Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Hij is speciaal lid geworden om zijn boodschap te brengen
Om het even wat TS zal vertellen, de oplossing van Timmy zal een reeks bankfondsen worden met jaarlijkse kosten tussen 2% en 2,5%
Of hotelkamers
NBB is één van de hardste roepers i.v.m.huisjetuintjefiets schreef: ↑14 januari 2024, 11:26Omdat het een Belgische studie is, is het daarom correcter? Veel in Belgie is goed, maar om klakkeloos de Belgische studie te verkiezen boven andere gewoon omdat ze Belgisch is, is niet heel objectief.m-peeters schreef: ↑14 januari 2024, 11:11 Er is veel rijkdom in België maar je baseert je steeds op die ene studie die met een korrel zout moet worden genomen. De NBB heeft op basis van die studie een aantal correcties en verdere berekeningen doorgevoerd en komt tot een andere conclusie (al scoort België nog steeds vrij hoog).
Wunsch, de baas van de NBB, is een marionet van Bouchez, en brengt de boodschap die Bouchez wil: neen, er is niet zoveel rijkdom in Belgie. Dus moet je de vermogens niet meer belasten dan nu.
Een maand geleden soortgelijke boodschap van de NBB, dus een boodschap van Bouchez: neen, er is geen ruimte voor loonsverhoging in Belgie.
NBB, gepolitiseerd tot en met. Niet het schoolvoorbeeld van een objectief en onafhankelijk instituut.
En met Wunsch, 56 jaar, die chef zal blijven tot zijn dood of bij ziekte, heeft Bouchez een spreekbuis voor de komende 20 of 30 jaar.
met langer werken en....ze zet overtollig
personeel vervroegd op (rijkelijk) pensioen.
Over goedehuisvaderaandeel NBB zullen we nog maar zwijgen.....
Beste TS, ik reken slechts 1,5% jaarlijkse kosten aan. Zodus …huisjetuintjefiets schreef: ↑14 januari 2024, 11:35Hij is speciaal lid geworden om zijn boodschap te brengen
Om het even wat TS zal vertellen, de oplossing van Timmy zal een reeks bankfondsen worden met jaarlijkse kosten tussen 2% en 2,5%
Of hotelkamers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wel express een moeilijk voorbeeld genomen hé. De mediaan is de middelste waarde van een reeks getallen, zodat de helft van de andere getallen kleiner is en de helft van de andere getallen groter. Dat is moeilijk toepasbaar als nagenoeg alle getallen gelijk zijn.vortex schreef: ↑14 januari 2024, 08:55We zullen al eens beginnen om één grote dwaasheid te weerleggen.huisjetuintjefiets schreef: ↑14 januari 2024, 08:18
Onmogelijk al jouw fouten te weerleggen, maar een paar van jouw dwaasheden weerlegd:
- ik gebruik mediaan en niet gemiddelde omdat het gemiddelde sterk door uitschieters wordt beinvloed, en niet omgekeerd zoals jij beweert
1000 mensen die €200.000 bezitten en eentje die €1.000.000 bezit
-> het gemiddelde bezit: €200.799
-> het mediaan bezit: €600.000 -> conclusie van tuinhuisje: Belgen zijn de rijkste
BTW: om de rijkdom van een bevolking te vergelijken zou men beter de modus nemen ipv het gemiddelde of de mediaan
Ik zal het anders formuleren. 1000 mensen hebben een bezit in de buurt van 200.000 euro. 1 persoon bezit een miljoen. Dan is de mediaan ergens in de buurt van de 200.000.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mediaan is evengoed toepasbaar wanneer alle getallen gelijk zijn. Je sorteert alle getallen van groot naar klein en het middelste getal is de mediaan. Dat alle getallen gelijk zijn geeft niet.
@vortex: hoe kom jij in je voorbeeld aan een mediaan van 600.000 euro?
@vortex: hoe kom jij in je voorbeeld aan een mediaan van 600.000 euro?
-
- Newbie
- Contacteer:
Lijkt mij dat hij het getal in het midden van 200000 en 1 miljoen heeft genomen, maar dat is uiteraard geen correcte toepassing van de mediaan. Mediaan zou 200000 zijn, zoals correct uitgelegd door Yaris.
Die 600.000 is dan het gemiddelde van de hoogste en de laagste waarde. Dat heeft met de mediaan niets te maken. Maar misschien bestaat daar ook een woord voor.
Inderdaad klopt niet, in het voorbeeld zou dat idd 200.000 zijn. In realiteit gaat rijkdom anders verdeeld zijn, en heb je wel een reeks verschillende cijfers, of het middelste cijfer van die reeks dan representatief is voor de simplistische en veralgemenende stelling "Belgen zijn de rijksten ter wereld" is nog wat anders. Rijkdom is in elk land anders verdeeld, en ook belangrijk levensduurte is niet overal gelijk.BeireBierblik schreef: ↑14 januari 2024, 13:43 Lijkt mij dat hij het getal in het midden van 200000 en 1 miljoen heeft genomen, maar dat is uiteraard geen correcte toepassing van de mediaan. Mediaan zou 200000 zijn, zoals correct uitgelegd door Yaris.
Een arme sukkelaar die zonder eten en zonder verwarming in zijn huisje zit heeft er niets aan dat de Belgen de rijksten ter wereld zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb altijd exact gezegd hoe deze stelling begrepen moet worden, en vanwaar deze stelling komt: het mediaan netto vermogen in Belgie is het hoogste ter wereld.
Dat is niet simplistisch, niet veralgemenend. Het is welgedefinieerd en heel specifiek.
Wil je een andere berekening (vb gemiddelde) dan heb je andere resultaten. Maar mediaan wordt (bijna) algemeen aanvaard als betere methode dan gemiddelde, als het gaat over vermogen, inkomen e.d.
In de studie van UBS en Credit Suisse zaten niet alle landen.
En al zeker niet alle Europese landen: de onderstaande top-4 ontbrak
En al zeker niet alle Europese landen: de onderstaande top-4 ontbrak
-
- Verbannen Gebruiker
Je blijft zweren bij NBB als betrouwbare bron. Goed dat er nog belgicisten bestaan.
Elders vind ik dit (worldeconomics)
The table below is an imperfect attempt at assessing Luxembourg's Income per capita level (proxied as World Economics GDP per capita) and Luxembourg's Asset wealth per capita (proxied by data derived from the [i]Credit Suisse Wealth Report 2023[/i]), and using Untited Nations population data.
Heel straf dat zij uit onbestaande data (jouw bewering) conclusies trekken.
Je lijkt lop wel. De manier waarop jullie met data omgaan.
Maar het is ontroerend hoezeer je Belgische bronnen blijft verdedigen. Je zou beter objectief zijn, en je Belgische emoties aan de kant laten.
Er werd gevraagd wat te doen met 150.000 euro erfenis , niet wie de rijkste Europeaan is dacht ik.
-
- Verbannen Gebruiker
Bovenstaande discussie geeft weer dat je in Belgie het perfecte land vindt om rijk te worden:
- een paradijs voor spaarders en beleggers die weten waarmee ze bezig zijn
- dit wordt bevestigd door het feit dat de Belgen de rijkste ter wereld zijn, naar mediaan netto vermogen
Boodschap naar TS (en iedereen): profiteer daarvan. Stop je geld in een brede accumulerende ETF geregistreerd in Ierland, en in zerobonds uitgegeven aan, boven of bijna aan pari.
TS zal waarschijnlijk niet de enige zijn met dit 'probleem'.
Het zegt toch wel iets dat de antwoorden niet zo vanzelf komen in dit topic.
Op een bepaald moment heb je gewoon genoeg denk ik.
Misschien krijg je dan nog wel misschien het meest geluk in ruil voor geld door bijvoorbeeld van dat bedrag 1% per jaar aan een goed doel te schenken?
Het zegt toch wel iets dat de antwoorden niet zo vanzelf komen in dit topic.
Op een bepaald moment heb je gewoon genoeg denk ik.
Misschien krijg je dan nog wel misschien het meest geluk in ruil voor geld door bijvoorbeeld van dat bedrag 1% per jaar aan een goed doel te schenken?