AANDELENTOPPERS 2023
TIP
Re: AANDELENTOPPERS 2023
Kijkt er ooit iemand naar het dividend dat veel opleveren?
Waarom zou je geld in een bedrijf steken dat geen of amper return geeft. Want als je krijgt nikt terug tenzij je loopt te handelen.
Topper zijn Shell, Chevron, Telenet, bPost, Wereldhaven, Montea, EuroNav etc.
Kijk naar winsten en dividend dat ze uitkeren. Ik beleg in geen enkel bedrijf dat niks uitkeert, ze moeten 3% bruto uitkeren anders dump ik ze.
Als dividend je niet kan schelen, zet dan je geld op een spaar-rekening, krijg je ook 0,0 return. Koerswinsten zijn leuk, maar bijzaak in mijn opinie. Tijdens een crisis donderen die ineen....dividend veelal niet, wat de koers ook is.
Waarom zou je geld in een bedrijf steken dat geen of amper return geeft. Want als je krijgt nikt terug tenzij je loopt te handelen.
Topper zijn Shell, Chevron, Telenet, bPost, Wereldhaven, Montea, EuroNav etc.
Kijk naar winsten en dividend dat ze uitkeren. Ik beleg in geen enkel bedrijf dat niks uitkeert, ze moeten 3% bruto uitkeren anders dump ik ze.
Als dividend je niet kan schelen, zet dan je geld op een spaar-rekening, krijg je ook 0,0 return. Koerswinsten zijn leuk, maar bijzaak in mijn opinie. Tijdens een crisis donderen die ineen....dividend veelal niet, wat de koers ook is.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Spijtig dat het aan het doodbloeden is....
Ik ben zowat de enige die hier nog maandelijks mijn (echte,geen fictieve) Sea-Salt-portefeuille post,inclusief de verrichtingen.
Hopelijk posten alle deelnemers op het jaareinde hun portefeuille,anders wordt het moeilijk vergelijken,als een portfolio met aandelen geselecteerd op basis van dividendgroei loont.
Dividendaandelen kopen in België is pas dom. Er gaat 30 tot meer dan 50% naar Vadertje Staat. De best presterende aandelen zijn niet de dividendtoppers…
Al veel plezier beleefd aan uw dividendtoppers de laatste tijd? Ik denk aan Proximus, Telenet, Bpost en uw vastgoedaandelen. Denken dat de dividenden van Ageas, KBC en Euronav stabiel gaan blijven tijdens een crisis is wel zeer naïef. Dividend van Proximus is net gehalveerd als ik mij niet vergis?
Tijdens een crisis gaan topaandelen inderdaad ook mee onderuit. En raad eens wat er daarna gebeurt?
Ik zou aandelen van LVMH en Apple bezitten niet vergelijken met uw geld op een spaarboekje te zetten… Zoek eens op Google: uitgestelde beloning.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Delay_discounting
Zie bvb bij Onderzoek: “Meestal kiezen dieren voor de onmiddellijke kleinere beloning in plaats van de uitgestelde grotere. De waarde van de beloning is gedaald door het uitstel.”
Vadertje staat pak ALTIJD 30% af op dividend, maakt geen bal uit waar je aandelen zitten.
Maar als je in bv de USA belegt dan gaat er nog een bronbelasting van af, waardoor je dikwijls nog veel meer betaald.
Google, Meta, Amazon, Microsoft etc, die keren gewoon niks uit....je gaat er ook nooit iets van krijgen.
Je mag hopen op koerswinst, maar als die niet komt verlies je veel geld.
Geen idee in welke droomwereld jij leeft maar die bedrijven verdienen miljarden en keren niets uit aan de investeerders.
Ik zal mijn 30% wel betalen, met veel liefde.
Ik wil niet uitgemaakt worden voor rijke stinkerd die niets bijdraagt.
Er komt een dag dat ze de mensen die NIKS willen betalen gaan doen betalen....dan lach je niet meer.
Waarom moet een werknemer 50% belastingen betalen en speculanten vrijwel niks? Waar ik als dividend-speler netjes 30% afdraag. En ja, ik ben daar trots op. Ik kan met opgeheven hoofd tegen mijn buren zeggen dat ik belastingen betaal.
Kan jij dat ook?
BTW, inclusief belastingen te betalen, heb ik ondertussen mijn Telenet aandelen GRATIS! Alles wat die nu opbrengen kost me niks. Zelfde met Ageas. Kijk eens wat meer naar ROI en tel daar eventuele koerswinst bij. Ga jij lekker voor kleine winst.
Ik betaal belastingen en verdien
Maar als je in bv de USA belegt dan gaat er nog een bronbelasting van af, waardoor je dikwijls nog veel meer betaald.
Google, Meta, Amazon, Microsoft etc, die keren gewoon niks uit....je gaat er ook nooit iets van krijgen.
Je mag hopen op koerswinst, maar als die niet komt verlies je veel geld.
Geen idee in welke droomwereld jij leeft maar die bedrijven verdienen miljarden en keren niets uit aan de investeerders.
Ik zal mijn 30% wel betalen, met veel liefde.
Ik wil niet uitgemaakt worden voor rijke stinkerd die niets bijdraagt.
Er komt een dag dat ze de mensen die NIKS willen betalen gaan doen betalen....dan lach je niet meer.
Waarom moet een werknemer 50% belastingen betalen en speculanten vrijwel niks? Waar ik als dividend-speler netjes 30% afdraag. En ja, ik ben daar trots op. Ik kan met opgeheven hoofd tegen mijn buren zeggen dat ik belastingen betaal.
Kan jij dat ook?
BTW, inclusief belastingen te betalen, heb ik ondertussen mijn Telenet aandelen GRATIS! Alles wat die nu opbrengen kost me niks. Zelfde met Ageas. Kijk eens wat meer naar ROI en tel daar eventuele koerswinst bij. Ga jij lekker voor kleine winst.
Ik betaal belastingen en verdien
Groeten Bas.
Aandelen evolueren steeds volgens hun prestaties. Dat kan even duren, maar uiteindelijk zal de markt de realiteit van de resultaten matchen. Een bedrijf zonder dividend is dus geen loterij, je kan de toekomstige koers benaderen door prognose van de toekomstige resultaten.
Wat heb je dan liefst dat een bedrijf doet met zijn winst? Een bedrijf dat zijn geld herinvesteert aan een rendement van 20%, of een uitkering van 70% van de winst (je betaalt nl 30% belasting) en jij herbelegt dit dividend aan een rendement van 5-7%?
Wat heb je dan liefst dat een bedrijf doet met zijn winst? Een bedrijf dat zijn geld herinvesteert aan een rendement van 20%, of een uitkering van 70% van de winst (je betaalt nl 30% belasting) en jij herbelegt dit dividend aan een rendement van 5-7%?
Wil ook niet zeggen dat een bedrijf vandaag geen dividend uitkeert het binnen 5 jaar geen dividend kan uitkeren .BRT schreef: ↑2 juli 2023, 16:19 Aandelen evolueren steeds volgens hun prestaties. Dat kan even duren, maar uiteindelijk zal de markt de realiteit van de resultaten matchen. Een bedrijf zonder dividend is dus geen loterij, je kan de toekomstige koers benaderen door prognose van de toekomstige resultaten.
Ik heb redelijk vroeg aandelen van apple gekocht waardoor ik een dividend heb van 5 % op aandelen van apple op mijn geïnvesteerd bedrag . Dit boven op de koerswinst van meer dan 1000 %
Een dividend al of niet mag nooit de leidraad zijn doe je dit wel zoals sommige hier doen maak je de grootste blunder dat je maar kunt maken .
Maar als ik al namen zoals telenet zie verschijnen en Bpost aanzien word als een overheidsbedrijf ed mag je uw wenkbrauwen beginnen fronsen en straal negeren is de boodschap
YTD
Cardinal Health: + 23,05%
Bekaert: + 16,87%
Iberdrola: + 12,80%
Cardinal Health: + 23,05%
Bekaert: + 16,87%
Iberdrola: + 12,80%
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Toppers:
ABR (+40%)
ORCC (+8%)
ABR was eigenlijk een pure gelukstreffer. Voor een keertje dat ik eens iets op het juiste moment koop :p
ABR (+40%)
ORCC (+8%)
ABR was eigenlijk een pure gelukstreffer. Voor een keertje dat ik eens iets op het juiste moment koop :p
TGH: +28.82%
Rily: +35.28%
AMG: +40.61%
Rily: +35.28%
AMG: +40.61%
Mijn toppers YTD worden gedomineerd door Big Tech:
AAPL + 53.9%
MSFT +41.1%
ASML +29.4%
Ik ben echter een langetermijnbelegger, en AAPL en MSFT zijn dus gewoon hersteld naar de all-time highs die ik eerder al op het bord heb gezien. Enkel ASML is een "nieuwe" winnaar in mijn portefeuille, aangezien ik deze stukken pas jaar heb gekocht.
AAPL + 53.9%
MSFT +41.1%
ASML +29.4%
Ik ben echter een langetermijnbelegger, en AAPL en MSFT zijn dus gewoon hersteld naar de all-time highs die ik eerder al op het bord heb gezien. Enkel ASML is een "nieuwe" winnaar in mijn portefeuille, aangezien ik deze stukken pas jaar heb gekocht.
Top 3 YTD in port:
META +129,29%
Colruyt +60,10%
Atkore +34,43%
META +129,29%
Colruyt +60,10%
Atkore +34,43%
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
META 129%
NVDIA 196%
AMD 80%
Alle 3 samen maken ze samen 10% van de portefeuille.
NVDIA 196%
AMD 80%
Alle 3 samen maken ze samen 10% van de portefeuille.
Finaal
Cardinal Health: +37,5%
EVS: +34%
Bekaert +16%
Portefeuille: