KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Wat voor soort beleggingen doe je? Aandelen, obligaties, ETF's, of........
Maar als je een plusrekening hebt betaal je MEER dan 2 euro. Ze bedoelen dat je in dat geval niet NOG EENS 2 euro moet bijbetalen. Het zou er nog maar aan ontbreken...haelewyn schreef: ↑9 januari 2024, 11:31 Er is een uitzondering voor wat betreft de tarifering naar 2 euro per maand :
"""""Heb je als rekeninghouder van een KBC-Plusrekening daarnaast ook een KBC-Basisrekening? Dan blijft die KBC-Basisrekening gratis, ook na 30 juni 2024. Opgelet: de rekeninghouders van de KBC-Plusrekening en de KBC-Basisrekening moeten exact dezelfde zijn."""""
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wel...pmu schreef: ↑8 januari 2024, 21:00 Op zich is het aanbod van KBC voor €2 per maand ook niet zo slecht. Vlotte app waarin alle functionaliteiten vervat zitten, gratis instantoverschrijvingen, gratis kredietkaart met hoge limiet (€5000). Objectief gezien misschien niet de moeite om te veranderen. Maar ja, het is hier natuurlijk Spaargids...
1. Het BEGINT bij 2 euro. Maar volgend jaar is het 2,5 EUR. Het jaar daarop 3,5 EUR etc. Dit alles voor een bank met volstrekt geautomatiseerde dienstverlening die reeds geld veel verdient aan mijn spaartegoeden.
2. Argenta heeft ook een app, gratis kredietkaart, instant overschrijvingen,...
3. Ik ben ook klant bij Keytrade en Argenta. Stel je voor dat die ook 2 EUR zouden aanrekenen. Het gaat dan niet meer om 2 eur per maand maar om 6 euro per maand.
4. En het gaat zelfs niet alleen over banken. Stel je voor dat elke maatschappij je plots zomaar 2 eur per maand meer vraagt: de watermaatschappij, je mobiele telefoonoperator, je verzekeringskantoor, je vaste schoenwinkel, de school van je kinderen, etc. Je moet ergens de lijn trekken. Banken moeten net zoals alle andere commerciële bedrijven kennismaken met het idee van prijselasticiteit.
Inderdaad. Kate coins, en de mogelijkheid je foto op je bankkaart te zetten. WTF. Weg ermee.
En ik zie net dat ze binnenkort ook de kredietkaarten omzetten naar hun eigen merk.
Nu 7,25€ voor plusrekening + mastercard gold. (Deze heb ik vooral voor de annulatie verzekering)
Na omzetting kredietkaart
3,25€ voor de zichtrekening
10€ voor de reis annulatieverzekering
1,5€ voor de shoppingverzekering.
En gezamenlijke rekening met partner zal waarschijnlijk ook nog aangerekend worden. Want we hebben beiden een eigen plus-rekening. waarop de rekeninghouders dus niet exact gelijk zullen zijn.
Dat is meer dan een verdubbeling van de prijs...
Tijd om uit te kijken naar iets anders vrees ik. Ik zie dat argenta de mastercard gold heeft voor 5,35€ inclusief zichtrekening.
Nu 7,25€ voor plusrekening + mastercard gold. (Deze heb ik vooral voor de annulatie verzekering)
Na omzetting kredietkaart
3,25€ voor de zichtrekening
10€ voor de reis annulatieverzekering
1,5€ voor de shoppingverzekering.
En gezamenlijke rekening met partner zal waarschijnlijk ook nog aangerekend worden. Want we hebben beiden een eigen plus-rekening. waarop de rekeninghouders dus niet exact gelijk zullen zijn.
Dat is meer dan een verdubbeling van de prijs...
Tijd om uit te kijken naar iets anders vrees ik. Ik zie dat argenta de mastercard gold heeft voor 5,35€ inclusief zichtrekening.
Ik en mijn partner hebben bij KBC samen 5 van die Basis-rekeningen:
Dit alles had enkel maar als doel om de verweving persoonlijke - gezamenlijke gelden te vermijden.
120EUR/jaar is nu vlug uitgespaard door bij Keytrade wat extra rekeningen aan te maken en alles bij KBC op te zeggen. Onze spaarrekeningen waren door de lage intrest bij KBC al een hele tijd terug leeggemaakt.
- elk 1 om loon en terugbetalingen te ontvangen
- elk 1 om persoonlijke giften te ontvangen
- nog 1 gezamenlijke van toen onze hypothecaire nog bij KBC zat
Dit alles had enkel maar als doel om de verweving persoonlijke - gezamenlijke gelden te vermijden.
120EUR/jaar is nu vlug uitgespaard door bij Keytrade wat extra rekeningen aan te maken en alles bij KBC op te zeggen. Onze spaarrekeningen waren door de lage intrest bij KBC al een hele tijd terug leeggemaakt.
Vanaf juli wordt de zichtrekening bij de KBC dan opgezegd. Enkel nog een spaarboekje dat niet wordt gebruikt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Hier ook de aankondiging gezien, doch in de KBC app niets van te merken. Je zou bijna denken dat ze "verplicht" zijn hun klanten toch ook in te lichten? Waarschijnlijk wachten ze daar nog wat mee, zodat er minder kans is dat die eieren voor hun geld kiezen en hun rekening of bankrelatie gewoon stopzetten.
Dat is alvast wel wat ik van plan ben. Heb daar nog een basisrekening, een Pricos SRI (waarin niets meer bijgestort wordt), een klein beleggingsplan waar de afrondingen in belegd worden, drie verzekeringen (auto en moto en gezinspolis).
Tijd om eens te gaan kijken wat er elders kan. Ook al blijkt na controle dat die 2€ nog niet zo'n slechte deal is, het feit dat ik alles eens onder de loep neem, zal waarschijnlijk al opleveren.
PS: Destijds een verplichte betalende rekening genomen bij VDK voor een hypothecair krediet en die zijn intussen van 1,5 naar 3.5 euro maandelijks gegaan en daar is de service gewoon hetzelfde gebleven...
Dat is alvast wel wat ik van plan ben. Heb daar nog een basisrekening, een Pricos SRI (waarin niets meer bijgestort wordt), een klein beleggingsplan waar de afrondingen in belegd worden, drie verzekeringen (auto en moto en gezinspolis).
Tijd om eens te gaan kijken wat er elders kan. Ook al blijkt na controle dat die 2€ nog niet zo'n slechte deal is, het feit dat ik alles eens onder de loep neem, zal waarschijnlijk al opleveren.
PS: Destijds een verplichte betalende rekening genomen bij VDK voor een hypothecair krediet en die zijn intussen van 1,5 naar 3.5 euro maandelijks gegaan en daar is de service gewoon hetzelfde gebleven...
- Vincent2018
- Full Member
ING is een aanrader .... je hebt ING+ deals en al vele keren 8 tot 11% korting gehad op grote aankopen bij Amazon.be, 28% korting bij Delhaize in de winkel of online.... bankkosten verdien je zo terug ( ook bij Vandeborre, Krefel, ICI Paris, Zooplus ... en tientallen anderen ) Deal activeren, betalen via de link of kaart en wat later op de rekening... https://www.ing.be/en/individuals/daily ... plus-deals
https://www.ing.com/Newsroom/News/Belgi ... -offer.htm
https://www.ing.com/Newsroom/News/Belgi ... -offer.htm
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Ga onze rekening daar ook dichtdoen en stap naar Argenta. Vraag is natuurlijk voor hoelang die gratis blijven. En seffens ook nog betalen voor Bolero? Haal ineens alles weg. Kbc zijn gangsters.
Waarom ook he?
0,1% minder intrest geven ligt niemand wakker van en kan je ook gebruiken als maandelijkse vergoeding. Maar 2€ gaan aanrekenen maak je niemand gelukkig mee.
Hadden ze dit gedaan in periode van lage intrest leek mij dit logischer..
Mag ik ervan uitgaan dat men Bolero kan gebruiken zonder de KBC zichtrekeningen?
Ik begrijp de reactie, ik sluit ze ook en ik vind het ook niet fijn, alleen hebben we nog veel grotere boeven onder de banken. ING biedt ook geen enkel gratis alternatief, BNP via Hellobank wel maar als klant bij dochteronderneming Fintro weigeren die een koppeling te maken naar Hellobank. Dus klanten van BNP hebben meer rechten dan die van Fintro.
Ik heb die KBC zichtrekening enkel nodig voor mijn Cera aandelen. Ik ga met de bank moeten gaan praten of dat dividend naar andere financiële instelling kan. Ik weet dat je niet verplicht was als cera-aandeelhouder een kbc-rekening te hebben maar het werd me als meest handige voorgesteld bij de opening in het kantoor.
Wat met andere banken met fysieke kantoren: Europabank, Argenta, Beobank. Gaan die ook volgen. Veel gratis zichtrekeningen blijven niet meer over.
KBC, ING en Deutsche Bank hebben wel een gratis effectenrekening.