LEFTs
TIP
LEFTs
Zijn er hier beleggers in Leveraged ETFs?
QLD
QQQ
TQQQ
Hoe beleggen jullie hierin?
DCA / maand
Lump sum
Opportunistische aankoop na een correctie
QLD
QQQ
TQQQ
Hoe beleggen jullie hierin?
DCA / maand
Lump sum
Opportunistische aankoop na een correctie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: LEFTs
Lees dit topic eens door: 2x-leverage-t30770.html?hilit=leverage%20etf#p534897
Met hier een uitleg over leverage ETFs: 2x-leverage-t30770.html?hilit=leverage%20etf#p535440
Ik zou daar enkel iets mee doen voor een relatief klein speculatief deel van mijn totale port.
DCA/LSI is wat mij betreft niet van toepassing, vermits ik aan- en verkoop enkel op relatief korte termijn zou doen.
Met hier een uitleg over leverage ETFs: 2x-leverage-t30770.html?hilit=leverage%20etf#p535440
Ik zou daar enkel iets mee doen voor een relatief klein speculatief deel van mijn totale port.
DCA/LSI is wat mij betreft niet van toepassing, vermits ik aan- en verkoop enkel op relatief korte termijn zou doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Deze fondsen doen waarschijnlijk niet wat je denkt.
google: volatility decay
Enkel echt nuttig voor korte termijn speculatie (denk dagen)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik weet wat volatility decay is. Ik zie LETFS zeker niet als buy en forget producten, maar het kan m.i. ook zijn nut hebben na een stevige marktcorrectie.
Deze amerikaanse ETF's kan je in België niet aankopen tenzijn via een optiecontract en/of een EU ETF-variant.
QQQ is geen leveraged ETF, bovendien kan je die amerikaanse ETF niet in de EU aankopen. Kopen gaat enkel via opties in België. Opties op QQQ via Lynx:
https://www.lynx.be/beurs/beurs-koersen ... tf-wereld/
In de EU heb je de EQQQ, voor de langetermijnbelegging van QQQ.
De verschillen tussen TQQQ (3x) en EQQQ (1x): https://medium.com/@xorj/make-money-in- ... 229e9e8ea0
De leveraged ETF's zijn kortetermijnproducten, dus enkel opportunistische aankopen/verkopen.
De populaire US leveraged ETF's en hun EU-varianten:
https://europoor.com/how-to-buy-leverag ... om-europe/
Awesome thanks!
Ik zou zoiets alleen durven doen na een heel stevige correctie EN als de beurs algemeen laag gewaardeerd is (op basis van P/E). Aan beide voorwaarden is vandaag absoluut niet voldaan.
Er zijn studies die aantonen dat met leverage werken interessant en zelfs aangewezen is indien je jong bent. Je hebt dan typisch weinig middelen EN een verre horizon. Op die manier kom je een tegenslag financieel en psychologisch wel te boven. Ik ben niet jong
Er zijn studies die aantonen dat met leverage werken interessant en zelfs aangewezen is indien je jong bent. Je hebt dan typisch weinig middelen EN een verre horizon. Op die manier kom je een tegenslag financieel en psychologisch wel te boven. Ik ben niet jong
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."