Hoe best beleggen in ETF's?
TIP
Re: Hoe best beleggen in ETF's?
Goed opgemerkt :staat bij mij op de watchlist...
-
- Verbannen Gebruiker
Niet te koop in Begië neem ik aan?karine schreef: ↑12 januari 2024, 10:51 Iemand deze etf al eens bekeken ?
AdvisorShares Focused Equity ETF (Morningstar *****)
https://finance.yahoo.com/m/d6c38c3b-20 ... c=fin-srch
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je koopt beter de onderliggende aandelen als je een lange termijn belegger bent, dat gaat je VEEL goedkoper uitkomen.
Niet belegbaar vanuit belgie.karine schreef: ↑12 januari 2024, 10:51 Iemand deze etf al eens bekeken ?
Presteert ongeveer evengoed als sp500, recent iets slechter.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wel heel andere samenstelling dan de sp500 natuurlijk en die heeft dan zijn stijging vooral te danken aan de 7 grote jongens.B7H4long schreef: ↑12 januari 2024, 13:30Niet belegbaar vanuit belgie.karine schreef: ↑12 januari 2024, 10:51 Iemand deze etf al eens bekeken ?
Presteert ongeveer evengoed als sp500, recent iets slechter.
Inderdaad kosten zijn iets hoger dan andere etf maar ook geen omziens naar daar hij actief wordt beheerd.
Bij Lynx gewoon aan te kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Zit al langer op die trein met IWDA, CNDX en CSPX en blijf er netjes opzitten en koop regelmatig bij.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 januari 2024, 12:42Pas maar op dat je ook in 2024 de trein van de grote 7 niet mist![]()
Maar je hebt zeker gelijkt betreft de kosten van CWS.
Op welke beurs, via welke broker en in welke valuta koop jij CNDX aan Karine?
Kan je die nog aankopen in België? Op Morningstar kan ik de EUR variant op XAMS plots niet meer raadplegen en krijg ik het scherm ''niet geregistreerd in België".
Ben vrij nieuw in de materie en het is nog een beetje uitzoeken.
Bedankt alvast!
Ik koop via Lynx en alles in Euro.
Wanneer je naar de website van de tracker gaat (iShares bv) zie je onderaan op welke markten ze noteren en welke isin ze hebben.
CNDX EUR Amsterdam IE00B53SZB19
Wanneer je naar de website van de tracker gaat (iShares bv) zie je onderaan op welke markten ze noteren en welke isin ze hebben.
CNDX EUR Amsterdam IE00B53SZB19
Mag ik vragen wat jullie ervan denken om nu te beleggen in een ETF die de Japanse large caps volgen (bv. Amundi MSCI Japan UCITS ETF Acc, ISIN LU1781541252) of een voor India (bv. Franklin FTSE India UCITS ETF, ISIN IE00BHZRQZ17)?
Alvast bedankt voor het advies.
Dat is inderdaad misschien verwarrend, maar registratie in België is meestal niet noodzakelijk om vanuit België te kunnen aankopen. Mogelijks kiezen aabieders ervoor hun ETF niet in België te laten registreren omdat dat fiscaal voordeliger is voor beleggers (0,12% beurstaks op accumulerende ETF's in plaats van 1,32% indien wel geregistreerd).Samsara schreef: ↑15 januari 2024, 23:03Op welke beurs, via welke broker en in welke valuta koop jij CNDX aan Karine?
Kan je die nog aankopen in België? Op Morningstar kan ik de EUR variant op XAMS plots niet meer raadplegen en krijg ik het scherm ''niet geregistreerd in België".
Ben vrij nieuw in de materie en het is nog een beetje uitzoeken.
Bedankt alvast!
Ik heb beide en vooral India doet het heel goed en ziet er veelbelovend uit.PeterVDH schreef: ↑16 januari 2024, 10:44 Mag ik vragen wat jullie ervan denken om nu te beleggen in een ETF die de Japanse large caps volgen (bv. Amundi MSCI Japan UCITS ETF Acc, ISIN LU1781541252) of een voor India (bv. Franklin FTSE India UCITS ETF, ISIN IE00BHZRQZ17)?
Side question: de in België geregistreerde ETF’s zijn duurder vanwege hogere taxen. Ik zou bijv. graag VWCE kopen, maar omdat die zoveel duurder is die ik dat niet, net zoals waarschijnlijk vele andere Belgische beleggers..
is dat geen reden voor Vanguard om die registratie ongedaan te maken? Want ik denk dat ik niet de enige ben.. Zo verliezen ze toch veel potentiële klanten? Ik begrijpt echt niet waarom ze zich hebben geregistreerd hier en waarom dit nog niet is teruggedraaid.
Momenteel heb ik als alternatief
80% IWDA
10% EMIM
10% IMAE
Als alternatief voor VWCE dacht ik aan IMIE , maar die staan niet op de playlist van bolero waardoor ik hogere transactiekosten betaal. Jammer..
Zouden ze die ooit nog toevoegen aan hun playlist? Heeft iemand een idee of die lijst jaarlijks wordt herbekeken ofzo? Ik vind het vreemd dat die er niet opstaat.
is dat geen reden voor Vanguard om die registratie ongedaan te maken? Want ik denk dat ik niet de enige ben.. Zo verliezen ze toch veel potentiële klanten? Ik begrijpt echt niet waarom ze zich hebben geregistreerd hier en waarom dit nog niet is teruggedraaid.
Momenteel heb ik als alternatief
80% IWDA
10% EMIM
10% IMAE
Als alternatief voor VWCE dacht ik aan IMIE , maar die staan niet op de playlist van bolero waardoor ik hogere transactiekosten betaal. Jammer..
Zouden ze die ooit nog toevoegen aan hun playlist? Heeft iemand een idee of die lijst jaarlijks wordt herbekeken ofzo? Ik vind het vreemd dat die er niet opstaat.