Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Boeing zal morgen wel een klopje krijgen. Koopkansje lijkt me. Komt op lange termijn toch wel weer goed.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Daarom dat je ver weg moet blijven van Boeing... te veel risico's op elkaar gestapeld
Productiefouten, luchtvaarttaxen, klimaattransitie,...
Te veel potentieel slecht nieuws, te weinig potentieel goed nieuws.
Toen ik een defensie-aandeel zocht, was de belangrijkste eis: minimale/geen blootstelling aan burgerluchtvaart.
Productiefouten, luchtvaarttaxen, klimaattransitie,...
Te veel potentieel slecht nieuws, te weinig potentieel goed nieuws.
Toen ik een defensie-aandeel zocht, was de belangrijkste eis: minimale/geen blootstelling aan burgerluchtvaart.
Laatst gewijzigd door Aerolla op 8 januari 2024, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe veilig is defensie nog ?
China legt sancties op aan Amerikaanse defensiebedrijven.
De getroffen bedrijven zijn BAE Systems Land and Armament, Alliant Techsystem Operation, AeroVironment, ViaSat en Data Link Solutions, meldde het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag. De strafmaatregelen bestaan uit het beslag leggen op bezittingen van die bedrijven in China en het verbieden van transacties en samenwerking met organisaties en individuen in China.
En jij denkt dat die ooit iets mochten verkopen aan China?
Die sancties zijn letterlijk lucht, de dag dat er werden aangekondigd was er exact 0% effect op de beurs
Stel je voor dat een amerikaans defensiebedrijf iets verkoopt aan China of ermee samenwerkt, het zou niet veel zotter moeten worden...
Die sancties zijn letterlijk lucht, de dag dat er werden aangekondigd was er exact 0% effect op de beurs
Stel je voor dat een amerikaans defensiebedrijf iets verkoopt aan China of ermee samenwerkt, het zou niet veel zotter moeten worden...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De problemen die blijven opduiken bij de toestellen van Boeing kan je niet los zien van de drive naar stock value (het is niet enkel de 737, maar ook de 787 die kwaliteits (en dus veiligheids)problemen heeft. En dat zijn momenteel hun 2 primaire drivers voor de burgerluchtvaart.
Bovendien las ik dit weekend weer meldingen dat ze de FAA gevraagd hebben op uitzonderingen op de veiligheidsnormen voor hun nieuw model van de MAX omdat ze het niet conform krijgen (gezien het recente incident met de MAX zou het kunnen dat ze ernaar kunnen fluiten, anders kregen ze die waarschijnlijk gezien Boeing strategisch veel te belangrijk is voor de VS).
Een deel van de fabrikanten lijken ook naar Airbus te neigen (50% meer bestellingen voor Airbustoestellen dan Boeing over volledig 2023, al was de Dubai airshow wel een lichtpunt voor Boeing).
*Ik spreek hier enkel over het burgerluchtvaart segment, Boeing is natuurlijk véél meer dan dat, maar qua perceptie is dat het primaire natuurlijk. Puur omdat Boeing strategisch zo belangrijk is in de VS zou ik er in beleggen, voor de rest zie ik absoluut geen case.
*Ik koop overigens ook geen Airbus, ik deel enkel mijn (zeer zwak) gefundeerde mening
Winstnemingen bij Atenor....
Ik heb dus Reliance gekocht meteen bij de eerste handelsdag van het jaar.
Ik vind dit echt wel een spannende investering, ik verwacht er op korte termijn weinig tot niks van (mijn enige eis is dat ze niet failliet gaan).
Maar ik ben SUPER nieuwsgierig naar waar dit zal staan binnen 10 jaar...
Ik verwacht ook geen positieve bijdrage van dit aandeel in de eerste jaren aan mijn rendement, maar momenteel draagt dit aandeel toch positief bij tot mijn rendement, des te beter.
Het is in mijn ogen een pure investering in India, een conglomeraat dat marktleider is in alles wat ze doen. (veelal raffinage van olie momenteel, maar het evolueert richting meer een telecom-aandeel, met wat retail, green energy en tech.)
En het wijkt af van de platgetreden paden, wat ik persoonlijk ook geweldig vind
Dus wel boeiend, lijkt me...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Luxe gaat momenteel door het putje. Heb zelf blootstelling aan Moncler (geweldig bedrijf btw!), maar merk dat iets mindere kwaliteit zoals Burberry nu gewaardeerd wordt als cheap value. Iemand die dit bedrijf volgt? Wel een turnaround kandidaat… maar als ze dat merk terug op de rails zetten en slagen in hun strategie om het merk haar premium/exclusieve status weer te geven, heeft dit wel een enorm potentieel… wel nooit fan geweest van dat motief.
Kan jij de keuze voor Moncler toelichten?panamapapers schreef: ↑11 januari 2024, 21:10 Luxe gaat momenteel door het putje. Heb zelf blootstelling aan Moncler (geweldig bedrijf btw!), maar merk dat iets mindere kwaliteit zoals Burberry nu gewaardeerd wordt als cheap value. Iemand die dit bedrijf volgt? Wel een turnaround kandidaat… maar als ze dat merk terug op de rails zetten en slagen in hun strategie om het merk haar premium/exclusieve status weer te geven, heeft dit wel een enorm potentieel… wel nooit fan geweest van dat motief.
In het verleden is deze al eens naar boven gekomen, en is me bij gebleven.
Dit is een potentiële nieuwe positie naast mijn LMVH’s in het luxesegment.
Alvast bedankt
MVT
Dell Computer zou wel eens het aandeel kunnen worden van 2024.
nieuwe computers met AI - PCs komen uit een dal en met Michael Dell weet ge nooit....
nieuwe computers met AI - PCs komen uit een dal en met Michael Dell weet ge nooit....
Wat denken jullie van LVMH ?
Heeft er intussen al een aardige daling opzetten.
(-10,23%)jaar tot nu toe
(-14,13%)afgelopen jaar
Heeft er intussen al een aardige daling opzetten.
(-10,23%)jaar tot nu toe
(-14,13%)afgelopen jaar
Voor mij te vroeg
Ik begin te bekijken bij een koers rond de €600
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE