omnium experten
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: omnium experten
Als ik een ongeval in fout tegenkom en ik heb een omnium plus .Ga mijn bonus malus dan naar boven en hoeveel ga hij dan naar boven ik stond op bonus malus 0 .
grts
grts
Als ik een ongeval in fout tegenkom en ik heb een omnium plus .Ga mijn bonus malus dan naar boven en hoeveel ga hij dan naar boven ik stond op bonus malus 0 .
grts
grts
In omnium word je jaarpremie dan met 10% verhoogd bij Ethias. Dit staat zo in hun algemene voorwaarden. Indien je ook nog schade hebt veroorzaakt in BA, kan er daar ook nog een impact zijn.
Hangt af van je verzekering. Bij sommige maatschappijen krijg je na een aantal jaren schadevrij gereden te hebben een joker. Als je dan een schadegeval in fout hebt, wordt deze joker ingezet waardoor er geen verhoging van je bonus malus (en premie) plaatsvindt. Onder andere AG, ARAS en Yuzzu hebben zo'n systeem van jokers. Van andere maatschappijen weet ik het niet.
In geval van een joker kan je deze inderdaad inzetten.xvsteep schreef: ↑9 januari 2024, 15:53Hangt af van je verzekering. Bij sommige maatschappijen krijg je na een aantal jaren schadevrij gereden te hebben een joker. Als je dan een schadegeval in fout hebt, wordt deze joker ingezet waardoor er geen verhoging van je bonus malus (en premie) plaatsvindt. Onder andere AG, ARAS en Yuzzu hebben zo'n systeem van jokers. Van andere maatschappijen weet ik het niet.
Anderzijds betekent een verlaging van BM-graad niet persée een verlaging van de "eindpremie" zoals een leek die aanschouwd.
Als jaarlijkse index > verlaging BM = nog steeds een nominale verhoging.
Bv: je rijdt 1 jaar schadevrij, en gaat van BM 6 naar BM 5, dan zakt je "risicopremie van 66 naar 63%, maar bij 5% index, ga je nog steeds meer betalen.