Re: Petercam L Bonds Higher Yield A
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Petercam L Bonds Higher Yield A
Onderstaand obligatiefonds is me aangeraden door mijn bankier. Dit is veiliger dan te beleggen in 1 obligatie zoals bv agache die onlangs gepasseerd is.
Wat denken jullie hiervan?
Hoe zien jullie de obligatiemarkt? Ik denk dat we het ergste wel achter de rug hebben maar als de marktrentes terug gaan stijgen gaat dit geen negatieve invloed hebben op dit fonds?
Dit heeft ook een jaarlijkse couponuitkering. Dit is rond einde december.
Koop ik beter aan voor couponuitkering of er net na of maakt dit weinig uit?
http://www.petercam.be/indexnl.cfm?act= ... 0138643902
Hoe zien jullie de obligatiemarkt? Ik denk dat we het ergste wel achter de rug hebben maar als de marktrentes terug gaan stijgen gaat dit geen negatieve invloed hebben op dit fonds?
Weet niet welk bedrag je te beleggen hebt, maar volgens mij ben je beter af door regelmatig in tekenen op interessante obligatie met een goede rating.
Op die manier ben je (zo goed als) zeker van je rendement.
Ook bespaar je op de kosten.
Op die manier ben je (zo goed als) zeker van je rendement.
Ook bespaar je op de kosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het zou eerder voor een klein bedrag zijn, rond de 5000 euro.
Ipv telkens in te tekenen op een obligatie zou ik dit fonds nemen.
Ipv telkens in te tekenen op een obligatie zou ik dit fonds nemen.
De koers van dit fonds lijkt af te vlakken, dus wellicht is er in de komende tijd slechts een beperkte koerswinst te boeken.
Aan de huidige koers heb je een dividendrendement van 9,6%, wat toch een heel mooi rendement is.
Dit fonds bevat redelijk veel obligaties met een lage rating (B en lager). Dit is zeker een risico mocht de crisis terug verergeren. Dan zou je wel eens een grote daling van de koers kunnen zien, maar deze kan snel terug opveren als het wat beter gaat. Het fonds heeft dus een vrij groot risico op korte termijn bekeken.
Een gelijkaardig fonds maar met minder risico is Petercam L Bonds EUR Quality A. Dit heeft een dividendrendement van 5,68% aan de huidige koers.
Op lange termijn bekeken, en als je tegen een mogelijk tijdelijke daling kunt, is 9,6% toch iets wat je niet snel elders zal vinden.
Aan de huidige koers heb je een dividendrendement van 9,6%, wat toch een heel mooi rendement is.
Dit fonds bevat redelijk veel obligaties met een lage rating (B en lager). Dit is zeker een risico mocht de crisis terug verergeren. Dan zou je wel eens een grote daling van de koers kunnen zien, maar deze kan snel terug opveren als het wat beter gaat. Het fonds heeft dus een vrij groot risico op korte termijn bekeken.
Een gelijkaardig fonds maar met minder risico is Petercam L Bonds EUR Quality A. Dit heeft een dividendrendement van 5,68% aan de huidige koers.
Op lange termijn bekeken, en als je tegen een mogelijk tijdelijke daling kunt, is 9,6% toch iets wat je niet snel elders zal vinden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb de meeste bijhorende documenten doorgelezen maar waar vind jij dat dividendrendement van 9,6%?
Is dit laatste bruto dividend / huidige koers?
Laatst gewijzigd door christophe op 14 december 2009, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, je kan dergelijke cijfers gemakkelijk terugvinden op www.morningstar.be:christophe schreef: Ik heb de meeste bijhorende documenten doorgelezen maar waar vind jij dat dividendrendement van 9,6%?
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04NSB
Heel interessante site voor de fondsbelegger !
Je kan nog altijd inschrijven op de Agache obligatie. Je moet nooit je eieren in 1 mand leggen. In die zin is het Petercam fonds beter. Het is ook zeker dat de bank hier meer aan verdient.christophe schreef:
Onderstaand obligatiefonds is me aangeraden door mijn bankier. Dit is veiliger dan te beleggen in 1 obligatie zoals bv agache die onlangs gepasseerd is.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou dit eventueel kopen via Argenta. Iemand een idee van de instapkosten en of deze onderhandelbaar zijn?
Bij argenta is er ivm de kostenstructuur niet zoveel te "onderhandelen" bij mijn weten. Echter voor grote sommen zullen ze ook wel moeite doen, maar met de nadruk op "grote sommen."christophe schreef: Ik zou dit eventueel kopen via Argenta. Iemand een idee van de instapkosten en of deze onderhandelbaar zijn?
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Instapkosten bij Argenta = 1,50%. Bij rabobank is dit slechts 1%.christophe schreef: Ik zou dit eventueel kopen via Argenta. Iemand een idee van de instapkosten en of deze onderhandelbaar zijn?
Je stopt je eieren om exacte te zijn in 219 manden bij het PAM Higher Yield fonds. Is zeer goed gespreid.Je moet nooit je eieren in 1 mand leggen. In die zin is het Petercam fonds beter. Het is ook zeker dat de bank hier meer aan verdient.
(en de instapkost is feitelijk lager dan de Agache obligatie)
Is het niet zo dat een bank jaarlijks een deel van de werkingskosten van een fonds krijgt ?robokat schreef:Instapkosten bij Argenta = 1,50%. Bij rabobank is dit slechts 1%.christophe schreef: Ik zou dit eventueel kopen via Argenta. Iemand een idee van de instapkosten en of deze onderhandelbaar zijn?
Je stopt je eieren om exacte te zijn in 219 manden bij het PAM Higher Yield fonds. Is zeer goed gespreid.Je moet nooit je eieren in 1 mand leggen. In die zin is het Petercam fonds beter. Het is ook zeker dat de bank hier meer aan verdient.
(en de instapkost is feitelijk lager dan de Agache obligatie)
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik veronderstel dat de bank enkel verdient wanneer je instapt?
Ik hoop dat de banken in de toekomst verplicht worden hier meer duidelijkheid over te verschaffen.christophe schreef: Ik veronderstel dat de bank enkel verdient wanneer je instapt?
Bij een fonds krijgen ze een bewaarvergoeding. Dit staat beschreven in de prospectus. Je merkt er weinig van omdat dit in de notering van het fonds in verrekend.christophe schreef: Ik veronderstel dat de bank enkel verdient wanneer je instapt?
Bij obligaties krijgen ze bij mijn weten geen bewaarvergoeding.