De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag part 2
Het was al eerder duidelijk dat jij veel dingen niet begrijpt. Dat mag van mij, maar het is geen goed idee om dat keer op keer te willen bewijzen.
Wat je hier niet begrepen hebt: wie tijdens het jaar aankopen en verkopen doet, heeft een andere XIRR dan iemand anders.
En toch is het allebei YTD.
Weet jij eigenlijk wel iets over het berekenen van rendementen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Doe toch eens normaal man.
Ik heb het niet over de XIRR...huisjetuintjefiets schreef: ↑10 januari 2024, 13:05
Het was al eerder duidelijk dat jij veel dingen niet begrijpt. Dat mag van mij, maar het is geen goed idee om dat keer op keer te willen bewijzen.
Wat je hier niet begrepen hebt: wie tijdens het jaar aankopen en verkopen doet, heeft een andere XIRR dan iemand anders.
En toch is het allebei YTD.
Weet jij eigenlijk wel iets over het berekenen van rendementen?
Over het andere getalletje, want daar waren we toch over bezig?
1/ Wat zouden deze twee links moeten bewijzen? De tweede link wijst al helemaal niet naar IWDA!Aerolla schreef: ↑10 januari 2024, 13:00 wat-is-uw-ytd-t22712-2235.html#p602135
wat-is-uw-ytd-t22712-2250.html#p602189
En google/yahoo finance kwam op 18,55% ofzo
En dat allemaal op quasi dezelfde dag, dus sta mij toe het niet te begrijpen.
Ik snap kleine afwijkingen, maar dit jaar zijn de afwijkingen toch wel erg groot.
2/ Wat betekent quasi?
3/ De discussie gaat over de ATH en jij begint hier over de resultaten van 2023?
4/ het lijkt dat je appelen en peren probeert te vergelijken en dan nog van onbetrouwbare bronnen (een internetforum van amateurs?)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
1) de eerste ook niet, maar naar het schijnt volgt IWDA een index (van horen zeggen, ik heb zelf geen research gedaan, omdat ze me zeiden dat je dat niet moest doen als je IWDA koopt)B7H4long schreef: ↑10 januari 2024, 13:20
1/ Wat zouden deze twee links moeten bewijzen? De tweede link wijst al helemaal niet naar IWDA!
2/ Wat betekent quasi?
3/ De discussie gaat over de ATH en jij begint hier over de resultaten van 2023?
4/ het lijkt dat je appelen en peren probeert te vergelijken en dan nog van onbetrouwbare bronnen (een internetforum van amateurs?)
2) https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... enis/quasi Geen dank.
3) Nee, ATH waren we al voorbij, je moet volgen he
4) Fair point. Ik twijfel ook soms aan de betrouwbaarheid van die B7H4Long. maar ik vind gpv1 wel zeer betrouwbaar, maar dat is een persoonlijke mening. Maar om maar te zeggen: het is blijkbaar niet zo gemakkelijk. (los van hun betrouwbaarheid)
1) Dus je vergelijkt appelen en peren.Aerolla schreef: ↑10 januari 2024, 13:251) de eerste ook niet, maar naar het schijnt volgt IWDA een index (van horen zeggen, ik heb zelf geen research gedaan, omdat ze me zeiden dat je dat niet moest doen als je IWDA koopt)B7H4long schreef: ↑10 januari 2024, 13:20
1/ Wat zouden deze twee links moeten bewijzen? De tweede link wijst al helemaal niet naar IWDA!
2/ Wat betekent quasi?
2) https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... enis/quasi Geen dank.
3) Nee, ATH waren we al voorbij, je moet volgen he
4) Fair point. Ik twijfel ook soms aan de betrouwbaarheid van die B7H4Long. maar ik vind gpv1 wel zeer betrouwbaar, maar dat is een persoonlijke mening. Maar om maar te zeggen: het is blijkbaar niet zo gemakkelijk. (los van hun betrouwbaarheid)
Je weet toch dat je niet in indexen kan beleggen?
Je weet toch dat er verschillende MSCI world indexen zijn?
IWDA doet typisch beter dan de net return en de price return index (natuurlijk), maar iets slechter dan de gross return index.
1b) (van horen zeggen, ik heb zelf geen research gedaan, omdat ze me zeiden dat je dat niet moest doen als je IWDA koopt)
Je moet steeds je eigen onderzoek en berekeningen doen.
Zeker als je commentaar wenst te geven op posts!
2) Je beseft toch dat dit een retorische vraag was?
om het contreet te maken: als je koersen/prestaties neemt op `quais dezelfde dag` (SIC) dan zal je dus `quasi` dezelfde resultaten halen.
Ik zie het nut niet in om van `quasi` resultaten de conclusies te trekken zoals jij doet.
4) Ik streef ernaar om de feiten correct, volledig en zo kort mogelijk weer te geven in mijn posts, en verbeter ze indien nodig.
Persoonlijk heb ik dezelfde indruk ivm de posts van gpv.
In mijn berichten geef ik daarnaast ook dikwijls mijn eigen mening en opinie; die natuurlijk voor discussie vatbaar zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Terug on topic : zal Cameco vandaag de 50 USD bereiken
Mja, ik heb deze ochtend serieus overwogen om mijn Cameco's af te bouwen na de opening...
Het begint toch echt wel te jeuken om dat te doen, ik zie de link niet meer tussen de huidige waarde en de echte wereld.
Ik doe het vooral niet vanwege geen idee voor een alternatief. (en lichte verliefdheid misschien )
Ik weet het niet, het is by far mijn beste aandeel, maar er is een tijd van komen en gaan, en het moment van gaan is gekomen, lijkt me.
Maar als ik verkoop, zal het maar 30% van mijn positie zijn ofzo, maar toch...
Anderzijds, onder andere dankzij Cameco kan ik met indexbeleggers lachen, dat is ook wel wat waard
PS: ik heb de Canadese aandelen, ik kies altijd liefst voor de primaire listing
Ik zit er al in sinds 12 CAD ofzo, nu gaan we naar 64 CAD ofzo
Het begint toch echt wel te jeuken om dat te doen, ik zie de link niet meer tussen de huidige waarde en de echte wereld.
Ik doe het vooral niet vanwege geen idee voor een alternatief. (en lichte verliefdheid misschien )
Ik weet het niet, het is by far mijn beste aandeel, maar er is een tijd van komen en gaan, en het moment van gaan is gekomen, lijkt me.
Anderzijds, onder andere dankzij Cameco kan ik met indexbeleggers lachen, dat is ook wel wat waard
Volgens Rick Rule gaan we nu in een 2de fase belanden : waarin de grote spelers zullen meedoen.Aerolla schreef: ↑12 januari 2024, 13:58 Mja, ik heb deze ochtend serieus overwogen om mijn Cameco's af te bouwen na de opening...
Dus verkopen ? ja, misschien maar om wat te kopen ?
US markt was goedkoper in die tijd (Bolero)
Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem:
Cameco verkoopt via contracten, niet via de spotmarkt, en met een prijsplafond die afgesproken is.
Onder normale omstandigheden is dit fantastisch, maar bij een stijgende prijs (zeker met plafond) ben ik niet zeker of dit zo goed is voor Cameco.
Daarom vrees ik dat bij hoge uraniumprijzen, dit eerder tegen dan voor Cameco zal spelen.
Bovenal omdat Cameco een koper is op de spotmarkt, en dit maar kan verkopen tegen hun lagere prijzen.
Daarom heb ik beetje schrik van hoge uraniumprijzen (hoe contradictorisch het ook klinkt)
Dat is eigenlijk mijn vrees.
Ik denk dat Cameco optimaal is bij spotprijzen van 80-90$.
Omgekeerd zit er wel een opportuniteit in deze strategie, als de prijzen terug dalen.
Cameco verkoopt via contracten, niet via de spotmarkt, en met een prijsplafond die afgesproken is.
Onder normale omstandigheden is dit fantastisch, maar bij een stijgende prijs (zeker met plafond) ben ik niet zeker of dit zo goed is voor Cameco.
Daarom vrees ik dat bij hoge uraniumprijzen, dit eerder tegen dan voor Cameco zal spelen.
Bovenal omdat Cameco een koper is op de spotmarkt, en dit maar kan verkopen tegen hun lagere prijzen.
Daarom heb ik beetje schrik van hoge uraniumprijzen (hoe contradictorisch het ook klinkt)
Omgekeerd zit er wel een opportuniteit in deze strategie, als de prijzen terug dalen.
Dan NexGen (bijna producer) of UEC (producer) kopen met die 30% verkoop van Cameco.Aerolla schreef: ↑12 januari 2024, 14:10 Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem:
Ik heb mijn positie verminderd met ongeveer 1/3de... (het blijft mijn grootste positie )
Maar ik sluit niet uit dat ik ze maandag terug koop aan een lagere prijs
Mijn portefeuille is zot aan het draaien vandaag...
Sibanye-stillwater +7,5% plots.
Maar ik sluit niet uit dat ik ze maandag terug koop aan een lagere prijs
Mijn portefeuille is zot aan het draaien vandaag...
Sibanye-stillwater +7,5% plots.
Sibanye heb ik ook. Al lang geleden gekocht. Nice dividend.
Ik vind het trouwens grappig: Kazatomprom stijgt 4,5% omdat ze productieproblemen hebben
Misschien moet iemand eens wat meer problemen faken
(nog een van de redenen van mijn afbouwen, het is allemaal erg grappig, maar at the end...)
Misschien moet iemand eens wat meer problemen faken
(nog een van de redenen van mijn afbouwen, het is allemaal erg grappig, maar at the end...)
Dat is eens de moeite om te lezen, voor zij die nog in de droom van vorig decenium leven (zonder een bepaalde groep te benoemen, maar we weten over welke ik het heb ) :
https://www.aqr.com/Insights/Research/W ... iew-Mirror
Voor de meer luie mensen, waartoe die ook neigen te horen, de samenvatting:
https://trends.knack.be/beleggen/beursb ... tste-tien/
Natuurlijk oud nieuws, we zeggen dit al een jaar of 3 en het kwam ook al 3 jaar uit, maar het kan geen kwaad het te herhalen, alhoewel er toch niet geluisterd wordt naar me
https://www.aqr.com/Insights/Research/W ... iew-Mirror
Voor de meer luie mensen, waartoe die ook neigen te horen, de samenvatting:
https://trends.knack.be/beleggen/beursb ... tste-tien/
Natuurlijk oud nieuws, we zeggen dit al een jaar of 3 en het kwam ook al 3 jaar uit, maar het kan geen kwaad het te herhalen, alhoewel er toch niet geluisterd wordt naar me