oorlogen aan het uitvechten, permanent.
De wereldkaart van 2000 jaar geleden zag er niet zo uit als die van nu, zelfs die van 200 jaar geleden niet.
Oorlogen horen bij de wereld en het leven, het is geen nieuwigheid ofzo...
En daar zullen we binnen 500 jaar nog altijd mee bezig zijn.
Ik bedoel, wees eens eerlijk, gedurende duizenden jaren zijn wij al oorlogen aan het uitvechten, permanent.
De wereldkaart van 2000 jaar geleden zag er niet zo uit als die van nu, zelfs die van 200 jaar geleden niet.
Oorlogen horen bij de wereld en het leven, het is geen nieuwigheid ofzo...
En daar zullen we binnen 500 jaar nog altijd mee bezig zijn.
Hoe meer en hoe groter de oorlogen, liefst met miljarden slachtoffers, hoe beter voor het milieu ( op langere termijn). Op korte termijn zijn oorlogen vervuilend en verslinden ze massa's energie en grondstoffen.
Wat een afstotelijk cynisme..
Wat is er mis met streven naar zoeken naar oplossingen om te proberen zaken te verbeteren?
Wat is er mis met streven naar zoeken naar oplossingen om te proberen zaken te verbeteren?