KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Gevonden bij de FAQ CERA:
Kan ik mijn dividenden laten boeken op een rekening bij een andere bank dan KBC/CBC ?
Ja dat kan, je kan je dividenden ook laten uitbetalen op een rekening van een andere Belgische financiële instelling. Wanneer je je dividenden op een buitenlandse rekening wil laten toekomen, dient dit een SEPA rekening te zijn.
Ik weet echter niet als je ook kan uittreden via een andere bank. Als dat zo zou zijn dan heb ik mijn KBC rekening met de bijhorende kosten (24 euro per jaar) niet meer nodig. Ik vind daar niets over.
Kan ik mijn dividenden laten boeken op een rekening bij een andere bank dan KBC/CBC ?
Ja dat kan, je kan je dividenden ook laten uitbetalen op een rekening van een andere Belgische financiële instelling. Wanneer je je dividenden op een buitenlandse rekening wil laten toekomen, dient dit een SEPA rekening te zijn.
Ik weet echter niet als je ook kan uittreden via een andere bank. Als dat zo zou zijn dan heb ik mijn KBC rekening met de bijhorende kosten (24 euro per jaar) niet meer nodig. Ik vind daar niets over.
Ik ben vennoot geworden zonder KBC rekening. dus kan je denk ik ook wel vennoot af worden zonder KBC rekening.
Dividend ontvang ik dus ook op niet KBC rekening.
Je hoeft zeker geen KBC rekening te hebben.
Best al even je rekeningnummer wijzingen nu je nog klant bent bij KBC, via KBC mobile?
Ik wil de rekening waarop dividenden gestort worden veranderen, wat moet ik daarvoor doen ?
Je kan je dividendenrekening zelf wijzigen in KBC Mobile of KBC Touch bij het detail van je coöperatieve aandelen. Maak je geen gebruik van de digitale KBC kanalen, dan kan je ook terecht in een KBC bankkantoor om deze wijziging te vragen.
Dividend ontvang ik dus ook op niet KBC rekening.
Je hoeft zeker geen KBC rekening te hebben.
Best al even je rekeningnummer wijzingen nu je nog klant bent bij KBC, via KBC mobile?
Ik wil de rekening waarop dividenden gestort worden veranderen, wat moet ik daarvoor doen ?
Je kan je dividendenrekening zelf wijzigen in KBC Mobile of KBC Touch bij het detail van je coöperatieve aandelen. Maak je geen gebruik van de digitale KBC kanalen, dan kan je ook terecht in een KBC bankkantoor om deze wijziging te vragen.
Ik heb ook al jaren een basisrekening dus het is best zuur dat deze niet meer gratis blijft. Ik neem wel al van bij het begin de prepaid mastercard af aan 1 EUR/maand (ik vind dit veel minder fraudegevoelig, als er geen geld op de kaart staat, kan een (online) crimineel niets aanvangen met de kaart(gegevens).
Verder komt mijn loon toe op deze rekening, heb ik een woonverzekering, Cera-aandelen, spaarrekening en wil(de) ik dit jaar starten met pensioensparen. Ik zou de prepaidkaart kunnen opzeggen en een volwaardige gratis kredietkaart kunnen nemen in het basisrekening-pakket. Dan zou het voor mij 'slechts' een verhoging van 12 EUR/j. betekenen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ben eigenlijk best tevreden met KBC. Ben ook klant bij Keytrade trouwens.
Verder komt mijn loon toe op deze rekening, heb ik een woonverzekering, Cera-aandelen, spaarrekening en wil(de) ik dit jaar starten met pensioensparen. Ik zou de prepaidkaart kunnen opzeggen en een volwaardige gratis kredietkaart kunnen nemen in het basisrekening-pakket. Dan zou het voor mij 'slechts' een verhoging van 12 EUR/j. betekenen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ben eigenlijk best tevreden met KBC. Ben ook klant bij Keytrade trouwens.
Prepaid kaart van revolut is zo goed als gratis.
Enkel voor de levering van de kaart rest er iets te betalen maar niet altijd.
Voor een prepaid kredietkaart zonder kredietopening iets betalen is misschien wat onzinnig. Het kan in ieder geval anders.
Enkel voor de levering van de kaart rest er iets te betalen maar niet altijd.
Voor een prepaid kredietkaart zonder kredietopening iets betalen is misschien wat onzinnig. Het kan in ieder geval anders.
Vraagje,kun je digitaal KBC rekeningen sluiten
(bijv. KBC touch...)? Of moet je daarvoor
op kantoor komen,dank bij voorbaat.
(bijv. KBC touch...)? Of moet je daarvoor
op kantoor komen,dank bij voorbaat.
Ik heb het even voor jou nagekeken... het kan in de app.
Info website kbc :
"""Ga naar 'Mijn KBC' en kies daar de rekening die je wilt opzeggen. Tik rechts bovenaan op de 3 puntjes en dan op 'Instellingen'. Onderaan vind je de optie 'Zichtrekening opzeggen'. """""
Info website kbc :
"""Ga naar 'Mijn KBC' en kies daar de rekening die je wilt opzeggen. Tik rechts bovenaan op de 3 puntjes en dan op 'Instellingen'. Onderaan vind je de optie 'Zichtrekening opzeggen'. """""
Ik dank U,M.v.g..haelewyn schreef: ↑10 januari 2024, 22:04 Ik heb het even voor jou nagekeken... het kan in de app.
Info website kbc :
Is KBC rekening gratis?
Meer info. Tot en met 30 juni 2024 kun je gratis gebruik maken van alle diensten en toepassingen van de KBC-Basisrekening.
Vanaf 1 juli 2024 bedraagt de kostprijs van de KBC-Basisrekening € 2,00 per maand.
Meer info. Tot en met 30 juni 2024 kun je gratis gebruik maken van alle diensten en toepassingen van de KBC-Basisrekening.
Vanaf 1 juli 2024 bedraagt de kostprijs van de KBC-Basisrekening € 2,00 per maand.
Niet echt correct. Fonds van KBC is meer defensief. Stijgt minder maar daalt ook minder als de beurs sterk daalt.
Wel zijn instapkosten bij KBC, 2%. Bij Argenta 0% (vrees toch dat Argenta die kosten bijrekent in de berekening van het fonds).
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Kan je je aandelen en dergelijke die je bij KBC hebt gratis laten overzetten naar een gratis Bolero account en hoe gaat dit juist in zijn werk ? Eerst zelf een Bolero account maken en moet je dan een afspraak maken bij een KBC kantoor om het te laten overzetten of kan je dit zelf in je digitale omgeving ?
Vroeger was Cera mijn hoofdbank, KBC is dit heel even geweest en nu is het dan vaarwel. Ze mogen hun Kate en dergelijke houden ...
Vroeger was Cera mijn hoofdbank, KBC is dit heel even geweest en nu is het dan vaarwel. Ze mogen hun Kate en dergelijke houden ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Een paar jaren geleden gedaan. Zeer gemakkelijk. Rekening openen bij Bolero en die zorgen voor alles. Je kan ook KBC vragen om de aandelen over te zetten. Bij mij was het gratis en nooit bij kantoor moeten gaan.voorheenCP1234 schreef: ↑11 januari 2024, 09:41 Kan je je aandelen en dergelijke die je bij KBC hebt gratis laten overzetten naar een gratis Bolero account en hoe gaat dit juist in zijn werk ? Eerst zelf een Bolero account maken en moet je dan een afspraak maken bij een KBC kantoor om het te laten overzetten of kan je dit zelf in je digitale omgeving ?
De netto-langetermijn resultaten zijn gepubliceerd in de Tijd: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 16951.html
Ik heb een kaart bij Wise: is vorm van prepaid en heel handig voor op reis & online card (ik heb mijne gekoppeld aan apple pay, niet mijn bc). Enkel als er geld op staat kun je ermee betalen, zoals je prepaid, zonder kosten. En op je saldo krijg je een kleine %. Kaart is gratis behalve verzending.
Wel opletten dat ze dan geen kosten aanrekenen voor het verzenden van de uittreksels van de spaarrekening aangezien je dan misschien niet meer digitaal bent "Gratis spaarrekening
Er zijn geen kosten om deze spaarrekening te openen en te beheren. Wil je rekeninguittreksels met de post ontvangen? Daarvoor betaal je wel 2,50 euro per maand bij maandelijkse verzending of 25 euro per maand bij dagelijkse verzending."