Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Re: Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Jij woont in het plopbos in plopsaland zekerhuisjetuintjefiets schreef: ↑12 januari 2024, 09:07Je hebt iets met cijfers en rekenen: het lukt jou niet.
Velen betalen al gauw 40.000 belastingen per jaar. Gedurende 40 jaar is dat 1.600.000 in hun hele leven.
En wij moeten geloven dat jij 1.600.000 belastingen per jaar betaalt? Op jouw beleggingen, want je werkt niet.
Belastingen op meerwaarden zijn er niet. 1.600.000 is dus roerende voorheffing en nog een klets aan TOB. Dat is 30% van dividenden, want je hebt geen obligaties.
Je krijgt dus meer dan 5 miljoen dividenden per jaar.
Je hebt dus, aan dividendrendement van 3%, ongeveer 170 miljoen € aandelen.
Ik geloof er niets van . Jij kunt gewoon niet rekenen.
Een ceo betaald geen zo'n belastingen die jij noemt .
Je moet al 7000 € bruto verdienen daarvoor .
Bovendien krijg je bijna alles terug wat je afdraagt .
Ziektekosten , kindergeld , onderwijs , pensioen .
Zoals ik al dikwijls zij heeft niemand hier echt kijk op de realiteit en al zeker jij niet !
-
- Verbannen Gebruiker
7000 bruto voor een CEO? Dat zal dan een piepklein bedrijf zijn.lop schreef: ↑12 januari 2024, 19:22Jij woont in het plopbos in plopsaland zekerhuisjetuintjefiets schreef: ↑12 januari 2024, 09:07
Je hebt iets met cijfers en rekenen: het lukt jou niet.
Velen betalen al gauw 40.000 belastingen per jaar. Gedurende 40 jaar is dat 1.600.000 in hun hele leven.
En wij moeten geloven dat jij 1.600.000 belastingen per jaar betaalt? Op jouw beleggingen, want je werkt niet.
Belastingen op meerwaarden zijn er niet. 1.600.000 is dus roerende voorheffing en nog een klets aan TOB. Dat is 30% van dividenden, want je hebt geen obligaties.
Je krijgt dus meer dan 5 miljoen dividenden per jaar.
Je hebt dus, aan dividendrendement van 3%, ongeveer 170 miljoen € aandelen.
Ik geloof er niets van . Jij kunt gewoon niet rekenen.
Zoals ik al dikwijls zij heeft niemand hier echt kijk op de realiteit en al zeker jij niet !
Jij weet echt gewoon niets. Jouw realiteit bestaat alleen in jouw hoofd.
Zelfs al ligt de mediaan van de belastingplichtigen op 20.000 ipv 40.000, dan heb jij nog altijd 85 miljoen € aan aandelen. Beweer je toch.
Jij weet niets en je kunt niet rekenen.
Ik wacht nog op concrete cijfers van mr/mevr lop. Zomaar iets beweren zonder dit te staven is al te gemakkelikk.
Kunnen jullie aub stoppen met totaal naast de kwestie te babbelen. Aub.
Je bent nog een newbie zie ik tenzij het een nieuwe nick is van een oud-lid dat valt wel eens voor. Maar indien toch newbie, welkom, je zal snel genoeg merken dat naast de kwestie babbelen hier een nationale sport is. Sommigen spelen zelfs op olympisch niveau.
huisjetuintjefiets schreef: ↑12 januari 2024, 19:327000 bruto voor een CEO? Dat zal dan een piepklein bedrijf zijn.lop schreef: ↑12 januari 2024, 19:22
Jij woont in het plopbos in plopsaland zeker
Jij weet echt gewoon niets. Jouw realiteit bestaat alleen in jouw hoofd.
Zelfs al ligt de mediaan van de belastingplichtigen op 20.000 ipv 40.000, dan heb jij nog altijd 85 miljoen € aan aandelen. Beweer je toch.
Jij weet niets en je kunt niet rekenen.
Een gemiddeld loon in Belgie is 3886 € bruto als bediende heb je daar 2521 € netto van over als arbeider 2497 €
Dus is het totaal dat je afdraagt rond de 16000 € per jaar aan belastingen .
Maar hiervan moet je aftrekken de sociale zekerheid want als je naar de dokter gaat krijg je geld terug als je opgenomen wordt in het ziekenhuis betaal je eveneens maar een heel klein stukje zelf .
Kostprijs 4000 € gemiddeld levenslang !
Het onderwijs iedereen hier of de meesten toch zullen naar school zijn geweest al is het vaak niet te zeggen
Dit alleen is al 7300 € per jaar aan kost .
De pensioenleeftijd is gemiddeld rond de 63 jaar gemiddelde leeftijdsverwachting mannen en vrouwen is 81,5 jaar .
Of 18,5 jaar dat je dit uitgekeerd krijgt laat ons zeggen aan het minimum bedrag van vandaag aan 1500 €
Of 330 000 €
Onderwijs 87600 €
Gezondheidszorg 326000 €
Zal nog zwijgen van werkloosheid kindergeld enz .
Totaal belastingen betaald = 640 000 €
Totaal teruggekregen = 743 600 €
Waar sta je nu met je hoge belastingen dat jij betaald
Een gemiddelde werknemer betaal NIKS in Belgie dat hij niet terug krijgt !
Misschien zie je nu beter in waarom Belgie met zoveel schulden zit en het gat altijd maar groter komt .
Alleen al omdat ik geen pensioen zal krijgen en mijn sociale zekerheid zelf betaal maakt al uit dat ik meer betaal dat wat iemand gemiddeld in heel zijn leven zal bijdragen .
Want jij betaal niks je krijgt als je het totaal plaatje bekijkt .
Maar het is natuurlijk niet te verwonderen dat je dat WEERAL niet snapt en WEERAL staat te strijden voor iets waar je onmogelijk uw gelijk kan in halen .
Ik zeg niks dat ik niet kan staven met bewijs nu nog niet geleerd
Wat het gemiddelde loon is van een CEO doet er eigenlijk niet toe maar om aan uw cijfers te komen moet iedereen hier op spaargids dit gemiddeld verdienen .
Tja iedereen hier ceo van plopsaland dan
Geen enkel gevoel met de realiteit heb jij .
Elke keer strijden :
En elke keer het onderspit moeten delven .
Ben je nu nog niet slimmer geworden
Al bezit ik niks dan nog betaal ik 10 keer meer omdat ik niet te laste val van de maatschappij zoal jij dit wel bent .
De overheid zou zo niet moeten schrapen uw cijfers zouden moeten realiteit zijn .
Iedereen met een klein beetje verstand zou dit snappen .
Behalve jij dan
Mijn cijfers zijn realiteit en gemiddelden van een arbeider of bediende .
Deze die krotwoning hier uiteen zet is uit zijn duim gezogen .
Om aan dit cijfer te komen moet je al 7000 € bruto verdienen .
Want volgens hem verdient iedereen gemiddeld dat bedrag
En waarom verwonderd het mij niet dat jij fantasie cijfers verkiest boven de realiteit ?
Familie soms
Iemand die een normale wedde heeft draagt niks bij door te werken .
Het enige wat een werknemer kan doen om bij te dragen is werken tot aan zijn pensioen en doodvallen .
Dan heeft hij positief zijn steentje bijgedragen .
Het zijn dezen die geprofiteerd hebben van deze arbeider zijn werk die positief bijdragen ook hebben ze niks gedaan .
Dat is de realiteit , bijdragen en werken heeft niks met elkaar te maken .
Belastingen betalen op loon is geen bijdrage maar een spaarboek dat je aanlegt en schulden dat je terug betaald en in Belgie is dit voor iemand anders .
In Nederland is dit voor jezelf .
Te moeilijk ?
Zijn utleg slaat als gewoonlijk weer nergens op. Best op negeren zetten… dan merk je zijn talrijke spellingsfauten ook niet meer op.
Toch wel, maar je moet begrijpen wat hij zegt. Komt hier op neer, wij betalen met zijn allen allerlei belastingen, taksen en sociale zekerheid aan de overheid. We krijgen daar met zijn allen onderwijs, sociale zekerheid, infrastructuur, gezondheidszorg, pensioenen, enz... voor terug. Dat alles samen kost veel meer dan wat we met zijn allen bijdragen, vandaar de begrotingstekorten en oplopende overheidsschuld. Dit is een niet te ontkennen realiteit waar diverse redenen voor zijn, alles valt echter te herleiden tot slecht bestuur. Ons land zou gezien zijn industrie, havens, logistiek knooppunt, landbouw, enz... niet meer overheidstekorten dan pakweg Nederland moeten hebben.
Ik mis in de berekening van lop de rsz werkgever.
Bij mij komt dat bedrag ongeveer overeen met wat ik aan personenbelasting betaal.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel jaar lop een werknemer laat werken, maar 16000 * 35 jaar gemiddelde loopbaan = 560.000 euro.
En dan heb je nog btw, accijnzen, onroerende voorheffing, erfbelasting, ed die een mens ook nog 'mag' betalen.
Bij mij komt dat bedrag ongeveer overeen met wat ik aan personenbelasting betaal.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel jaar lop een werknemer laat werken, maar 16000 * 35 jaar gemiddelde loopbaan = 560.000 euro.
En dan heb je nog btw, accijnzen, onroerende voorheffing, erfbelasting, ed die een mens ook nog 'mag' betalen.
-
- Verbannen Gebruiker
In Nederland betaal je al gauw 2% belastingen per jaar op jouw vermogen. Als Belgie dat ook zou doen, krijgen ze 60 miljard extra per jaar binnenvortex schreef: ↑13 januari 2024, 09:00 Dit is een niet te ontkennen realiteit waar diverse redenen voor zijn, alles valt echter te herleiden tot slecht bestuur. Ons land zou gezien zijn industrie, havens, logistiek knooppunt, landbouw, enz... niet meer overheidstekorten dan pakweg Nederland moeten hebben.
Is dat het soort goed bestuur dat je wilt? Na 10 jaar is de volledige Belgische staatsschuld afbetaald.
Warom heeft Nederland nog altijd staatsschuld? Als ze die extra 2% belasting op vermogen goed beheerd zou hebben, dan moeten ze toch al lang op 0 staatsschuld gestaan hebben?
De staatsschuld in Belgie valt heel goed mee. In % van BNP:
- Belgie: 103%
- Japan: 254%
- US: 144%
Hier zie je de evolutie van de Belgische staatsschuld:
https://www.debtagency.be/nl/cijfers/nl ... tdebtratio
- Daalde van 137,8 naar 86,9
- Steeg dan weer naar 107 door de financiele crisis
- Daalde dan weer naar 97,6
- Steeg dan weer naar 111,8 door covid
- Is nu weer gedaald naar 104,3
Lop is niet eens in staat cijfers op te zoeken, want hij schrijft.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 13 januari 2024, 09:53, 5 keer totaal gewijzigd.
Misschien eens de vergelijking met Nederland maken inzake personenbelasting ?
Bron: AD op basis van studie OESOVan elke 100 euro loon gaat 30 euro naar de belasting (en in België 40)
Nederlanders betalen bovengemiddeld veel belasting via hun inkomen. Ruim 30 procent van het bruto inkomen gaat naar de overheid. Dat is bijna 5 procentpunt meer dan het gemiddelde voor ontwikkelde landen. Inwoners van België betalen het meeste loonbelasting, die van Chili (veruit) het minste.
Dat concludeert de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een jaarlijks rapport. Het gemiddelde voor de OESO-landen is 25,5 procent.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 13 januari 2024, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben verheugd dat je eindelijk de indicator overheidsschuld in verhouding tot BNP hebt ontdekt en erkenthuisjetuintjefiets schreef: ↑13 januari 2024, 09:29In Nederland betaal je al gauw 2% belastingen per jaar op jouw vermogen. Als Belgie dat ook zou doen, krijgen ze 60 miljard extra per jaar binnenvortex schreef: ↑13 januari 2024, 09:00 Dit is een niet te ontkennen realiteit waar diverse redenen voor zijn, alles valt echter te herleiden tot slecht bestuur. Ons land zou gezien zijn industrie, havens, logistiek knooppunt, landbouw, enz... niet meer overheidstekorten dan pakweg Nederland moeten hebben.
Is dat het soort goed bestuur dat je wilt?
De staatsschuld in Belgie valt heel goed mee. In % van BNP:
- Belgie: 103%
- Japan: 254%
- US: 144%
Je vergelijkt enkel met Japan en de USA, landen met een zeer sterke economie en quasi volledige tewerkstelling. Hun economie kan gerust de rentelasten dragen die deze schuld meebrengt en die financiële markten hebben daar ook alle vertrouwensindex (vandaar hun zeer goede credit rating).
Ja had ook kunnen vergelijken met Nederland en andere Europese landen:
Wat vooral verontrustend is, is de stijgende tendens van de laatste (en komende jaren) en de hogere intrestvoeten.
Ik maak me weinig zorgen over de capaciteit tot terugbetaling van aflopende schulden (we herfinancieren die gewoon).
Maar de rentelasten zijn een zorgenkind. Op een schuld van circa 500 miljard euro betekent een gemiddelde rentevoet van 2% dat we jaarlijks 10 miljard euro moeten vrijmaken voor intrestbetalingen. 10 miljard euro die we anders hadden kunnen gebruiken voor andere zaken, zoals sociale zekerheid, infrastructuurwerken, openbaar vervoer, onderwijs, ziekenzorg …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dan gooien we er toch gewoon enkele staatsbonnetjes met een iets hoger rendement dan een spaarrekening tegenaan?
-
- Verbannen Gebruiker
Gemakkelijk op te lossen door een vermogensbelasting van 2% in te voeren, zoals in Nederland.m-peeters schreef: ↑13 januari 2024, 09:54 Wat vooral verontrustend is, is de stijgende tendens van de laatste (en komende jaren) en de hogere intrestvoeten.
Ik maak me weinig zorgen over de capaciteit tot terugbetaling van aflopende schulden (we herfinancieren die gewoon).
Maar de rentelasten zijn een zorgenkind. Op een schuld van circa 500 miljard euro betekent een gemiddelde rentevoet van 2% dat we jaarlijks 10 miljard euro moeten vrijmaken voor intrestbetalingen. 10 miljard euro die we anders hadden kunnen gebruiken voor andere zaken, zoals sociale zekerheid, infrastructuurwerken, openbaar vervoer, onderwijs, ziekenzorg …
Brengt 60 miljard per jaar op. In 10 jaar is de Belgische overheidsschuld volledig verdwenen.
De financiële markten hebben geen enkel probleem met de hoge Belgische staatsschuld. Er is geen enkele twijfel. Belgische staatsobligaties worden opgepikt aan lage rentevoeten van zodra ze uitgebracht worden.
Enkele jaren geleden hadden de Belgische staatsobligaties een negatief rendement. Ook op 10 jaar. Ze werden verkocht als zoete broodjes.
Omdat ze veilig zijn.