KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Of ze verliezen veel klanten op die manier en ze gaan terug naar 0.
Die beweging hebben ze al eens gemaakt bij KBC..
Hier ook geen zin om te betalen en wil vertrekken.
Maar ik heb er mijn staatsbon staan, pensioensparen en LTS. Kan je dit allemaal laten overdragen?
Maar ik heb er mijn staatsbon staan, pensioensparen en LTS. Kan je dit allemaal laten overdragen?
Maar als je X% korting krijgt op je lening om je loon op een KBC-rekening te storten, vermoed ik wel dat je dat voordeel kwijtspeelt?
Ik zou ook weg willen omwille van deze wijziging, maar ik zit precies nogal locked-in door mijn hypotheeklening...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Valt nog mee qua kost. Bij BNP nu vanaf januari 5,5 Euro. Is serieus gestegen doorheen de jaren.
Ook bij DB is het veel duurder... 5,7 denk ik, maar daar moet ik momenteel niet betalen aangezien ik er meer dan 50k heb staan.
Ook bij DB is het veel duurder... 5,7 denk ik, maar daar moet ik momenteel niet betalen aangezien ik er meer dan 50k heb staan.
Ik zit in dezelfde situatie: lening lopende voor nog een kleine 24 jaar aan 2.3%, indien we één van de drie voorwaarden niet meer respecteren (loondomiciliëring, SSV, woningpolis) gaan we onomkeerbaar naar 2.65% voor de rest van de lening, m.a.w. 65 euro/maand erbij, dus we gaan zeker blijven al kost het 2 euro/maand ... Ik veronderstel dat er hier toch geen weg rond is? Spijtig maar dit risico hadden we ingecalculeerd vanaf het begin (de verzekeringspremies liggen immers ook niet vast voor altijd) in de zin dat als men het te bont maakt het competitief wordt om te herfinancieren bij een andere bank ... of gewoon de 65 euro/maand extra te betalen aan extra interest.
Bij BNP heb je ook hello pack of hello bank. Dat is gratis.Orakel van Brakel schreef: ↑8 januari 2024, 19:10 Valt nog mee qua kost. Bij BNP nu vanaf januari 5,5 Euro. Is serieus gestegen doorheen de jaren.
Bnp heeft nog een ander pack dat goedkoper is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/08 ... trekening/
Laatst 9€ mogen ophoesten om een debetkaart te vervangen bij een basisrek. Beetje overdreven.
Laatst 9€ mogen ophoesten om een debetkaart te vervangen bij een basisrek. Beetje overdreven.
Buy bitcoin
Als er leningen lopen met voorwaarden dan liggen de kaarten idd anders. Alhoewel een bank kan u buitensmijten maar de hypotheek laten doorlopen, dan zou het omgekeerde in principe ook moeten kunnen. Banken, België, principes, ... jullie snappen het wel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat was voor mij ook de reden waarom ik een gratis KBC zichtrekening wou nemen.
Niet omdat ik geen GSM bereik heb, maar gewoon als backup authenticatie mogelijkheid voor Bolero.
Als dat niet meer kan, dan verliest Bolero als broker hierdoor voor mij ook punten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En dat zouden ze hier dan ook wel eens mogen duidelijk vermelden: https://www.kbc.be/particulieren/nl/bet ... ingen.html
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dank.Natal schreef: ↑8 januari 2024, 19:59 VRT News:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/08 ... trekening/
Voor mij *niet* nodig in het gratis basis pakket:Steeds meer extra diensten en functies
De bank-verzekeraar wijst erop dat het aanbod van de gratis rekening de voorbije jaren stelselmatig werd uitgebreid (met bijvoorbeeld debetkaart, kredietkaart, een aantal gratis geldopnemingen ...), en dat de klanten steeds meer extra diensten en functies wensen te gebruiken.
KBC wil naar eigen zeggen aan die vraag tegemoetkomen, maar "om de uitgebreide dienstverlening op hetzelfde hoge niveau te kunnen blijven waarborgen en nieuwe toepassingen te ontwikkelen die de klant geld en tijd besparen, past KBC het rekeningaanbod aan", luidt het in een persbericht.
- kredietkaart
- geldopnemingen
- andere "extra diensten en functies" zoals "betalende optie goal alert" ... dat specifiek is voor mij zelfs een reden om op een ander te gaan
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 januari 2024, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
en dat de klanten steeds meer extra diensten en functies wensen te gebruiken.
Voor mij hoeft dat niet al die prullen die de essentie van een bank voorbijschieten. En nu ik er 2 euro per maand voor moet betalen, ik ga me eens bezinnen.
Weet er iemand hoe je eigenlijk van die Kate in de KBC-app vanaf kan geraken, het ergert me mateloos. Ik heb het Kate zelf al eens gevraagd, maar kreeg geen zinnig antwoord. Ze begon over Kate coins ...
Voor mij hoeft dat niet al die prullen die de essentie van een bank voorbijschieten. En nu ik er 2 euro per maand voor moet betalen, ik ga me eens bezinnen.
Weet er iemand hoe je eigenlijk van die Kate in de KBC-app vanaf kan geraken, het ergert me mateloos. Ik heb het Kate zelf al eens gevraagd, maar kreeg geen zinnig antwoord. Ze begon over Kate coins ...
Ik vind het ook een verkeerde zaak, en van een digitaal geavanceerde bank als KBC had ik eigenlijk eerder verwacht dat ze het gratis aanbod gingen ontdoen van enkele onnodige kostenposten (zoals geldopnemingen).
Alleen kan dit helaas niet in België, want er is een akkoord gesloten rond het feit dat alle banken 24 gratis geldopnemingen per jaar moeten aanbieden. Allicht is dat een van de voornaamste redenen waarom we nu allemaal moeten betalen, ook wanneer we geen geldafhalingen doen. https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... maten.html
Alleen kan dit helaas niet in België, want er is een akkoord gesloten rond het feit dat alle banken 24 gratis geldopnemingen per jaar moeten aanbieden. Allicht is dat een van de voornaamste redenen waarom we nu allemaal moeten betalen, ook wanneer we geen geldafhalingen doen. https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... maten.html