Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik ga volgende maand weer instappen met mijn gratis makelaarsloon. Niet te duur als mijn gegevens kloppen. Je betaalt 21,5 keer de winst. De mediaanprijs die je over de afgelopen tien jaar moest betalen voor LVMH is 25,3. Ik ga waarschijnlijk wel de holding Dior kopen in de plaats.
Laatst gewijzigd door Barryke op 12 januari 2024, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de handdoek in de ring gegooid een paar dagen geleden. Ik blijf er van weg. Koopkans dus voor de contrarians onder jullie.
Ik heb voor het eerst sinds lang bijgekocht
Noteert 12x de winst. Al zal de winst in 2024/2025 waarschijnlijk eerder stabiel blijven. FCF gaat de komende jaren volledig naar CAPEX.
- 85% van de contracten in RBM zijn 'take or pay' met gemiddelde looptijd van 8j. Dus risico's van hun capaciteitsuitbreidingen zijn goed ingedekt. >25% Ebitda-marge wordt verwacht. Hier wacht er een omzet/winstexplosie de komende jaren.
- Recyclingwinsten zullen de komende jaren uiteraard minderen naarmate de PGM-hedges minderen, maar met battery recycling staat daar een nieuwe groeimarkt voor de deur. & daar zou de ROCE wel hoger moeten zijn dan bij RBM.
- Catalysts zit wss op z'n peak sales in 2023/2024. Na 2026 zou de omzet teruglopen, maar FCF zou nog hoog blijven door het vrijkomen van werkkapitaal & 'cost cutting'. Fuel cells zijn ook na 2030 heel waarschijnlijk nog een groeimarkt. (tegen dan richting 30% van de omzet bij AC?)
Hij gelooft er alvast in:
https://trends.knack.be/ondernemen/math ... strategie/
Umicore zie ik nog wel goedkomen (uiteindelijk), maar er zijn betere dingen te vinden
ik vind het wel beetje zorgwekkend dat het zo traag gaat in de grondstoffen, ik had de stijging al wat sneller verwacht
PS: je kan de ratio van een metaalrecyclage bedrijf toch niet vergelijken met die van een luxeretailer? dat zijn gewoon andere getallen, je vergelijkt beter met de sectorgenoten
https://trends.knack.be/ondernemen/math ... strategie/
Umicore zie ik nog wel goedkomen (uiteindelijk), maar er zijn betere dingen te vinden
ik vind het wel beetje zorgwekkend dat het zo traag gaat in de grondstoffen, ik had de stijging al wat sneller verwacht
PS: je kan de ratio van een metaalrecyclage bedrijf toch niet vergelijken met die van een luxeretailer? dat zijn gewoon andere getallen, je vergelijkt beter met de sectorgenoten
China drukt de prijs van vele grondstoffen, al dan niet met overheidssubsidies, onmogelijk te voorspellen wat hun agenda daarin is. Doel is wel duidelijk, door dit te doen heeft onze grondstoffen industrie (chemische sector is hier een goed voorbeeld van) het moeilijk, gebeuren er minder of geen investeringen en verzwakt de capaciteit op termijn waardoor we meer afhankelijk worden van China.
Wat denken jullie van EVS ? Heel ambitieuze CEO deze week in De Tijd, ik ben benieuwd naar de resultaten op 22 februari. Serieus dividend ook.
Ik heb die een maand of zes, zeven geleden gekocht aan 23 euro. Sedertdien alleen maar gestegen. Tevreden dus, maar ik ga stilaan wel een stop limiet order zetten om mijn winst veilig te stellen.
In principe zouden ze in 2024 goede resultaten moeten kunnen genereren gezien er grote sportevenementen aankomen.
In principe zouden ze in 2024 goede resultaten moeten kunnen genereren gezien er grote sportevenementen aankomen.
Ze gaan op 6 jaar de omzet verdubbelen, hoezo winst veilig stellen. Als je een omzet verdubbeling niet interessant genoeg vindt, vraag ik me af welke aandelen je in port hebt.Trivium schreef: ↑13 januari 2024, 16:04 Ik heb die een maand of zes, zeven geleden gekocht aan 23 euro. Sedertdien alleen maar gestegen. Tevreden dus, maar ik ga stilaan wel een stop limiet order zetten om mijn winst veilig te stellen.
Hoho, of ze die omzet gaan verdubbelen in 6 jaar, is iets wat ze hopen, maar geen vaststaand iets. Dat van die grote sportevenementen in 2024 zit allang in de koers verwerkt.BRT schreef: ↑13 januari 2024, 16:11Ze gaan op 6 jaar de omzet verdubbelen, hoezo winst veilig stellen. Als je een omzet verdubbeling niet interessant genoeg vindt, vraag ik me af welke aandelen je in port hebt.Trivium schreef: ↑13 januari 2024, 16:04 Ik heb die een maand of zes, zeven geleden gekocht aan 23 euro. Sedertdien alleen maar gestegen. Tevreden dus, maar ik ga stilaan wel een stop limiet order zetten om mijn winst veilig te stellen.
Het zou ook goed kunnen zijn dat ze nu juist aan het toppen zijn.
Heb je al eens naar hun langere termijn (jaar-) grafiek gekeken?
Even corrigeren. Ze hopen op 6 jaar hun omzet te verdubbelen. Niemand heeft een glazen bol. Ik ga ze niet verkopen he maar een stop limiet zetten zodat ik bij een dip mijn winst sowieso vast klik.
Ik kan dan nog altijd opnieuw inkopen na de dip.
Ik heb al een paar keer winst zien verdampen die ik achteraf bekeken beter genomen had, oa het AMG verhaal.
Ik kan dan nog altijd opnieuw inkopen na de dip.
Ik heb al een paar keer winst zien verdampen die ik achteraf bekeken beter genomen had, oa het AMG verhaal.
Exact, geen enkel aandeel heeft zekerheid van rendement.
Maar hier heb je een stabiel, rendabel, wel gekapitaliseerd bedrijf dat de visie heeft om binnen 6 jaar de omzet te verdubbelen. Het is dan nog eens aantrekkelijk gewaardeerd met een FCF yield van 8+ %. Dus vandaar de knipoog , welke investering vind je wél interessant.
De koers is volgens mij omhoog geschoten dankzij de verhoogde winst prognoses dit jaar. Los van volgend jaar.
@Joker : heb je al eens een faire waarde voor 2030 berekend?
Maar hier heb je een stabiel, rendabel, wel gekapitaliseerd bedrijf dat de visie heeft om binnen 6 jaar de omzet te verdubbelen. Het is dan nog eens aantrekkelijk gewaardeerd met een FCF yield van 8+ %. Dus vandaar de knipoog , welke investering vind je wél interessant.
De koers is volgens mij omhoog geschoten dankzij de verhoogde winst prognoses dit jaar. Los van volgend jaar.
@Joker : heb je al eens een faire waarde voor 2030 berekend?
Onze man uit Geel gaat morgen LVMH toevoegen aan zijn portefeuille. Interessant.
Zelfs Jeff Bezos en LeBron James volgen hem voor zijn beursadvies: deze aandelen tipt ‘Compounding Quality’, ofwel Pieter (27) uit Geel
Buying This Luxury Empire
A new stock for our Portfolio
COMPOUNDING QUALITY
A Luxury Empire.
That’s what we call the next stock we’ll buy tomorrow.
The beautiful thing? Luxury never goes out of fashion.
The stock we’ll buy tomorrow is a dominant force in the luxury industry with a diverse portfolio of brands that cover a wide range of consumer products and experiences. They operate more than 5,000 stores around the world. It’s the second largest company in Europe after Novo Nordisk.
Management has skin in the game as well. The CEO has been leading the company since 1989 and has a stake of 41.4% in the company. Today, the CEO and his family are worth $173 billion. Insiders have also been buying shares recently, indicating that they think the company is undervalued too.
The company has a sustainable competitive advantage as they are a market leader in luxury goods with a portfolio of leading brands spanning multiple industries. The majority of brands within their collection have a history spanning over 100 years. The company has a strong brand name and benefits from a lot of pricing power.
The end market is also growing at an attractive rate. According to Bain & Company, the global luxury goods market is expected to reach a size between $500 billion and $600 billion by 2030. This would double the company’s market size compared to 2020.
This Luxury Empire has a healthy balance sheet and doesn’t require too much capital to operate. Management also made excellent capital allocation decisions in the past. Over the past 5 years, the company’s ROE and ROIC averaged 21.2% and 11.4%. They operate at a Gross Margin and Profit Margin of 68.4% and 17.8% respectively. Most Net Income is translated into Free Cash Flow.
Over the past 10 years, the company managed to grow its Revenue and Free Cash Flow at a CAGR of 11.0% and 15.2% respectively. The future looks bright too. Analysts estimate that over the next 5 years, the company can grow their Revenue and Free Cash Flow at a CAGR of 7.8% and 13.9%.
Last but not least, it’s interesting to highlight that the company is a strong compounder. Since its IPO in 1987, they returned 13.5% per year to shareholders.
Why are we buying today?
But why will we buy this company on Monday at the opening?
The company we’re talking about is a beautiful quality business.
It’s a stock we would always like to own at the right price.
The great news? I think the valuation looks attractive today.
• The company trades at a forward PE of 20.0x versus an historical average of 27.5x. This indicates an undervaluation of almost 30%.
• In my own model, I expect the yearly return for shareholders will be equal to 11.7% per year over the next 10 years
While I can’t tell you which company I’m talking about (this would be unethical towards Premium Subscribers), I hope you got an interesting insight about the investment rationale.
Zelfs Jeff Bezos en LeBron James volgen hem voor zijn beursadvies: deze aandelen tipt ‘Compounding Quality’, ofwel Pieter (27) uit Geel
A new stock for our Portfolio
COMPOUNDING QUALITY
A Luxury Empire.
That’s what we call the next stock we’ll buy tomorrow.
The beautiful thing? Luxury never goes out of fashion.
The stock we’ll buy tomorrow is a dominant force in the luxury industry with a diverse portfolio of brands that cover a wide range of consumer products and experiences. They operate more than 5,000 stores around the world. It’s the second largest company in Europe after Novo Nordisk.
Management has skin in the game as well. The CEO has been leading the company since 1989 and has a stake of 41.4% in the company. Today, the CEO and his family are worth $173 billion. Insiders have also been buying shares recently, indicating that they think the company is undervalued too.
The company has a sustainable competitive advantage as they are a market leader in luxury goods with a portfolio of leading brands spanning multiple industries. The majority of brands within their collection have a history spanning over 100 years. The company has a strong brand name and benefits from a lot of pricing power.
The end market is also growing at an attractive rate. According to Bain & Company, the global luxury goods market is expected to reach a size between $500 billion and $600 billion by 2030. This would double the company’s market size compared to 2020.
This Luxury Empire has a healthy balance sheet and doesn’t require too much capital to operate. Management also made excellent capital allocation decisions in the past. Over the past 5 years, the company’s ROE and ROIC averaged 21.2% and 11.4%. They operate at a Gross Margin and Profit Margin of 68.4% and 17.8% respectively. Most Net Income is translated into Free Cash Flow.
Over the past 10 years, the company managed to grow its Revenue and Free Cash Flow at a CAGR of 11.0% and 15.2% respectively. The future looks bright too. Analysts estimate that over the next 5 years, the company can grow their Revenue and Free Cash Flow at a CAGR of 7.8% and 13.9%.
Last but not least, it’s interesting to highlight that the company is a strong compounder. Since its IPO in 1987, they returned 13.5% per year to shareholders.
Why are we buying today?
But why will we buy this company on Monday at the opening?
The company we’re talking about is a beautiful quality business.
It’s a stock we would always like to own at the right price.
The great news? I think the valuation looks attractive today.
• The company trades at a forward PE of 20.0x versus an historical average of 27.5x. This indicates an undervaluation of almost 30%.
• In my own model, I expect the yearly return for shareholders will be equal to 11.7% per year over the next 10 years
While I can’t tell you which company I’m talking about (this would be unethical towards Premium Subscribers), I hope you got an interesting insight about the investment rationale.
Hehe, Karine, toevallig, ik heb het ook juist gelezen in mijn mailbox. Niet zo moeilijk om te raden over welk bedrijf het ging hij kijkt naar de forward pe, ik kijk altijd naar de huidige.
We volgen het op.
Als hij zijn huiswerk goed doet dan is het misschien nog wel €30/maand waard.